Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 6993
Hei dere.

Har en usb enhet som jeg innimellom kobler til datamaskinen for å få nye oppdateringer til .
Denne enheten oppdateres via USB via ett lite pc program fra leverandøren av enheten.
Alt utføres automatisk og programmet ordner alt selv.

Spørsmålet er:

Ønsker å få tak i den filen som programmet laster inn på enheten min. Er det noen mulighet for det?
Under enhetsbehandling så kommer den opp som Bossa Programport ( com 3 ) også inne på detaljer står det driverleverandør :Arduino Srl (www.arduino.org)

Hva sier dere?
Litt naivt skulle jeg sagt - "bli routeren"så alle pakker til og fra enheten-og server går via deg. Bruk tcpdump elns for å se hva som blir sendt-men filen er vel kanskje kryptert?

Googlet litt på Bossa programport-fant dette:
Right Mouse click at the port6.Choose “update driver”7.Choose “search on this computer”8.Go through windows to the folder where the 2D drivers are installed. This is usually at C:\Program Files (x86)\RaceKit15\Drivers. 9.Choose “next” to have the 2D Driver installed.
Sist endret av Dyret; 22. juni 2021 kl. 09:12.
Er produktet et Arduoino produkt, eller er dette en tredjeparts produkt som bruker arduino som del av produktet?
Sist endret av Arex_x; 20. juni 2021 kl. 15:35.