Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 7599
Har et sett med bilder og albummer på iphone, og ett sett på macbook.

Nå har jeg oppgradert lagring og haket av på icloud bilder (automatisk opplasting) på iphone.

Jeg trodde da at BILDER programmet på iphone og macbooken da skal synke og ha samme innhold (?) men det gjør det altså ikke. Fortsatt separat innhold.

Noen som vet hvordan jeg får synket slik at samme innhold kommer i BILDER appen uavhengig av om jeg er på macbook eller iphone?
Det tar litt tid før alt lastes opp
Sitat av mainmike Vis innlegg
Nå har jeg oppgradert lagring og haket av på icloud bilder (automatisk opplasting) på iphone.
Vis hele sitatet...
Du sier iPhone, men har du gjort det samme i iCloud på din Mac?
Trådstarter
Sitat av SajN Vis innlegg
Du sier iPhone, men har du gjort det samme i iCloud på din Mac?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hvordan jeg gjør eksakt samme operasjon på mac, men har haket av på bilder under icloud, og at den skal optimalisere mac lagring.

Nå, over natten, så har det kommet 5-6 bilder (de siste på kamerarullen) + et par videoer, fra iphone biblioteket til mac. Men det er jo fortsatt masse innhold som mangler..
Hva ligger på icloud.com? Ligger alt der?
Trådstarter
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Hva ligger på icloud.com? Ligger alt der?
Vis hele sitatet...
Der ligger samme som på mac. Altså primert de bildene som er tatt med ekstern kamera. Det er da iphone bildene vi mangler. De er kun på iphonen enheten enn så lenge..
Du kan sjekke det i innstillinger i bilde-appen på Mac.

Hvis du blar helt nederst i bildebiblioteket (både iPhone og Mac) ser du om den holder på å oppdatere.
Trådstarter
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Du kan sjekke det i innstillinger i bilde-appen på Mac.

Hvis du blar helt nederst i bildebiblioteket (både iPhone og Mac) ser du om den holder på å oppdatere.
Vis hele sitatet...
Mac er oppdatert i følge appen. Men tror jeg har funnet problemet, for iphonen har låst seg på ca. 10%, står "laster opp 2246 objekter" men skjer ingenting, søylen rører seg ikke. Har prøvd å lukke/åpne appen, samt trykke pause/fortsett, men til liten hjelp..
Sist endret av mainmike; 30. mars 2021 kl. 09:43.
Full reboot av telefonen?