Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 8600
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått dette for noen smerter.
Kan man «kose» seg på noen måte med disse?
Jeg har spist ca 12 om dagen i flere måneder, aldri kosa meg. Mulig det går an med gigantiske doser, men tviler og vil heller ikke på noen måte oppfordre til det. Tror dette er en medisin som de «slenger etter» deg mtp smertestillende. Jeg kan ta ut mange pakninger om gangen på apoteket.

Hvor mange skal du opprinnelig ta i døgnet?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skulle starte med 300mg også øke en om dagen til 900mg.
Trodde det var som lyrica?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kommer ikke til å spise dette daglig da. Legen sa jeg egt skulle det, men trenger det kun 1-2dager i uken når det et verst.
Jeg er ikke så bevandret i pilleverden, men jeg har brukt ganske store doser uten å få så innmari mye igjen for det. Bruker Paracet og vimovo i tillegg, alt dette lindrer bitte litt.

Mulig det går an å få mer ut av det? Men det er ikke den erfaringen jeg sitter igjen med.
Samboer går på maksdosen for behandling av nevropatiske smerter, som er 3600 mg i døgnet.
Hun har aldri opplevd noen som helst form for rus, kun litt økt tretthet de dagene hun økte dosen.

Forøvrig er det ikke anbefalt å kutte slike legemidler og kun ta dem dager du har mest vondt. Må trappes ned på samme vis som du trappet opp. (Ref. Muntlig beskjed fra samboers fastlege.)
Sist endret av Rayes; 25. januar 2021 kl. 16:38.
Vel, jeg synes at Neurontin har et ruspotensial. 900-1200 mg får meg i bedre humør og gir en slags boost fysisk. Husker en gang da jeg tok det og endte opp med å sykle 30 km, klatret i ett par fjell som jeg syntes så ut som gode plasser å ta seg en joint, for så å sykle videre og ha det flott. Fikk kjempegod utholdenhet til tross for å være lite trent. Brydde meg ikke i det hele tatt om hva bilister syntes om min plagsomme ferd langs "deres" veier, så det dempet angsten ganske bra (kan være derfor jeg var i bedre humør - angstløshet). Lyrica har mange fellestrekk med Neurontin, men er mer heavy.

Vil også nevne at jeg er svært følsom for legemidler/rusmidler, så det kan hende det ikke gjelder for andre. Kanskje det gir meg en rusvirkning fordi jeg er et angstvrak, who knows.
reach for the sun
Er fult mulig å ruse seg på neurotonin ja, 800-1000mg gir en lyrica light følelse.
Jeg finner ting som er tungvint veldig lett å mestre, snus blir plutselig dobbelt så godt. Cannabis og blir veldig mer behagelig. Sover også veldig mye bedre på 500mg.
Jeg bruker maksdose 3600 mg pluss en halv en til natta da det står at det ikke skal gå mer en 12 timer mellom kvelds og morgendose.Etter å ha brukt samme dose i flere år syns jeg ikke det gir noen direkte uttalt rusfølelse.Jeg føler meg i grei form.Brukte Lyrica før,og da kunne jeg hive i meg over et brett 75 mgs om dagen.Følte at sengen gynget når jeg la meg ned.Var veldig oppesen og ofte svimmel på en deilig måte.Nedturene på Lyrica var så kjipe at jeg aldri har lyst å innta det preparatet igjen.Neurontin hjalp meg bort i fra Lyrica.Ingen behov for å ta ekstra dose.For de som ikke har brukt det før vil jeg anta at det gir en svak rus der man føler seg bra uten å henge med hode og snøvle.Neurontin er begynt å dukke opp på gata i statene og er satt på narkotikalista i gruppe fem.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk en bitteliten "rus"/ god i formen etter å ha tatt noe over 6000mg.
Neurontin er ett annet virkestoff en lyrica, selv om de er litt i samme gruppa. Lyrica gir mer mer effekt i "normale" memgder ��
Greia er at om du skal bruke de som medisin så har dem ikke rus potensiale fordi du bygger toleranse super fort på gabapentin og det er en medisin som gir best effekt når du går på dem over tid. Om du ikke tenker eller har behov for å bruke disse som medisin mange dager i uka så kan du fint ruse deg på disse. Kroppen tar gabapentin relativt dårlig opp, så for best opptak så burde du spise 300mg vær halvtime til ønsket dose er oppnådd også burde man spise ett godt måltid før du begynner å dose da dette øker opptaket av disse med ca 10%. En fin rusdose uten toleranse ligger på ca 900 - 1500mg imo. men folk spiser doser som er dobbelte av dette også... Bare husk at det tar en halv evighet før de kicker skikkelig inn, rusen er på peak flere timer etter du har tatt den siste kapselen. Til gjengjeld så varer rusen hele dagen.

Rusen i seg selv oppleves som noe merkelig alene de første gangene, men det er en rus som ofte vokser litt på folk etter vært som man bruker det. Rusen er litt vanskelig å beskrive, men kjennes ut som en mild versjon av cannabis og ghb på en måte, men i høyere doser gir de litt dissosiative effekter også. Rusen er omtrent helt lik lyrica da lyrica basicly bare er en mer potent versjon av gabapentin. Personlig så liker jeg faktisk gabapentin bedre enn pregabalin. Gabapentin har en utrolig fin synergi med nesten alle andre rusmidler, spesielt cannabis eller opiater, på lik linje med lyrica. De fungerer også utmerket til å drepe/dempe benzo og opiat abstinenser.

Det jeg tenker er grunnen til at så mange sier at gabapentin ikke har noe rus potensialet er fordi toleranse bygges lynkjapt på disse, typ du må nesten ha dobbel dose for å få samme rusen som dagen før, så jeg anbefaler å bruke disse for rus maks en gang i uka om man skal få noe ut av dem rusmessigt over tid. En annen ting kan være at folk ikke vet at biotilgjengeligheten på disse er dose avhengig. Jo større dose du inntar på en gang jo lavere biotilgjengelighet. Det er derfor man spiser 300mg vær halvtime for å få best rus på disse. En annen faktor er også at de som har testet dem kanskje har avskrevet effekt fra disse og muligens gått å lagt seg før de kicker fordi det tar så sabla lang tid før disse er på peak.
Sist endret av Alge; 26. januar 2021 kl. 01:04.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har prøvd Neurontin for søvn? Hvor lenge før man legger seg skal man ta det?
De forsterker vel effekten av andre medikamenter, mener jeg så det på insider Fem en gang, om de narkomane i Oslo. Hun ene der som knaska piller, spiste de i tillegg til rivo osv.