Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  124 32308
Humor er riktignok subjektivt, og derfor velger jeg og utrykke en subjektiv mening også. Å spøke med en massemorder som kaldblodig drepte og lemlestet uskyldige ungdommer er teit, og jeg sliter virkelig med å se hva som kan være morsomt med det også? Hvorfor man alltid spøke med ting som kan såre andre mennesker?
Sitat av bendiks Vis innlegg
Humor er riktignok subjektivt, og derfor velger jeg og utrykke en subjektiv mening også. Å spøke med en massemorder som kaldblodig drepte og lemlestet uskyldige ungdommer er teit, og jeg sliter virkelig med å se hva som kan være morsomt med det også? Hvorfor man alltid spøke med ting som kan såre andre mennesker?
Vis hele sitatet...
Og samtidig er det fullstendig legit å gå rundt med Che Guevara t-skjorter.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Breivik etter fengslingmøtet: Hadde fast og fin avføring

Smilte under den første bæsjen.

Få minutter etter dagens fengslingsmøte, ba terrorsiktede Anders Behring Breivik retten om å få tømme ryggen. Retten innvilget dette, og opphevet også referatforbudet fra toalettet.

Ekspert på ernæring, Anne Eidsvoll, sier avføringen var både fast og fin.

– Det virket som han hadde forberedt seg godt. Han må ha spist mye fiber de siste dagene. Alle de tre kablene var stramme i fisken, og laget høy lyd, forteller hun til 5080.no.

Forsvarer Geir Lippestad ble informert om Breviks toalettplaner like før fengslingsmøtet startet.

– Han uttrykket et ønske om å gjennomføre et toalettbesøk, og var veldig opptatt av at det måtte finne sted ganske raskt, sier Lippestad.

Selv om Breivik ikke anerkjenner toalettene, skal flere ha observert at Breivik smilte da han slapp den første bæsjen. Ifølge Lippestad ble kablene lagt etter forskriftene til Knights Templar, noe som forklarer hvorfor Breivik ba om å få tildelt ridderkorset etter doturen.

En samlet norsk presse er fremdeles enige om ikke å innvilge terroristen en plass i rampelyset. VG-redaktør Torry Pedersen forklarer:

– Selv om Breivik ga oss lov til å filme seansen, vil vi ikke vise de bildene. Vi nøyer oss med en 3D-animert rekonstruksjon basert på opptakene.

http://www.5080.no/2012/02/breivik-e...-fin-avforing/
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av stagg Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Stoltenberg angrer ikke utsending av asylbarn: -Var grusomt, men nødvendig
Psykiater: – Mangler empati.

http://www.5080.no/2012/05/stoltenbe...men-nodvendig/
Jeg har fortalt spøker, og jeg har hørt spøker.
Ser ikke noe problem, det er f.eks mange filmer som spiller på 9/11 humor.
Vet jo at 9/11 skjedde for lenge siden, men jeg ser virkelig ikke noe problem i å lage litt humor ut av det.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Humor er riktignok subjektivt, og derfor velger jeg og utrykke en subjektiv mening også. Å spøke med en massemorder som kaldblodig drepte og lemlestet uskyldige ungdommer er teit, og jeg sliter virkelig med å se hva som kan være morsomt med det også? Hvorfor man alltid spøke med ting som kan såre andre mennesker?
Vis hele sitatet...
Ikke fortell meg at du ALDRI ALDRI har flirt eller gliset over en 11 September 2001 vits?
Selvfølgelig var 22Juli en trist dag for oss alle, men skal man gå å være trist/seriøs over hendelsen i tiår så blir mister vi grepe på humor

Sitat av Benjy Vis innlegg
jeg tror jeg møtte deg på en ba jail server jeg er admin der så jeg tror jeg bannet deh
Vis hele sitatet...
Møtte en kar på garrysmod som het Anders Breivik, han skrev mye drit om Norge + hvor stor fan han var av den syke idioten, så jeg utestengte han for evigheter, også ble jeg kastet ut av samfunnet fordi jeg vist nok misbrukte admin makten, var allerede 1mnd etter hendelsen
Sitat av KaiN Vis innlegg
Ikke fortell meg at du ALDRI ALDRI har flirt eller gliset over en 11 September 2001 vits?
Selvfølgelig var 22Juli en trist dag for oss alle, men skal man gå å være trist/seriøs over hendelsen i tiår så blir mister vi grepe på humor
Vis hele sitatet...
Det eneste jeg har ledd høyt av er alle konspirasjonsteoriene som oppstod.
På samme måte som du ikke forteller en morradi-vits til noen som nettopp mista moren sin, burde en ikke lage humor av 22/7 åpenlyst. Det er tross alt en sak med utrolig mange pårørende, og det vil nok være et ømt tema i mange år fremover.
Men med folk man kjenner og vet hvordan reagerer derimot syns jeg det er greit. Selv ser jeg ikke problemet med å le av ABB og 22/7 på lik linje med negervitser og jøder
Det skjer forferdelige ting rundt i hele verden hver eneste dag. Ingen bryr seg før det skjer på sin egen dørmatte.

Tiden etter 22/7 har vært et sirkus og har vært latterlig til tider. Tenker da hvordan man skriker om åpenhet men velger å sensurere alt som ikke faller i smak osv. Det finnes ikke noe annet igjen enn humor..
Dette er ikke stedet for å poste random "morsomme" bilder om terrorsaken. Vi er et diskusjonsforum og ikke 4chan.
Om du er av den oppfatning at det er uakseptabelt å prate om/diskutere/mene noe annet enn det du tror er sosialt akseptert om 22/7 og ABB er du ett offer for mediapåvirkning etter min mening. Det finnes masse ABB humor på nettet. Ingenting spesielt med ABB og 22/7, drap skjer hver eneste dag i hele verden. Lett å unngå slik humor om du ikke tåler det.
Sist endret av ali88; 25. juni 2012 kl. 23:28.
Sitat av gotejds Vis innlegg
Om du er av den oppfatning at det er uakseptabelt å prate om/diskutere/mene noe annet enn det du tror er sosialt akseptert om 22/7 og ABB er du ett offer for mediapåvirkning etter min mening. Det finnes masse ABB humor på nettet. Ingenting spesielt med ABB og 22/7, drap skjer hver eneste dag i hele verden. Lett å unngå slik humor om du ikke tåler det.
Vis hele sitatet...
Har ingenting med at bildene omhandler terroren å gjøre, vi tillater ikke tråder hvor alle poster bilder i stedet for å diskutere. Selv har jeg ingen sterke meninger om selve humoren.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Dette er ikke stedet for å poste random "morsomme" bilder om terrorsaken. Vi er et diskusjonsforum og ikke 4chan.
Vis hele sitatet...
Vil ikke kalle det der et spesielt random bilde. Det var en 1-ruter tegnet av en kompis som tegner mye samfunnskritiske tegneserier. Vi diskuterte den offentlige debatten som oppstod i kjølvannet av 22/7/rettssaken og den der ble resultatet. Det er en tegning som inneholder mye relevant samfunnskritikk og debatt. Jeg postet ytterligere en tidligere men den ble jo også slettet.

At dere ikke ønsker en rekke poster med ABB quickmemes kan jeg forstå, men jeg tenker det forsvinner mye bra om dere skal krisemaksimere slik.
Sitat av Epitaph Vis innlegg
Vil ikke kalle det der et spesielt random bilde. Det var en 1-ruter tegnet av en kompis som tegner mye samfunnskritiske tegneserier. Vi diskuterte den offentlige debatten som oppstod i kjølvannet av 22/7/rettssaken og den der ble resultatet. Det er en tegning som inneholder mye relevant samfunnskritikk og debatt. Jeg postet ytterligere en tidligere men den ble jo også slettet.

At dere ikke ønsker en rekke poster med ABB quickmemes kan jeg forstå, men jeg tenker det forsvinner mye bra om dere skal krisemaksimere slik.
Vis hele sitatet...
Synd at du ikke evnet å kontekstualisere bildet, men bare postet det helt uten kommentar eller noe diskusjonsgrunnlag. Jeg skriver ikke dette til å åpne for en debatt rundt hva tråden bør inneholde - jeg forteller dere hva den skal inneholde. Videre avsporinger vil bli slettet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Star Fortress
IxNorth's Avatar
8 0
Sitat av approved Vis innlegg
Hvis en ler av en vits, uansett hvor drøy den er - er det vel humor?

Altså du sitter i en sal med x antall personer. Du forteller en usmakelig drøy vits, da vil nok sannsynlig en liten brøkdel av x le, og da kan en jo kalle det humor, right?
Vis hele sitatet...
Hvis en ler av en vits, uansett hvor drøy den er..
1. det er humor
2. falsk latter for å gli inn (evt. ikke føle seg utenfor saueflokken)
3. du dreit deg loddrett ut og gjorde deg selv til latter. De ler med deg, men også av deg.

Nr. 3 er det mest humoristiske spør du meg.
Sitat av Saarloos Vis innlegg
På samme måte som du ikke forteller en morradi-vits til noen som nettopp mista moren sin, burde en ikke lage humor av 22/7 åpenlyst. Det er tross alt en sak med utrolig mange pårørende, og det vil nok være et ømt tema i mange år fremover.
Men med folk man kjenner og vet hvordan reagerer derimot syns jeg det er greit. Selv ser jeg ikke problemet med å le av ABB og 22/7 på lik linje med negervitser og jøder
Vis hele sitatet...
Hm-m.. Nåja, kompiss som mistet mora si som dro en "Yo'mama" på meg 2 dager etter begravelsen og ba meg svare med en tilsvarende før han bare gliste og lo når jeg ble stående der helt stum.
Selvsagt finnes det folk som ler av vitser som "Det må jo være verdens mest amatør-messige terrorist som sprenger regjeringsbygget etter arbeidstid og i fellesferien." eller "Aldri har så mange medlemmer fra AUF tatt svømmeknappen samtidig". Men det betyr ikke nødvendigvis at alle som hører dette, mener at vitsene er like morsomme. folk har forskjellig humor, og det må man bare respektere.
▼ ... over et år senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av bendiks Vis innlegg
(...)Å spøke med en massemorder som kaldblodig drepte og lemlestet uskyldige ungdommer er teit(...)
Vis hele sitatet...
Sitat av Epitaph Vis innlegg
Og samtidig er det fullstendig legit å gå rundt med Che Guevara t-skjorter.
Vis hele sitatet...
Sånn for å sette ting i perspektiv var de rimelig raske med å spøke om 9/11. At Norge ligger på pusetoppen i humor er ikke noe nytt. Ikke at det burde være et mål å spøke om 22. juli, men at man burde tålt betydelig større støyter: helt klart.

Beklager nekropost. Not.
Sist endret av Duckie; 9. april 2014 kl. 23:00.
Det er forskjell på det å bagatellisere ABB og det å bagatellisere hendelsen. Humor om ABB er greit, humor omn Hitler er greit, men det er ikke greit å gjøre narr av AUFere som døde på sommerleir eller folkegruppene som døde under krigen, uansett hvor lang tid det har gått. Hva folk mener det er greit å redusere til en vits er individuelt, men jeg syns iallefall det i stor grad er feil å gjøre narr av andres negative opplevelser.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg synes det skal være helt greit å spøke med alt, men en vits er ikke morsom bare fordi den er drøy. Hvis du skal spøke med 22. juli og har en skikkelig god vits kan jeg le godt, men hvis den er dårlig blir det bare pinlig.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Vitser om personen ABB: kan være hysterisk morsomme.
Vitser om mediedekningen i ettertid: samme.
Vitser om selve handlingene og tragedien: nei, det går litt over min grense for humor.

For å ta ett reelt eksempel fra denne tråden, jeg synes fishface sin vits om ABB (amatørmessig terrorist) var morsom, men nr 2 ble litt utenfor min humorsone.

Mine 2 cent (USD).
Sist endret av Freddy_fred5; 11. april 2014 kl. 15:57.
Jeg ville selv aldri lagd humor om dette. Men vil heller ikke at det skal være sånn hysj-hysj sak.

Med respekt for de som mistet livet og personene som ble etterlatt ville jeg ikke lagd humor om dette.

Om andre gjør det, bryr jeg meg ikke særlig om. Hadde aldri blitt provosert om noen hadde gjort det i mitt nærvær.

Men som sagt; forteller man en vits eller gjør en humorsak om noe som kan være så sårt kan man gå på en smell. Plutselig sitter du eller støter personer som virkelig fikk oppleve dette hardt.


Finnes MYE annet man kan gjøre til lættis-saft for kroppen!

heartslava.
Sitat av Ru11er Vis innlegg
22/7 er en av Norges største tragedier, og da sier det seg selv at det ikke skal spøkes med. - Ikke en gang om et tiår eller hvor lenge det måtte være.
Vis hele sitatet...
Tull. Mange drar spøker om ww2 og jødene, og det var mye større tragedie enn det som skjedde her hjemme 22.07. Gi det litt tid bare.
i diskusjon med folk og en kompis som har bursdag 22. juli sa jeg i bisetning at jeg kanskje hadde et dødsbra sted å feire det på, alle fikk helt lættis

syntes den var ganske morsom XD hihi :P
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Altså, de av dere som lett kunne slått av en spøk om 22/7 regner jeg med ikke kjente noen som ble skadet/omkom. Hadde dere hatt et familiemedlem, en venn (som veldig mange i Norge har), så er jeg nesten 100% sikker på at dere hadde hatt et annet syn på humor og spøk om 22/7. Når det skal sies, så tar ikke en spøk om 22/7 godt ut blant venner, bekjente, familier, date, fester - dere vil bli hatet. Husk mine ord.
Vis hele sitatet...
feil, jeg har familie som var på utøya, er vitsen bra nok så ler jeg og personen som var der. Det hjelper ikke å sitte å sippe over ting som har skjedd.
Sist endret av The Rebel; 12. april 2014 kl. 00:44.