Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1032
Hei,
Tenker på å kjøpe me en ny pc. Men macen jeg har fra før har hatt flere problemer med blant annet Word. Etter å ha lest litt har jeg funnet ut at det finnes programmer som Parallels osv. men ingen av de er på norsk. Jeg ønsker hovedsakelig en Mac og vil ikke gå over til windows. Alikevel er det viktig at programer som Word og Power-Point fungerer bra.

Noen som har noen erfariner med disse programmene, eller andre erfaringer som kan komme meg til nytte?

På forhånd takk!
Office 2011-pakken kan du få til Mac. Eventuelt kan du jo bruke Office 365 om du vil ha noe mer oppdatert enn 2011-versjonen. Dette er så klart om du ikke ønsker Parallels/VMWare/Boot Camp.
Hei.
Har du testet Office til Mac?.
Dersom du har noen andre Windows programmer du må ha kan de kjører i VMware Fusion, for eksempel.
Du kan jo også selvsagt kjøre Windows, enten som dual boot eller virtuelt (med for eksempel VMware/VirtualBox osv)
Trådstarter
3 0
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Office 2011-pakken kan du få til Mac. Eventuelt kan du jo bruke Office 365 om du vil ha noe mer oppdatert enn 2011-versjonen. Dette er så klart om du ikke ønsker Parallels/VMWare/Boot Camp.
Vis hele sitatet...
Boot Camp er ikke aktuelt. Opplevde med den forrige macen at formatet på dokumenter osv. ble endret når man fikk det på en windows pc. Prøver å ungå dette problemet nå frem mot viderestudier.
Sitat av jodara Vis innlegg
Boot Camp er ikke aktuelt. Opplevde med den forrige macen at formatet på dokumenter osv. ble endret når man fikk det på en windows pc. Prøver å ungå dette problemet nå frem mot viderestudier.
Vis hele sitatet...
Med Boot Camp får du jo en Windows-partisjon på maskinen din. Formatet på dokumentene velger du selv når du lagrer. Men, da har du Office 2011 til Mac eller Office 365.
Trådstarter
3 0
Takk! skal se nærmere på det nå!
Boot camp eller Virtual router. Du kan også prøve med open office..
Office til Mac funker utmerket. Forstår ikke hvordan du kan ha problem med det?
Høres ut som du har lastet ned en dum torrent ellernoe.
Har brukt Office til Mac i 6 år uten et eneste problem.

Til andre programmer kan du bruke WineBottler eller Crossover.
WineBottler er gratis og fungerer utmerket til småprogram.

Men dersom du av en eller annen rar grunn trenger Office til Windows, ville jeg bare kjørt Parallels Desktop istedenfor BootCamp. Office bruker ikke så voldsomt med CPU og memory, så det kan du fint kjøre i et virtuelt vindu, istedenfor å måtte stresse med å skrue av og på pcen for å skifte mellom Windows og OSX.