Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3086
Har en Desire som jeg har en del SMSer på som jeg gjerne vil ha skrevet ut med dato og tid for hver enkelt sms. Helst hele dialogen under ett. Har prøvd noen apps, men enten syncer de hele innboksen opp mot min Gmail acc eller så har det ikke kommet tidspunkt opp på utskriften. Er vesentilig for meg å få med både avsender og mottaker, samt dato og tid for melding i tilegg til selve innholdet da dette muligens vil bli brukt som bevismatriale i en eventuell sak under oppseiling. Noen som konkret har brukt et program de har kjennskap til og kan anbefale meg?

Har som sagt prøvd noen, men ingen jeg enda er fornøyd med. Om appen koster penger er det ikke noen hindring så lenge jeg vet den/de leverer det jeg vil ha.

Alle svar mottas med stor takknemlinget
Du kan prøve "SMS Backup & Restore Pro

Ifølge FAQ'n har den timestamps...

Q20: What is “Archive Mode” and how does it work? Can it miss messages from being backed up?
A: “Archive Mode” is this app’s way of incrementally adding new messages to an existing backup file and can be enabled from the preferences. This is how it works:

Whenever it successfully backs up one or more messages it stores the latest message’s Numeric ID and TimeStamp to be used later.
Vis hele sitatet...
Kilde: FAQ

Det eneste som er litt lol, er at dette lagres i XML format, samme format som MSN logger, noe som kan bli vanskelig å overføre til vanlig DOC format... Sjekk ut tråden "xml til doc fil " her på forumet om du får problemer. =P
Til $2 er dette ikkje nokka stort tap om XML filene er litt rebelske.

Ellers har man WaveSecure som tar backup av... alt... McAfee WaveSecure
Koster $19.90 spenn, for ett år.
Trådstarter
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du kan prøve "SMS Backup & Restore Pro

Ifølge FAQ'n har den timestamps...



Kilde: FAQ

Det eneste som er litt lol, er at dette lagres i XML format, samme format som MSN logger, noe som kan bli vanskelig å overføre til vanlig DOC format... Sjekk ut tråden "xml til doc fil " her på forumet om du får problemer. =P
Til $2 er dette ikkje nokka stort tap om XML filene er litt rebelske.

Ellers har man WaveSecure som tar backup av... alt... McAfee WaveSecure
Koster $19.90 spenn, for ett år.
Vis hele sitatet...

Tusen takk for svar! Skal sporenstreks prøve denne ut.

Har tidligere åpnet MSN logger i IE/FFox og det har funket utmerket da som om det lar seg gjøre på samme måten her er dette programmet midt i blinken. Takk igjen!
Skal det holde i retten må du kunne verifisere ekthetsgraden på utskrifta. Hvorfor ikke ta kontakt m operatøren din og få de ekte loggene?
Hei!

Nå vet jeg ikke helt hvordan dine kunnskaper med programmering er.
Men det å lage et program som går igjennom alle SMS-tråder og skriver ut dato/fra/innhold pr SMS og lagrer alt dette i en txt-fil på minnekortet i et enkelt format ala dette:

-----------------Ny tråd (Thread-id = 0 )-------------------------------
1 mai 2010 - 20:01 (meg) : Hei!
1 mai 2010 - 20:10 (per) : Hei på deg!
-----------------Ny tråd slutt------------------------------------------

-----------------Ny tråd (Thread-id = 1 )-------------------------------
13 mai 2011 - 19:01 (meg) : Kino?!
13 mai 2011 - 19:10 (Pål) : Ikke i dag
-----------------Ny tråd slutt------------------------------------------

bør ikke ta lang tid.

Tipper et sånn program kan lages (med så simpel formatering som dette) av alle som kan Android på en til to timer.

Dersom du ikke finner noe gull på Market og virkelig trenger dette så kan jeg sikkert hjelpe deg med å få laget dette.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Skal det holde i retten må du kunne verifisere ekthetsgraden på utskrifta. Hvorfor ikke ta kontakt m operatøren din og få de ekte loggene?
Vis hele sitatet...
Eventuelt kan man gå på politistasjonen og få de til å se på meldingene på telefonen, og verifisere de. Operatørloggen inneholder vel bare nummer og klokkeslett, ikke innhold? Hvis du får en melding med drapstrusler, vil det derfor ikke holde å få operatørloggen, da innholdet i meldingen ikke kommer fram der.
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:05.
Hei!

Da har jeg laget "SMS to HTML"

Denne vil generere en html fil av alle SMSer som finnes på mobilen gruppert på meldingstråder.

Testet på Sony Experia x10i og HTC Desire HD.

Den genererte htmelen ser ikke veldig bra ut, men gjør jobben.

Si i fra om dere finner noen feil eller annet snusk!

Appen er selvsagt gratis og fri for reklame

Les og last ned på Android Market
Sist endret av pax2k; 21. april 2011 kl. 09:00.