Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1565
Kjøpte meg en Asus g750JW for 2-3 uker siden, fått brukt den et par ganger bare så klikker pcn HELT! Sitter på den nå men det tok mange forsøk for å i det heletatt komme på den igjen.. legger ved et bilde.

Skal ringe Dustinhome i morgen men tenkte å høre om noen har opplevd dette?

http://bildr.no/thumb/UFQrU2Ji.jpeg
Spør pent om å få nytt produkt og ikke service/rep. Etter så kort tid burde du heller få et nytt produkt, lykke til.
Er den innenfor 14 dager så kan du bruke angrefristen, etter det må du spørre pent, men mindre de har returrettordninger eller åpent kjøp på 30/45 dager.
white?'s Avatar
Trådstarter
Har ringt inn å dem på sendes inn på service....
Men sjekket å det var en feilmeld på grafikkortet ( 43 ) like etter dette ble kortet helt borte fra device manager..

noen som vet om dette er mulig å fikse selv?
Ville presset på et nytt produkt, du har tross alt kjøpt en fikset data som har vært ødelagt nå, til full pris.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av white? Vis innlegg
Kjøpte meg en Asus g750JW for 2-3 uker siden, fått brukt den et par ganger bare så klikker pcn HELT! Sitter på den nå men det tok mange forsøk for å i det heletatt komme på den igjen.. legger ved et bilde.

Skal ringe Dustinhome i morgen men tenkte å høre om noen har opplevd dette?

http://bildr.no/thumb/UFQrU2Ji.jpeg
Vis hele sitatet...
Ser ut som GPU feil, kontakt Dustin og be om ny/fikset maskin.


NB: Dokumenter nøye først at du faktisk har feil, det er ikke alltid at verkstedfolka bryr seg så mye, Dustin er meget flinke på dette men har opplevd at en maskin som ble sendt inn (PS.no) ikke ble sjekket nøye (noterte meg P-ON counten før innsending og den var kun én opp, feilen skjedde ikke hver eneste gang) så måtte gjøre ett lite dokumenthelvete for å få tilbake maskina+pengene+reparasjon.
(en video holder lenge)

Lykke til.
Haha ja, her ville jeg ha hørt på Elvis.
Return to sender.
white?'s Avatar
Trådstarter
Jeg ringte inn istad. Fikk beskjed om at det hadde gått mere enn 7 dager så nå ville den bli sendt inn siden det er en garantisak... Meget frustrerende!
Du har da en angrefrist..
white?'s Avatar
Trådstarter
Mener det var 7 dager hu sa på tlf..
Konsumentens (privatpersonens) angrerett ved e-kjøp
Konsumenten har i følge forbrukerkjøploven og loven om e-handel i visse tilfeller rett til å angre et kjøp. Dette gjøres gjennom å meddele Dustin home AS innen 14 dager fra den dagen konsumenten tok imot hele ordren eller deler av ordren. Angreretten gjelder ikke dataprogram, lyd- og bildeopptak der forseglingen har blitt brutt. Dette gjelder også teknisk forsegling, som for eksempel serienummer. Angreretten gjelder bare om varen er i uforandret stand, og den gjelder ikke bedrifter.
Vis hele sitatet...
14 dager den, står på siden dems
Har du kjøpt over disk eller på nett? Over disk kan det godt være 7 dager men på nett er det 14 dager og dette skal du ha fått skriftlig!
Les på kvitteringen din..
Sist endret av woff; 29. juli 2013 kl. 15:24.
Sitat av white? Vis innlegg
Kjøpte meg en Asus g750JW for 2-3 uker siden
Vis hele sitatet...
Angrerett gjelder 14 dager fra kjøpsdato eller fra du mottar angrerettspapirene.

Noen punkter fra forbrukerrådet som kan være aktuelle for deg: (se alt her:)
*Du har lov til å prøve varen forsiktig, men den må ikke være tatt i bruk eller blitt skadet.
*Dersom lyd- og billedprodukter er forseglet, mister du angreretten dersom du bryter forseglingen. Dette skal være merket på forseglingen.
*Du må si i fra innen 14 dager etter at du har fått varen, men i noen tilfeller kan angrefristen forlenges til tre måneder, og i enkelte tilfeller et helt år.

I Norge har vi likevel reklamasjonsrett i minumum 2 år. For utstyr som har forventet levetid "vesentlig lenger" enn 2 år har man 5 års reklamasjonsrett.
Sist endret av PiGmeNt-; 29. juli 2013 kl. 15:24. Grunn: La til link
white?'s Avatar
Trådstarter
Er vel 21 dager siden jeg fikk den.. Kjøpt over nett fra dustinhome.
Du mener du fikk problemer med dataen få timer etter du fikk den? så har du hatt en ødelagt data i flere uker? slapt av deg, om det er tilfellet
white?'s Avatar
Trådstarter
Skulle egentlig stå at den bare var brukt i et par timer* har vært bortreist så ikke fått brukt den noe spesielt.
Dumt av deg å kjøpe pc før du reiser fra den. Straffen blir da at du får ta bryet med å sende den til reparasjon...
white?'s Avatar
Trådstarter
Det skjedde i ettertid.. Kom ikke med en gang.
Synes hele greia er merkelig.
I følge forbrukerkjøpsloven , efter 14 dagers angrefrist så må den på vanlig service... så er litt kjipt, men lever den inn også satser vi på at den blir fiksa 100%. Hvis du merker at du har fått en ``mandags-data`` så bare send den inn hele tiden, 3 ganger samme feil eller 4 ganger ulike feil så har du retten på å heve kjøpet =)
white?'s Avatar
Trådstarter
Jepp må bare gjøre det.. Kjipt jeg bruker pc til jobb osv
Dem sa det ville ga raskt (10 dager)