Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 943
Har spurt i flere forum, men hittil ikke fått noe som helst respons.

For noen dager siden opplevde jeg en gang at når jeg trykte "shutdown" i Windows, så skrudde alt seg av utenom selve maskinen. Altså, skjerm, tastatur og mus går av, men viftene går fremdeles og durer, samt at LED-lyset på kabinettknappen fremdeles er blått. Skrudde bare av ved å holde inne knappen, og tenkte ikke noe mer over det siden det bare skjedde en gang.

I dag skjedde det igjen. Åpnet da kabinettet og så på debug-koden på hovedkortet, som var D4. I manualen står det at dette betyr "PCI resource allocation error. Out of Resources". Aner ikke hva dette betyr eller hva jeg kan gjøre med det. Var også en slags klikking og strøm-/oppstartslyd (duiiii) rett etter skjermen og det skrudde seg av, noe som skjer nesten hver gang rett før PC-en skrur seg av, om jeg husker rett. Kan kanskje være verdt å nevne at jeg kjørte Furmark like før jeg skrudde av PC-en.

Klikkelydene lyder til å komme fra HDD-en.

Det er ganske tilfeldig når PC-en ikke vil skru seg av. Trykker på "shutdown"-knappen i Windows, og alt skrur seg av utenom selve maskinen. Holder inne knappen på kabinettet, og PC-en skrur seg av og restarter automatisk. Når jeg skrur PC-en av i Windows igjen avsluttes PC-en som vanlig.
Du sier ingenting om hvilke komponenter du har i maskinen, dette er noe vi trenger og vite for og kunne prøve og hjelpe deg
Trådstarter
80 1
Sitat av knutazz Vis innlegg
Du sier ingenting om hvilke komponenter du har i maskinen, dette er noe vi trenger og vite for og kunne prøve og hjelpe deg
Vis hele sitatet...
Oops, glemte det. PC-en er et nybygg og har følgende specs:

PSU: Corsair AX 760i
HK: Gigabyte Z87X-UD3H
GPU: Asus GTX 780 OC
CPU: Intel 4670K

Og selv om PC-en ofte avslutter på tilsynelatende vanlig måte får jeg alltid denne "kritiske" feilmeldingen i hendelsesliste: "Systemet har startet på nytt uten å avslutte på riktig måte. Denne feilen kan oppstå hvis systemet uventet har sluttet å svare, krasjet eller mistet strøm."
Sist endret av dahea; 25. juli 2013 kl. 13:49. Grunn: ekstra info
Strømforsyning? Hvor stor er den? (Ikke si størrelsen i centimeter nå, please.)
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Strømforsyning? Hvor stor er den? (Ikke si størrelsen i centimeter nå, please.)
Vis hele sitatet...
Den er 760w..Vist du leser posten over din så står det der.
Trådstarter
80 1
Her er systemlogg fra hendelsesliste om det skulle hjelpe: http://www.speedyshare.com/zPp2F/dow...ystemlogg.evtx
Prøv å flytt grafikkortet ditt til en annen PCI-slot (evt. endre PCI-kort du måtte ha). Kan også prøve å oppdatere BIOS.

Evt. sjekk at alle kort sitter som de skal.
Sist endret av raze; 25. juli 2013 kl. 14:57.
Trådstarter
80 1
Fikset det ved å skru av "fast startup"