Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 762
Jeg har bygget en ny PC, og en ting jeg merker er at kabinettviftene konstant kjører 100%. Alle temperaturene ligger på 32 grader eller mindre for øyeblikket. Det er ikke så veldig mye støy, men det merkes jo. Skal det være sånn?
Hvis du ikke bruker en viftestyring til å kontrollere farten på viften er det nok sånn ja. Er viftene koblet til PSU eller HK? Hvis de er koblet til HK så tror jeg det finnes drivere eller programmer som lar deg styre vifte farten, men det kommer kanskje an på hovedkortet?
Trådstarter
80 1
Vet at det er viftekontrollerprogramvare for strømforsyningen min, men alle viftene er koblet til hovedkortet mitt. Hovedkortet er et Gigabyte X87Z-UD3H, forresten
Er det 3 pin eller 4 pin vifter? Mitt hovedkort fra Gigabyte fungerer dårlig med 3-pin vifter, selv om de er PWM. Det er dessverre ikke så mye å gjøre med det, annet enn å bytte vifter. Det er ikke usannsynlig at du har flere "kanaler" i viftestyringen din, og at en av dem kanskje fungerer med 3-pin. Hvis du har flere "fan-headers" på hovedkortet kan du prøve litt rundt og se om du får styrt med noen av dem. I så fall kan du kjøpe en splitter på ebay slik at du får flere vifter styrt fra en header

http://www.gigabyte.com/support-downloads/Utility.aspx

Jeg vet ikke hvilken som gir deg info om hovedkortet, men jeg installerte noe rusk for å få sjekket om viftekontrollerne var i orden siden alt var i orden i BIOS. Jeg tror du kan starte med "App-Center" og "EZ-Setup" Jeg har AMD selv, så det er ikke de samme programmene...