Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 989
min pc blir varm ganske raskt etter att jeg har startet den (80 grader) når den var ny brukte den og ligge på ca 40 grader og under maks pressing gikk den opp til 50 grader.

nu blir den 80 grader men når jeg trykker ctrl+akt+del viser den att prosessoren att den bare yter ca 20%.

har ingen problemer med støv ettersom jeg rengjør måntlig.

bruker inter high performence liquid cooling

har nettop prøvd og bytte kjølepasta men dette hjalp heller ikke :S
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Så intensiv rengjøring har ingen hensikt hvis du ikke bor i et rom med teppegulv, med tepper oppå teppegulvet, strietapet og fem sofaer med tepper på.

Hvis det ikke er noe galt med airflow er det trolig basert på kontaktfeil, du bruker for lite \ for mye kjølepasta eller du strammer ikke til nok.
Trådstarter
10 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Så intensiv rengjøring har ingen hensikt hvis du ikke bor i et rom med teppegulv, med tepper oppå teppegulvet, strietapet og fem sofaer med tepper på.

Hvis det ikke er noe galt med airflow er det trolig basert på kontaktfeil, du bruker for lite \ for mye kjølepasta eller du strammer ikke til nok.
Vis hele sitatet...
det går ikke ant og stramme mere. skruene treffer en limit. allt har fungert helt fint i nesten ett år men har begynt og tulle den siste uken.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Da er det enten et problem med pasta eller at kjøleren din rett og slett er defekt.

(eller at sensorene dine er fucked, noe som er lite trolig).
Trådstarter
10 0
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Da er det enten et problem med pasta eller at kjøleren din rett og slett er defekt.

(eller at sensorene dine er fucked, noe som er lite trolig).
Vis hele sitatet...
sensorene er ikke fucked fordi pcen begynner og fryse når den blir varm. så jeg får vell se meg om etter nytt kjøle system.

noen tips til god lukket vannkjøling system? til under 1000 lappen?
Er du sikker på at pumpa på vannkjølingen går på maks kapasitet? Sjekk innstillingene i BIOS, og se om rpm på pumpa er fast eller om rpm er avhengig av temperaturen.

Har du sjekket at du ikke bruker for mye kjølepasta? Du skal ikke bruke mer enn en lite dæsj litt større enn et knappenålshode. Pastaen skal smøres jevnt utover den minste firkanten i midten av prosessoren.

Er det god nok kontakt mellom kjøleelementet og prosessoren? Har du skrudd fast kjøleelementet skeivt?
Høres ut for meg som om pumpa på den intel-kjøleren din kan ha tatt kvelden...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du har ikke tullet noe i bios? Overnaturlig høy vcore fks?

Kjenn om pumpen vibrerer litt.
Trådstarter
10 0
Sitat av homoludens Vis innlegg
Er du sikker på at pumpa på vannkjølingen går på maks kapasitet? Sjekk innstillingene i BIOS, og se om rpm på pumpa er fast eller om rpm er avhengig av temperaturen.

Har du sjekket at du ikke bruker for mye kjølepasta? Du skal ikke bruke mer enn en lite dæsj litt større enn et knappenålshode. Pastaen skal smøres jevnt utover den minste firkanten i midten av prosessoren.

Er det god nok kontakt mellom kjøleelementet og prosessoren? Har du skrudd fast kjøleelementet skeivt?
Vis hele sitatet...
nu har jeg skjekket alt dette og ja jeg bruker ikke for mye kjølepasta i og med att dette settuppet aldri gikk over 50 grader i nesten ett år men den siste uken har jeg nesten ikke kunne bruke pcen

Sitat av Fleff Vis innlegg
Du har ikke tullet noe i bios? Overnaturlig høy vcore fks?

Kjenn om pumpen vibrerer litt.
Vis hele sitatet...
har aldri rørt instillinger i BIOS bruker bare bios for og følge med på sensorer en gang i blant

litt rart ... nu holder pcen min en stabil 70 grader men vist jeg stress tester den går den opp til 100 grader og når jeg avbryter stress testen går den ned til 70 grader iløpet av 15 sekunder... dette tyder jo på att kjølinga fungerer... bare veldig dorlig