Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1349
Hei, har bare et spørsmål, hvilke komponenter styrer anti-aliasing? ønsker å kunne ha høyere anti-aliasing, altså rundt x8 og lurer på hvilke komponenter som evt. strever med å dra høyere...
Grunnen til at jeg lurer er fordi alle high performance datamaskiner konkurrerer mer på denne settingen i spill performance en andre settings som f.eks. texture quality osv. da disse ofte er på ultra settings...
Hvordan kan jeg pushe maxen i anti-aliasing mer?
Anti-Aliasing går på skjermkortet. 2x funker heilt fint dersom du kjører på 1920x1080. Joa, 8x er fantastisk det, men det krever dog ein del av maskinvaren.
FriedBitz's Avatar
Trådstarter
Har du noe tips til gode skjermkort som drar 6x eller 8x i 1920x1080?
Gi eksempel på spill og andre grafikkinstillinger?
FriedBitz's Avatar
Trådstarter
Ehmmm, Crysis 3? Alt på very high og 6x-8x anti aliasing?
Sitat av FriedBitz Vis innlegg
Har du noe tips til gode skjermkort som drar 6x eller 8x i 1920x1080?
Vis hele sitatet...
mitt 780 har ikkje hikka på eit einaste spel så langt. då med alt maxa ut. Sliter litt i ArmA 3, men ser ut som det er cpu'en som sliter mest.

770 vil nokk også klare det meste.
FriedBitz's Avatar
Trådstarter
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
mitt 780 har ikkje hikka på eit einaste spel så langt. då med alt maxa ut. Sliter litt i ArmA 3, men ser ut som det er cpu'en som sliter mest.

770 vil nokk også klare det meste.
Vis hele sitatet...
Passer
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=782149
i denne
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=775816?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Jeg klarer på crysis 3 på maks med 8x på et 680m kort. Har lest at et 660ti er like bra eller bedre enn 680m. Så et 670 eller bedre vil klare crysis 3, men nå er jo prisen på et 770 i forhold til et 670 så ALTFOR mye. Frufsa har også skrevet at et 770 kort ikke var verdt den ekstra prisen i forhold til et 760 til spilling, og at det da var best med enten 760 eller 780.
FriedBitz's Avatar
Trådstarter
Men hvorfor er 660 bedre en 680m egentlig?
og passer 660ti i det kabinettet jeg postet?
Ja, det passer helt fint.

660 er bedre enn 680M fordi 680M er laget for laptops og må derfor være lite og bruke mye mindre strøm som = dårligere ytelse.
FriedBitz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Ja, det passer helt fint.

660 er bedre enn 680M fordi 680M er laget for laptops og må derfor være lite og bruke mye mindre strøm som = dårligere ytelse.
Vis hele sitatet...
Saaaant det, så det er et mobile skjermkort... kjenner til dette, ettersom laptopen min har et M kort også. Men da skal jeg investere i det skjermkortet tror jeg takk for gode tips!
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Jeg klarer på crysis 3 på maks med 8x på et 680m kort. Har lest at et 660ti er like bra eller bedre enn 680m. Så et 670 eller bedre vil klare crysis 3, men nå er jo prisen på et 770 i forhold til et 670 så ALTFOR mye. Frufsa har også skrevet at et 770 kort ikke var verdt den ekstra prisen i forhold til et 760 til spilling, og at det da var best med enten 760 eller 780.
Vis hele sitatet...
Vil gjerne vite oppløsning og fps counter.

Ja.