Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5898
Hei, har en ny iPhone 6. Hvordan skal jeg komme inn på telefonen når jeg prøver å logge inn på Apple ID'en og det står "En melding med en verifiseringskode er blitt sendt til *mitt nummer*. Skriv inn koden for å fortsette." Altså hvor dumme er Apple? Hvordan skal jeg kunne motta en melding på telefon når jeg må sette opp telefonen for å komme inn?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du ikkje har andre muligheter får du stikke på clasern og kjøpe ein telefon for 200,-

Forøvrig vil vel folk ofte ha tilgang på ein anna telefon dei kan stappe simkortet sitt i i fem minutter for å motta ei tekstmelding.
Husker ikke helt hvordan det var på min, men er det ikke et valg om å hoppe over Apple id, og konfigurere dette senere i prosesen?
Sist endret av downlow; 4. juli 2017 kl. 22:14.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Hei, har en ny iPhone 6. Hvordan skal jeg komme inn på telefonen når jeg prøver å logge inn på Apple ID'en og det står "En melding med en verifiseringskode er blitt sendt til *mitt nummer*. Skriv inn koden for å fortsette." Altså hvor dumme er Apple? Hvordan skal jeg kunne motta en melding på telefon når jeg må sette opp telefonen for å komme inn?
Vis hele sitatet...
Fordi vis det er satt opp riktig konto er nr ditt registrert hos apple, når den da sender melding med kode vil koden automatisk fylle seg selv ut. Slik var det på min
Sitat av TeliaSuger Vis innlegg
Fordi vis det er satt opp riktig konto er nr ditt registrert hos apple, når den da sender melding med kode vil koden automatisk fylle seg selv ut. Slik var det på min
Vis hele sitatet...
Han er i oppstartsfasen, ergo er ikke mobilen satt opp. Han kan ikke motta den meldingen med mindre han bytter mobil midlertidig.

Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Hei, har en ny iPhone 6. Hvordan skal jeg komme inn på telefonen når jeg prøver å logge inn på Apple ID'en og det står "En melding med en verifiseringskode er blitt sendt til *mitt nummer*. Skriv inn koden for å fortsette." Altså hvor dumme er Apple? Hvordan skal jeg kunne motta en melding på telefon når jeg må sette opp telefonen for å komme inn?
Vis hele sitatet...
Viktig å lese hva tofaktor autentisering er før du setter det opp.
Meninga er at du skal motta koden på en verifisert enhet. Sms er en nødløsning.
Sist endret av Conflicted; 5. juli 2017 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av downlow Vis innlegg
Husker ikke helt hvordan det var på min, men er det ikke et valg om å hoppe over Apple id, og konfigurere dette senere i prosesen?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke satt opp iPhone, men på alle iPad med alle iOS fram til 10 er det mulighet å velge at du vil sette opp Apple ID senere. Tror du först må velge at du vil lage et nytt ID i siste iOS.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Conflicted Vis innlegg
Han er i oppstartsfasen, ergo er ikke mobilen satt opp. Han kan ikke motta den meldingen med mindre han bytter mobil midlertidig.



Viktig å lese hva tofaktor autentisering er før du setter det opp.
Meninga er at du skal motta koden på en verifisert enhet. Sms er en nødløsning.
Vis hele sitatet...
Flotte greier av Apple det her. Nå har jeg prøvd å logge av og på Apple ID, når jeg prøver å logge på nå så får jeg en melding "Kan ikke logge på" Fyfaen kjøss meg i ræva, iPhone er flotte greier.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei! Regner med at du har fått orden på dette nå, men svarer uansett.

Meg bekjent får du ikke slått på to-faktorautentisering før du er ferdig med oppsettet, da du må gjøre dette inne på Innstillinger.

Hvis dette gjelder førstegangsoppsettet på telefonen, så har faktisk Apple tenkt på dette problemet. Meldingen skal i utgangspunktet bli hentet fram av telefonen, og nødvendig kode fylles inn automatisk uten at du trenger å foreta deg noe. Dette forutsetter selvsagt at du har SIM-kort i telefonen og evt. har fått tastet inn PIN-kode for å låse det opp. Google har samme løsning når det gjelder innlogging til Google-kontoer på Android-telefoner.

Men jeg forstår det som at den ikke henter fram koden av seg selv? :-)

Eventuelt så er det, som nevnt over her, bare å stappe SIM-kortet i en annen telefon og forsøke å få tilsendt koden dit. Men det skal som sagt skje automatisk - gjorde det senest på tre iPhones i dag. En alternativ løsning er å ikke logge inn med Apple-ID før du er kommet forbi førstegangsoppsettet, men heller gjøre dette senere i Innstillinger. Slik kan du manuelt kan legge inn koden som kommer.
Sist endret av Will.I.Jam; 19. juli 2017 kl. 01:03.
Normal utfordring når man har PIN-kode på sim-kortet.

Deaktiver PIN-koden så bør det ikke være noe problem =)
Jeg har aldri vært borti at iPhonen ikke spør om å låse opp SIM-kortet - uansett om det er i oppstartsfasen eller ei - så jeg kan ikke, utifra egen erfaring, si at det er en normal utfordring.
Sist endret av Will.I.Jam; 20. juli 2017 kl. 01:08.