Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6600
Hei alle

Første post her på freakforum etter å ha brukt det som div. "oppslagsverk" i løpet av mange år.

Har søkt litt rundt, og men har ikke funnet svar på nøyaktig det jeg lurer på. Fant denne tråden som var i nærheten, men ikke helt. Det jeg altså lurer på er: om det går an å både sende og motta en pakke anonymt - for begge parter. Scenarioet er av sorten at jeg har en venn i en annen by (begge i Norge) som skal sende meg en pakke, men ingen av oss ønsker at Posten e.l. skal kunne spore det til noen av oss.

Noen som har erfaringer eller tips til dette?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Send brevet/pakken uten å skrive avvsender til en adresse som ikke direkte kan koples opp til din kamerat eller deg selv. For eksempel en postboks registrert under falsk navn eller til naboen som er på en 10 ukers ferie i Thailand.
Sist endret av Bombasa; 17. april 2016 kl. 18:04.
Om det kan gå i brevpost er det enkelt om du kan få satt opp en falsk postkasse, bare å slenge brevet i en av de røde kassene sendt til postkassen som naturligvis har et fiktivt navn.
Trådstarter
10 0
Takk for at svar. Det er dessverre uaktuelt å sette opp en ny postkasse, da jeg bor i borettslag/blokk der alle har nøkkel til sine respektive postkasser. Verdt å nevne at det som skal sendes skal konsumeres neste helg, så det blir også for kort tid for å sette opp en postboks.

Dersom pakken blir sendt anonymt, men med mitt navn og min adresse, kan det slå tilbake på meg på noen som helst måte dersom pakken blir stoppet og det blir funnet noe illegalt? Er ikke snakk om store kvantum.
Om pakken blir stoppet(hvilket jeg tviler på), så kan du bare nekte kjennskap til pakken. Hvem som helst kan jo sende post til deg. Om det er betalinger i store beløp mellom deg og kompisen din, så kan du sørge for å gjøre det nogenlunde anonymt som: kontanter eller bitcoin. Husk om du blir tatt: nekt, nekt og nekt så blir nok saken hennlagt.
Har dere mulighet til å vakuumpakke innholdet? I så fall er dere rimelig trygge. Hvis ikke kommer det litt ann på innholdet, om det kan lukte sterkt så risikerer du at ansatte i posten sier i fra.
Struktur ☸
Fire's Avatar
43 8
Sitat av topdogg Vis innlegg
Har dere mulighet til å vakuumpakke innholdet? I så fall er dere rimelig trygge. Hvis ikke kommer det litt ann på innholdet, om det kan lukte sterkt så risikerer du at ansatte i posten sier i fra.
Vis hele sitatet...
Du går utifra at det er rusmidler (som lukter) han vil sende. Første sendingen er nok rimelig trygg, men det er tilfeldig hvilke innenlandspakker som blir tatt med mindre de har hundehjelp. Men bruker du samme avsender adresse mange ganger nok, så kan de etterhvert spore opp hvor det kommer fra.
Sitat av Fire Vis innlegg
Du går utifra at det er rusmidler (som lukter) han vil sende. Første sendingen er nok rimelig trygg, men det er tilfeldig hvilke innenlandspakker som blir tatt med mindre de har hundehjelp. Men bruker du samme avsender adresse mange ganger nok, så kan de etterhvert spore opp hvor det kommer fra.
Vis hele sitatet...
Tok utgangspunkt i at TS skrev at det som sendes skal konsumeres neste helg. Ville bare advare om at hvis det feks er snakk om weed så kan dette fort stinke gjennom en konvolutt og dette kan jo ansatte legge merke til. Om det er noe som er luktfritt så er det bare tilfeldigheter ja.