Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2133
Det er nå ca. et halvt år siden jeg var i rettsak og fikk en 16 mnd fengselsdom.
Det er 2 år siden jeg ble pågrepet. Livet mitt har stått på vent i 2 år. Jeg har vært uten arbeid hele perioden og om 1 måned mister jeg dagpengene hos NAV. Da har jeg null inntekt.
Siden jeg snart mister dagpengene vil jeg inn til soning FØR jeg blir blakk slik at jeg ikke må sove på gata. Vil også bli ferdig med saken siden denne ventetiden gjør at livet stopper opp. Så i forrige uke sendte jeg en mail til kriminalomsorgen hvor jeg spurte hvor i soningskøen jeg stod.. Fikk da et hårreisende svar tilbake: "Vi har ikke mottatt rettskraftig dom fra politiet ennå...."

Saken min har med andre ord ligget hos politiet i et halvt år uten at de har greid å sendt noen papirer over til kriminalomsorgen. Jeg blir antageligvis stilt bakerst i soningskøen og må vente ENDA lengre før jeg får sone nå. Det gjør meg lynforbanna for å være helt ærlig.


Hvor lenge må man vente før man får redusert straffen sin? Hvis det i det hele tatt er mulig? Hvis man må vente f.eks. 1,5-2 år fra rettsak er ferdig til soning faktisk starter så bør man jo få noen reduksjon på soningstiden, eller..??

Kommer til å ringe politiet i morgen og kjefte dem huden full. Uakseptabelt og denne tråden kan ikke beskrive hvor forbanna jeg er i skrivende stund.. De tråkker på mennesker rett og slett..
Sist endret av KidRock; 5. oktober 2015 kl. 04:18.
En idé er å si sånn ca. hvor i Norge du holder til. En kompis av meg fikk dommen sin i desember ifjor, og ble satt inn i slutten av juli i år. Snakker om Oslo-området nå. Dette var en dom på 9 mnd.

Virker slurvete av politiet sin side å ikke klare å få fingern ut av ræva.
Nå vet jeg ikke noe om disse soningskøene. Men nav er pliktig til å gi deg bolig og penger til livsopphold. Dette blir vell da boligstønad og sosialstønad.
Sosialkontoret vil betale alt av regninger du har og gi deg lommepenger i tilegg. Mener det var rundt 5000 i lommepenger og det holder i massevis til å leve av.

Forbrukslån dekkes ikke av sosialen...