Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 4585
Tenkte jeg skulle bestille koffein igjen fra england nå som jeg har noen ganske stressende uker forran meg med mye skole og det blir nok mange lange kvelder med lesing. Kom over denne artikkelen da jeg søkte litt rundt: http://www.nrk.no/buskerud/holder-se...tter-1.7641698

Det jeg lurer på er hvor mye som er den tillatte grensen det er lov å bestille, hvor mye er tre månders forbruk i g koffein? Kan jeg bestille 50g koffein fra UK uten at det er noe problem om det blir stoppet? Om jeg regner i forhold til det som står som anbefalt maks daglig dose er 600mg om jeg ganger det med 90( 3md i dager ca) blir det 54g, bettyr det at jeg kan bestille opp til 54g uten at jeg gjør noe ulovlig.

Mvh Jakobet
Ville anbefalt å ringe tollvesenet. Tlf: 22 86 03 12. Forhør deg med disse, det er jobben deres. Btw, godt med søvn, mat , og aktivitet gjør deg bedre en koffein. Adenosin, er et stoff som binder seg til reseptorene som bremser ned hjerneaktivitet - kort sagt. Adenosin produseres hele tiden mens du er våken, og koffein likner utrolig mye på adenosin, slikt at koffein tar over plassen til adenosin i reseptorerbindingene. Dette gjør at du føler deg mer våken, men etter en stund vil kroppen lage flere adenosinreseptorer, og du vil trenge mer koffein for å holde deg våken, eller for å ta plassen til adenosin til å binde seg til reseptorene. Dette vil da gjøre at uten koffein, så har du nå flere adenosinreseptorer og mer adenosin som produseres, og dette vil føre til at du er mer sliten og sløv, dårligere konsentrasjon en vanlig - selv en god stund etter du har sluttet med koffein. Jeg fant en god video som viser nettopp denne prosessen her. Spre gjerne koffeinen utover, dvs. ta små toleransepauser, og gjerne spis sunt, sov godt, og vær i aktivitet. Dette fremmer de positive signalstoffene i hjernen din, og gir deg markant bedre - og naturlig konsentrasjon og humør.
Dersom ingen her inne vet det, får jeg vell se om jeg ikke tar meg sammen og tar en telefon dit-eller bare bestiller da en telefon dit for min del høres like skummelt ut som å bestille å håpe på det beste
Ellers takk for svar, søkte opp emnet og leste litt. Det er nok lurt å ha i bakhodet. Blir nok å bruke det som en liten hjelp de gangene jeg trenger det mest sånn som sist jeg hadde, funket veldig bra med tanke på lange pugge kvelder eller de gangene jeg trengte å være ekstra opplagt på skolen(heldagsprøver osv).
Hvordan er det skummelt å spørre om lovverket? Du kan ringe fra en telefonkiosk og det er fullt lovlig å stille spørsmål.

Forøvrig bruker de anbefalte doseringer som de finner på emballasjen for å regne ut hvor mye som er en måneds forbruk.
Jeg shopper som regel 25 gram rent pulver på ebay fra eøs land som england (ca. 45 spenn inkl frakt)

Døgndoser over 300 mg taler for at produktet anses som legemiddel.

Til personlig bruk kan du med postforsendelse innføre lovlig kjøpte legemidler fra et annet EØS-land, tilsvarende maks tre måneders forbruk.

300 mg * 3 måneder = 27 gram.

25 gram er godt under grensa.

Pakkene mine har blitt stoppa og inspisert av tollen flere ganger, de kommer i postkassa mi med stempel.

Anbefaler denne oppskriften for energidrikk til 4.20,- per liter:
  • 300 mg pulver
  • utblanda husholdningssaft

For en mer fancy oppskrift, sjekk signaturen min.
Jeg kjøpte 3 esker på 200mg x 100 piller i hver eske. Har bare klart å bruke opp en eske etter ett halvt års forbruk. Fikk ikke noe problemer med toll. Kostet meg vel rundt 10-12 pund på ebay for alt sammen.
Sitat av Solaced Vis innlegg
Jeg kjøpte 3 esker på 200mg x 100 piller i hver eske. Har bare klart å bruke opp en eske etter ett halvt års forbruk. Fikk ikke noe problemer med toll. Kostet meg vel rundt 10-12 pund på ebay for alt sammen.
Vis hele sitatet...
Det var ikke lurt.

Hvorfor kjøpte du ikke bare en og en eske på 20 gram? (200mg x 100 piller)

Gjør det neste gang, hold deg under 27 gram, ellers får du stress med tollen om ulovlig innførsel av legemidler.

Siden en eske holder til et halvt år, kan du bestille en eske hver tredje måned og ha mer enn nok.
xae8koo: Jeg liker ikke å prate med ukjente vertfall ikke når jeg må føre samtalen selv osv...

Takk for at du oppklarte det Turbolego, da blir det 25g rent koffein pulver jeg kjøper. Får vell sjekke ut Energidrikken din også, eller om jeg husker riktig har du vell lagt ut oppskriften til en punsj elns også som jeg har hatt lyst til å prøve å mekke lenge
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Gjør det neste gang, hold deg under 27 gram, ellers får du stress med tollen om ulovlig innførsel av legemidler.
Vis hele sitatet...
Bestilte innenfor grensen, men var så lur å bestille med en aminosyre pre-workout som også inneholdt koffein. Fikk brev i posten om at tollvesenet hadde tatt pakken min grunnet ulovlig innføring av legemiddel. Fikk ikke noen konsekvenser eller noe stress og pakken sendte de tilbake til avsender slik at jeg fikk pengene tilbake fra nettsiden jeg kjøpte koffeinet fra Alt i alt ett behagelig møte med tollvesenet.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Det var ikke lurt.

Hvorfor kjøpte du ikke bare en og en eske på 20 gram? (200mg x 100 piller)
Vis hele sitatet...
Var 3 for 2 tilbud
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beklager for bumping av gammel tråd, men ser ikke noe grunn i starte en helt ny tråd om samme emne.

Er det noen som kan anbefale meg en plass å kjøpe rent koffein på nettet?
Kravet mitt er at koffeinet skal være hundre prosent rent, under 27 gram (altså, under grensen), grei pris, en fortrolig selger og relativt rask levering. Grunnen til at jeg spør her er fordi selgerne jeg har funnet så langt ikke selger under 100g eller ser for amatørmessig ut (har ikke lyst å bli lurt for penger... kanskje jeg har for kravstore øyne?).

På forhånd takk.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Beklager for bumping av gammel tråd, men ser ikke noe grunn i starte en helt ny tråd om samme emne.

Er det noen som kan anbefale meg en plass å kjøpe rent koffein på nettet?
Kravet mitt er at koffeinet skal være hundre prosent rent, under 27 gram (altså, under grensen), grei pris, en fortrolig selger og relativt rask levering. Grunnen til at jeg spør her er fordi selgerne jeg har funnet så langt ikke selger under 100g eller ser for amatørmessig ut (har ikke lyst å bli lurt for penger... kanskje jeg har for kravstore øyne?).

På forhånd takk.
Vis hele sitatet...
Caffeine powder: Cosmetic grade: Treatment for eyes, face, cellulite 20gr
Takk skal du ha. Men hvorfor står det kosmetisk grad i tittelen når selgeren nevner farmasøytisk grad i beskrivelsen? Etter det jeg har lest kan produkter med kosmetisk grad inneholde opp til 30% andre ingredienser (men dette var FDA, altså USA), hvor farmasøytisk grad må inneholde 99,9% renhetsgrad.

Har du personlig erfaring med nevnte selger?
Sist endret av Lacertosus; 12. juni 2015 kl. 18:21.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Takk skal du ha. Men hvorfor står det kosmetisk grad i tittelen når selgeren nevner farmasøytisk grad i beskrivelsen? Etter det jeg har lest kan produkter med kosmetisk grad inneholde opp til 30% andre ingredienser (men dette var FDA, altså USA), hvor farmasøytisk grad må inneholde 99,9% renhetsgrad.

Har du personlig erfaring med nevnte selger?
Vis hele sitatet...
Yup, har ikke merket noen forskjell, men så kan jeg ikke smake forskjell på 30% kalk eller whatnot og koffein.

Spør selgeren du, jeg tipper det er 100%, siden jeg har kjøpt 100% fra andre selgere på eBay før til mindre.

Nå selger han bare koffeinpiller.
Sist endret av Turbolego; 12. juni 2015 kl. 20:22.