Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3152
Hei, jeg gikk tum for vannpipetobakk her om dagen og tenkte jeg skulle bestille mer på Ebay, men ble oppmerksomm på at det var ulovlig og innføre vannpipe tobakk. http://helsedirektoratet.no/Om/nyhet...ipetobakk.aspx

Det jeg føler ikke kommer helt frem i artikkelen er om det også er forbud mot non-tobacco vannpipe tobakk, eller vanpipe tobakk med seteam stones som basseres på at glycol med smak fordampes. Glycol er jo lov i norge da det blandt annet brukes i røykmaskiner feks, så det jeg lurer på er om det er ulovlig og bestille alt det står vannpipe tobakk på eller avhenger det av hva det er laget av og om det har nicotin eller ikke?
Hvis det ikke inneholder tobakk, er det jo ikke tobakk. Da vil jeg tro at du kan innføre det lovlig. Med mindre det inneholder noe annet som ikke er lov da...
Det er ikke ulovlig å innføre vannpipetobakk - du må bare passe på at det er advarsler om at "røyking er farlig", dersom det er nikotin i tobakken.

Jeg bestilte flere pakker shisha-blanding uten tobakk (altså bare herbal shisha).
Det gikk helt fint gjennom tollen.
Ligg unna shisha blends med tobakk, så går det bra Om du absolutt skal ha med tobakk må du altså sørge for at det er fra et land hvor de printer advarsler på tobakken.
De kildene jeg har funnet om emnes sier klart at det er ulovlig og importere vanlig vannpipe tobakk, noe jeg tolker som at det ikke er lov å importere tobakk som er tilsatt fruktsirup. Dette siden det i følge div. kilder er betegnet som en ny form for tobakks- og nikotinprodukt i Norge. Forskrift om forbud mot nye tobakks- og nikotinprodukter § 2: "Det er forbudt å produsere, føre inn i Norge, omsette eller overlate til andre nye former for tobakks- og nikotinholdige produkter."

Helsedirektoratet har nedlagt forbud mot innføring og omsetning av tobakk til vannpiper i Norge. Bakgrunnen for dette er forskrift om forbud mot nye tobakks- og nikotinprodukter. Helsedirektoratet har tilsyn med forbudet.
Hentet fra Ung.no

Sånn som det er vinklet her så virker det jo som at jeg kan bestille så lenge det ikke inneholder tobakk eller nikotin da disse to er regulerte. Så kom jeg over denne thread'en her på freak http://freak.no/forum/showthread.php?t=251259 Hvor det kommer frem at da TS bestillte Soex vannpipe tobakk og at dette betegnet tollvesenet som ulovlig og returnerte varen. Soex inneholder i følge produsenten inneholder "0% nicotine, 0% tar and above all 0% tobacco." det jeg ikke helt forstår er hvordan organisk matriale(som ikke er tobakk) dynket i fruktsirup ikke er lov å importere? Hvilken lov er det som berører dette og gjør det ulovlig? Og gjelder det samme for steam stones?
Kan anbefale "Soex" om du velger å kjøpe uten tobakk, det burde ikke være noe problem. Masse røyk og god smak
Hostinger.no
72 3
Sitat av i7cpuftw Vis innlegg
Kan anbefale "Soex" om du velger å kjøpe uten tobakk, det burde ikke være noe problem. Masse røyk og god smak
Vis hele sitatet...
Bestilt en del av denne! Håper den innfrir!