Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1461
Heisann! Jeg har ikke vært så mye inni "beat-gamet", men prøvde meg litt frem her for litt siden, og ville gjerne hatt et par tilbakemeldinger.

http://soundcloud.com/braintweaker93...ag-you-to-hell

Kvaliteten er satt litt ned med vilje, rett og slett så ingen skal rippe for mye og få det til å høre real ut.

Hva synes dere?
Sist endret av Bruskork1; 26. september 2012 kl. 22:44.
Mmmm. Deilig. Eneste jeg kan pirke på var at beaten overdøvet vokalen litt, og at det kunne vært litt mere bass. (Kan være øreproppene?)

Du kunne kanskje lagt til noe mer for litt variasjon?

Elsket introen, akkordene og trommene. Nice.
Sist endret av AndeMannen; 26. september 2012 kl. 22:51.
Enig med StokkAnda.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Takk for tilbakemeldingene. Det med bassen kan godt være fordi jeg exporterte i 128kbit, og ikke vil få med hele spekteret. Skal laste opp en 320kbit en gang når den nærmer seg ferdig. Mer variasjon har jeg også tenkt, må bare tenke litt på åssen jeg skal dele det opp med refreng osv.

Men takk for tilbakemeldingene, har ikke produsert så mange beats før, så det er litt moro.
Fantastisk! Strykeinstrumentene ga sangen et helt annet preg, ble mye behageligere å høre på. Kunne gjerne hatt litt mer variasjon, om så bare noen fine lysere noter over strykeinstrumentene, hadde passet bra til et lite klimaks i sangen.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Takk, skal notere ned litt mer variasjon.
Hvilket program bruker du?
Synes at det virker litt interessant å lage musikk men har så å si 0 erfaring.
¨
edit: Hørtes btw bra ut
Sist endret av EoN; 27. september 2012 kl. 00:03.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Har brukt FL i godt og vel 4-5 år nå, og kjøpte det vel for 3, så det er det som er DAWen.
Fin beat.

Jeg syntes overgangene mellom strykeinstrumentene ble litt kort? Altså avbrutt litt fort, noe som får det til å høres ut som sangen nesten stopper opp.

320! Ser ingen grunn til at du skal laste opp i crappy kvalitet.
Sist endret av SkyMarshal; 27. september 2012 kl. 00:24.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Har erfaring med at ting har blitt rippet og andre har brukt det uten min tillatelse før (ikke i denne sjangeren da, hehe.). Så derfor laster jeg først opp i dårlig kvalitet, så det blir ubrukelig, hehe.

EDIT: Ja, det med strykerne var litt av et valg, jeg måtte enten ta det fortere, men da måtte det enten være ute av beat, eller være 4x4, noe som ville hørtes litt for fort ut, så jeg kjørte på med sakte. Men jeg får eksperimentere litt mer med det, hehe.

EDIT2: Her er en 320kbit versjon jeg hadde liggende. Får se hvor lenge den blir på soundclouden da. http://soundcloud.com/braintweaker93...-you-to-hell-1

EDIT3: Soundcloud sin player gjør kvaliteten litt dårligere også.
Sist endret av Bruskork1; 27. september 2012 kl. 00:28.
Ty ty.

Hmm, ja jeg kan ikke en dritt om musikk produksjon, men nå blir det litt slik: ---| ---|
Der jeg kunne sett for meg: /---_ /---_ < Håper disse gav mening.
Altså en litt roligere slutt? Men som sagt, jeg kan ikke dette, kun hva jeg selv ville likt bedre.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Det var ikke så lett å forstå, hva er det du sikter til her, er det strykerne?

Kan du i så fall utdype litt? Hehe.
Han mener nok at det er brå slutt på sangen.

Uansett synes jeg det høres bra ut, og at du må lage det på din egen måte. Så vil alle som liker det like det, vil alltid være noen som ikke gjør det.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Ja, slutten er veldig brå, men det er fordi jeg ikke har kommet lenger. Jeg tror jeg skal ha med flere vers.
Høres absolutt bra ut!
En fille ting eg reagerte på var bare at regnet stoppet så brått, funker jo for all del, men du kunne kanskje forlenget det og fadet det ut.
Hvor får du tak i vokal stemmsa btw ?
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Som sagt, det med slutten er fordi jeg ikke kom lengere, jeg har ikke bestemt om jeg skal ende der eller kjøre på med et vers til.

Vokalen er hentet fra acapellas4you eller hva siden heter.
Mente rundt 0.32, men det funker som det er og.
Takker
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Oja, regnet i bakgrunnen? Det var bare latskap at jeg ikke gadd å fade den ut enda, om det er det du tenker på.
Hehe, kjenner til det. Har nærmere 300 halv ferdige prosjekter selv som ikke ser dagslyset pga latskap fra de yngre dager :P
Få opp hele sangen og en download-link, denne var mye bedre en originalen!
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Takk, skal forsøke å få denne ferdig.