Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4161
Hva vet dere om Ramsund orlogsstasjon?

Har hørt at det skal være topp hemmelig det som skjer der, det er bevæpna vakter med skudd i magasinet som vokter inngangene, bl.a. russiske båter og ubåter leverer konteinere der med hemmelig innhold. (Ikke merkede kontainere.)
Det skal være tre store haller inni fjellet, og de som er der i millitæret kommer ikke lengre enn hall 1.

Hva kan det være de skjuler? Er det noen som vet litt insideinfo?
Slapp av da man!!

Det er jo bare en vanlig militær base! Helt normalt at det er vakthold med skarpt i magasinet i militære leirer..
MJK holder vel til der iallefall.
At MJK holder til der er grunn nok til det ekstra hemmeligholdet.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av synthetic Vis innlegg
At MJK holder til der er grunn nok til det ekstra hemmeligholdet.
Vis hele sitatet...
Ja ekstra hemmelighold er det på grunn av Marinejegerkommandoen, men basen ligger nå der og den er slettes ikke "tatt vekk fra kartet"/topphemmelig som si f.eks Area51 i Nevadaørkenen.

Forøvrig er det lite igjen sånne fryktelig hemmelige militære baser/steder/installasjoner i Norge - i og med den kalde krigens slutt. Men noen er det absolutt, dog Ramsund Orlogsstasjon faller ikke helt i den kategorien.
Sitat av Creat1ve Vis innlegg
Hva vet dere om Ramsund orlogsstasjon?

Har hørt at det skal være topp hemmelig det som skjer der, det er bevæpna vakter med skudd i magasinet som vokter inngangene, bl.a. russiske båter og ubåter leverer konteinere der med hemmelig innhold. (Ikke merkede kontainere.)
Det skal være tre store haller inni fjellet, og de som er der i millitæret kommer ikke lengre enn hall 1.

Hva kan det være de skjuler? Er det noen som vet litt insideinfo?
Vis hele sitatet...
Er så lei av å lese om "har hørt at", når skal brukere på nff begynne med LITT kildekritikk før de poster?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har da vært på denne basen, og fikk full omvisning, eneste jeg ikke fikk gjøre var å gå inn i rom som var "sikret" mot avlytting etc.
Trådstarter
Sitat av UENorge Vis innlegg
Er så lei av å lese om "har hørt at", når skal brukere på nff begynne med LITT kildekritikk før de poster?
Vis hele sitatet...
Jeg finner ingenting når jeg googler Ramsund orlogsstasjon. Det jeg "vet" allerede er noe som er blitt fortalt av en som har vært der i millitæret.
Jeg vet kanskje hva som befinner seg i konteinerene, det er et stort feltsykehus inni et fjell ved Osmarka (rundt Ramsund) som pakkes ned og sendes ut i konteinere om Nato ber om det. Det ble ihvertfall pakket ned og sendt i konteinere til Irak - Kuwait krigen for og bistå med hjelp.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Utenlandske skipsfartøy og statsborgere har ikke lov å entre Ramsunds militære restriksjonsområde (som er ganske stort), med mindre de har sendt søknad og fått klarering av sikkerhetsoffiseren her, eller forsvarssjefen sjøl (men da er det koordinert øvelse med utenlandske styrker som er planlagt).
Vi som er vaktsoldater i Ramsund får bare vite når MJK og MDK har øvelse eller har planlagt noe spesielt som kan utløse MUR (militær utrykning) eller VMUR (væpnet militær utrykning), ellers så har vi ikke peil på hva de foretar seg.
ROS ligger midt i en liten bygd, og barneskolen ligger rett over gata fra kasernen, og ROS er under oppbygging nå.

Hilsen fra en som er der nå.