Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2430
Heihei, jeg skrev for litt siden en tråd, for å se om noen kunne tenke seg å være med i en BMX video, jeg ble henvist til et BMX forum, og ble anbefalt av noen gjennom der.

Jeg har ikke laget en slik video før, verken av Bmx, eller video med HighFps, så er småfornøyd med det jeg har gjort, men på andre punkter er jeg også ikke helt fornøyd. Skjermkortet mitt er for dårlig til å bruke GPU Accelerate i Sony Vegas, så det tok veldig lang tid å få spilt av i Realtime, og andre ganger gikk det nesten ikke, dette fører jo da litt til å gi faen i visse steder i redigeringen, og jeg legger ganske godt merke til det selv, i videoen. Men forhåpentligvis merker ikke andre det like godt:P

MEN! Har jo gaina erfaring, og føler jeg kunne gjort en enda bedre jobb neste gang, forhåpentligvis med et Skjermkort som gjør at jeg kan spille realtime:P

Jeg filmet med Canon 600D, jeg brukte objektivene;

*Canon EF 50mm f1.8
*Canon EF-S 18-55mm f3.5(ja standard objektivet...fattig student!)

Programmer:
*Sony Vegas Pro 11

Plugins:
*Twixtor : For å manipulere høyere fps.
*Magic Bullet : For å sette farger

Han som kjører bmx heter Christian Arne Skollevoll, og jeg er rimelig takknemlig for at han stilte opp for å la meg lage en video!
Dette er filmet i Vision Skatepark, i Kristiansand.

Prøv å ikke slakte meg helt da :P

http://www.youtube.com/watch?v=u5-oolhCAbE
Kjempebra ! En meget bra start vil jeg si. Ser frem til du lager flere videoer.
Venta i grunn på at ting bare skulle "eksplodere", var liksom en flow over hele fimen, og den skulle vært litt lengre

Men fin edit, veldig god start
Eneste jeg kan si var at første slow-motion sekvensen var litt for treg og litt random.. hadde heller tatt med hele hoppet pitelit fortere for så å vri det om til en kjemperask landing. Andre var litt random plassert... annet en en femi sykkel kan jeg vel si at det var litt for ufokusert gjennom hele videoen. Skjønner effekten du vil ha der du markerer godt at det ikke er fokus, men gjennom hele er det mye uskarpt.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Takktakk synthetic

Er veldig enig med deg party12345, jeg ville ha et sted/midtpunkt i filmen hvor musikken tok litt av, og at det skulle bli noen ville scener, men det ble ikke nok planlegging for det denne gangen
Sier som Spirituell ovenfor, første slo-mo sekvens var litt vel treg, trodde youtube'n min hadde hengt seg opp. Men bortsett fra det og sykkelen er det ikke mye å klage å på
sykkelen er jo i en fet Watermelon look, noe som er poppulært over alt(kommer fra Paintball og der vare veldig poppis med watermelon farge kombo)

synes hele filmen var grei, men mangla litt fete moves og slow mo på første hoppet burde starta seinere og fått landinga i slomo.

kult att du filmer slike greier, står du på blades for og holde følge eller skateboarrd?
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Jepp, første hoppet er veldig treg. Grunnen er at programmet som jeg bruker for å manipulere høyere fps, gir noen veldig irriterende "warpe-effekter" når det er for mye motionblur i footage. Derfor hadde jeg bare et lite rom for hvor jeg kunne ha slowmotion. Skjønner definitivt hva dere sier!

Spirituell; Jess, det er noen uskarpe bilder her og der, hovedgrunnen er at jeg filmer med et speilrefleks, hvor jeg må styre fokus manuelt. Det er ikke lett, spesielt på objektivet hvor rekkevidden på fokuset er svært liten.
Kan nok bli bedre på det indeed, hvis ikke får man ta opp et gigantisk lån til en Tv-monitor og en svær fokusknapp :P
Meget bra ! Slike videoer ser veldig enkle ut å lage, men vanskelig å få bra til, det la vel kanskje du merke til ?
Jobb litt med fokus neste gang, var litt off noen steder.
Flink til å kjøre var han og .

KP!
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Meget bra ! Slike videoer ser veldig enkle ut å lage, men vanskelig å få bra til, det la vel kanskje du merke til ?
Jobb litt med fokus neste gang, var litt off noen steder.
Flink til å kjøre var han og .

KP!
Vis hele sitatet...
Jepp, var en del jobbing, SPESIELT med tanke på at redigeringsprogrammet måtte loade i rundt 2-4 minutter for å previewe 5 sekunder med film. :P
Super tøft! Veldig kul bruk av slow motion! Men merker jeg blir små irritert over å kun se hjulene på BMX'en hele tiden. Prøv å få med hele fyren på bildene neste gang!
Neste gang du skal filme, prøv å få det enda skarpere, syntes fortsatt det var litt uforkusert hele veien.
God start, kun småpirk!
Sitat av RydEN Vis innlegg
Jepp, var en del jobbing, SPESIELT med tanke på at redigeringsprogrammet måtte loade i rundt 2-4 minutter for å previewe 5 sekunder med film. :P
Vis hele sitatet...
Bruk en maskin med mer ram og en bedre prosessor
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Motionblur: Kortere lukkertid.

Vanskelig å fokusere: Mindre blendertall.

Wops plutselig ble de mørkt: Vri opp ISO, drit i støy.

Slowmo på sære plasser: Vri ned kvalitet, testene dine for slowmo rendrer mye fortere, du finner ut timestamps for når de passer inn, du legger slowmo på fullkvalitet. Litt som at man ikke rendrer 3D-film med teksturer når man bare skal finne ut av de grove bevegelsene.

Tadaa.

Åja: For inspirasjon til tidspunkter for slowmo: Trailer for The Four Hour Body
Sist endret av Jonta; 20. desember 2011 kl. 19:49. Grunn: Seperasjon for å lette lesingen.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Motionblur: Kortere lukkertid.

Vanskelig å fokusere: Mindre blendertall.

Wops plutselig ble de mørkt: Vri opp ISO, drit i støy.

Slowmo på sære plasser: Vri ned kvalitet, testene dine for slowmo rendrer mye fortere, du finner ut timestamps for når de passer inn, du legger slowmo på fullkvalitet. Litt som at man ikke rendrer 3D-film med teksturer når man bare skal finne ut av de grove bevegelsene.

Tadaa.

Åja: For inspirasjon til tidspunkter for slowmo: Trailer for The Four Hour Body
Vis hele sitatet...
Jeg hadde:
Lukkertid; 60 (som da er det minste man kan velge?)
Blender (alltid på lavest mulig)
Resten gikk på ISOen.

Også er ikke Twixtor erstatning for et millionkroners highspeed kamera da. Det blir jo liksom ikke like crisp
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
sykkelen er jo i en fet Watermelon look, noe som er poppulært over alt(kommer fra Paintball og der vare veldig poppis med watermelon farge kombo)
Vis hele sitatet...
Syns det er en merkelig påstand å komme med. Sykkelen hans er tydelig inspirert av Aaron Ross' vannmelon-sykkel, som forøvrig har syklet på fargerike sykler så lenge jeg kan huske.
http://www.sundaybikes.com/2010/03/2...on-bike-check/


Syns til å være første forsøk og med de midlene du hadde tilgjengelig har du gjort en god jobb. Slo-mo greiene gir en kul effekt, men det blir fort kjedelig når det brukes mye i en og samme film, spesielt når den er så kort som den er. Også mtp at de triksene han gjorde ikke er de beste i verden.

For videre inspirasjon kan du for eksempel sjekke ut filmene til Mutiny. Jeg liker godt måten de er filma på.
http://vimeo.com/search/videos/searc...mx/st/502490b1
Sist endret av ErikH; 21. desember 2011 kl. 18:01.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Likte det svææææært godt. Spesielt godt likte jeg dybdeskarpheten og slow-motion effektene du hadde fiklet med

Lite pluss for den fete sykkelen også
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av ErikH Vis innlegg
Slo-mo greiene gir en kul effekt, men det blir fort kjedelig når det brukes mye i en og samme film, spesielt når den er så kort som den er. Også mtp at de triksene han gjorde ikke er de beste i verden.

For videre inspirasjon kan du for eksempel sjekke ut filmene til Mutiny. Jeg liker godt måten de er filma på.
http://vimeo.com/search/videos/searc...mx/st/502490b1
Vis hele sitatet...
Ser dette, tenkte egentlig bare at det ikke hadde vært så sykt gøy å bare se masse raske klipp inni en skatehall som man hadde brukt 3 klipp, for å se hvor stor hele var. Noe av hoveddelen ved filmen, var å teste ut plugin for å manipulere highfps, og føler jeg fikk det greit til på den biten, utenom at slowmo'sa kunne vært på andre steder, men forholdene tillatte det ikke.

Jeg skulle gjerne vært ute, som i filmene til Mutiny, men nå var en skatehall det eneste stedet hvor man kunne kjøre BMX, ettersom det var is ute.

Men for all del, takk for kritikken, er alltid til hjelp!
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Ok, til å være en start, er dette en SVÆRT god start. Godt valg av musikk, som noen andre nevnte, kanskje litt langdryg slo-mo sekvens, men du viser at du har forstått, og behersker ekstrem-sport film.

Fortsett å øve, prøv å få noen takes fra skibakke, eller aller best, off-piste og ikke minst, skaff deg en maskin som er dimensjonert for jobben. Det nytter ikke å jobbe på dårlig utstyr, ikke i lengden ihvertfall.
Veldig god video!
Likte godt sakte film effektene.

Ett spørsmål; Jeg skal snart kjøpe meg 600D og er veldig opptatt at den skal være bra til filming også (som jeg ser at den er). Men sakte film effekten, filmer den virkelig med så høy fps? Kan jeg få samme effekt ut av en stardard 600D er vell spørsmålet?
Og ja, jeg er "noob" innen kamera :P
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av worraps Vis innlegg
Veldig god video!
Likte godt sakte film effektene.

Ett spørsmål; Jeg skal snart kjøpe meg 600D og er veldig opptatt at den skal være bra til filming også (som jeg ser at den er). Men sakte film effekten, filmer den virkelig med så høy fps? Kan jeg få samme effekt ut av en stardard 600D er vell spørsmålet?
Og ja, jeg er "noob" innen kamera :P
Vis hele sitatet...
Hvis du leser litt nøyere, så ser du at det er brukt et program som "skaper" denne effekten. Twixtor eller noe sånt.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av worraps Vis innlegg
Veldig god video!
Likte godt sakte film effektene.

Ett spørsmål; Jeg skal snart kjøpe meg 600D og er veldig opptatt at den skal være bra til filming også (som jeg ser at den er). Men sakte film effekten, filmer den virkelig med så høy fps? Kan jeg få samme effekt ut av en stardard 600D er vell spørsmålet?
Og ja, jeg er "noob" innen kamera :P
Vis hele sitatet...
Hehe:P Jeg kjøpte det litt på grunn av at man kan både ta gode bilder, og film. Den kan filme i:

NTSC format:
1920*1080 - 30fps
1920*1080 - 24fps
1280*720 - 60fps

PAL format:
1920*1080 - 25fps
1920*1080 - 24fps
1280*720 - 50fps

Jeg filmet i PAL 1280*720 - 50fps. De fleste normale slowmo'sa i filmen, som ikke er helt syke, er bare satt ned til halvparten av hva som er i kameraet, så det er ganske nice.

Men de slowmo'sa som er veldig sakte, er manipulert med et program i Sonyvegas/after effects.
Det heter Twixtor, og lager selv, egne bilder mellom de man har. Derfor kan det bli så slow.
Sitat av RydEN Vis innlegg
Hehe:P Jeg kjøpte det litt på grunn av at man kan både ta gode bilder, og film. Den kan filme i:

NTSC format:
1920*1080 - 30fps
1920*1080 - 24fps
1280*720 - 60fps

PAL format:
1920*1080 - 25fps
1920*1080 - 24fps
1280*720 - 50fps

Jeg filmet i PAL 1280*720 - 50fps. De fleste normale slowmo'sa i filmen, som ikke er helt syke, er bare satt ned til halvparten av hva som er i kameraet, så det er ganske nice.

Men de slowmo'sa som er veldig sakte, er manipulert med et program i Sonyvegas/after effects.
Det heter Twixtor, og lager selv, egne bilder mellom de man har. Derfor kan det bli så slow.
Vis hele sitatet...

Ååå, nice!
Tenker jeg skal kjøpe 600D i januar salget
Gleder meg veldig til å lage videoer selv, slik du gjør.
Men seriøst, synes slowmo effektene i filmen din er syyykt bra
▼ ... over en uke senere ... ▼
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Sitat av Opplyst Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har ikke sett den videoen før.
Sitat av Baronen Vis innlegg
Super tøft! Veldig kul bruk av slow motion! Men merker jeg blir små irritert over å kun se hjulene på BMX'en hele tiden. Prøv å få med hele fyren på bildene neste gang!
Vis hele sitatet...
Er i grunn ikke enig der. Synes det var tøft med fokuseringa på hjula for å få frem "triksinga" hans.

Veldig bra laget Ryden, kan godt se flere slike filmer!
Jeg synes sykkelen var drit stygg, sorry
Men kul video!
fortsett med det
Sitat av ErikH Vis innlegg
Syns det er en merkelig påstand å komme med. Sykkelen hans er tydelig inspirert av Aaron Ross' vannmelon-sykkel, som forøvrig har syklet på fargerike sykler så lenge jeg kan huske.
http://www.sundaybikes.com/2010/03/2...on-bike-check/
Vis hele sitatet...
kan vel rette opp i min feilaktige ordlegging, fenomenet kommer ikke fra Paintball, men jeg har spellt pb i en lengre tid og der vare veldig poppis med Watermelom Flex(en type ansikstmaske)

all filming av andre ting enn fotball og ski er bra i mine øyne