Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  185 10739
Før helgen og i dag har muslimske drosjesjåfører i Oslo tatt til streik for å vise sitt avsky mot at Dagbladet i forrige uke trykte en karikatur av profeten Mohammed i forbindelse med en sak om muslimhets og PST sin facebookside.

Jeg trodde vi endelig var ferdig med dette, og at de få hisserne som er igjen har begynt å holde dette for selv. Tidligere har jeg ikke støttet tegningene, men jeg mener de er et nødvendig onde for å teste ytringsfrihetens tilstand. Det er jo helt hinsides at man skal gå i streik på grunn av religion.

Vi lever i et sekulært samfunn, og det må konservative religiøse lære seg å leve med.

Kilde:
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=589182
Sist endret av bronsky; 8. februar 2010 kl. 13:58. Grunn: s.leif.
De maa jo bare staa paa, de bruker jo bare ytringsfeiheten naar de gjör dette.
Greit å demonstrere mot noe, men å gjøre det i arbeidstida er for drøyt. De får bruke fritiden som alle andre.
La oss vise hvem som bestemmer. Neida, jeg bryr meg ikke så mye om de tegnngene.
Helt korrekt måte å gjøre det på, fredelig protest. Riktignok syns jeg heller de burde ha protestert mot politiet som var de som hadde tegningene på sidene sine, ikke mot dagbladet som kritiserte det, men samtidig var det vel ikke den aller smarteste tingen å slå det opp sånn som dagbladet gjorde, f.ex. kunne de ha brukt mer typografi og ikke blåst opp bildet over hele forsiden.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Greit å demonstrere mot noe, men å gjøre det i arbeidstida er for drøyt. De får bruke fritiden som alle andre.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mer enig!
Det hele blir bare som et påskudd for å ta seg fri fra jobben fra sjåførenes side!

Tenker jeg tar meg litt "streikefri" neste gang jeg er forbannet og såret.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Greit å demonstrere mot noe, men å gjøre det i arbeidstida er for drøyt. De får bruke fritiden som alle andre.
Vis hele sitatet...
Vel ved å demonstrere når man har et slikt yrke så vil jo mange fler merke det, og så lenge det er greit for Taxieierne ser jeg inget problemet.

De kunne dog ramma de som gjorde det litt hardere. Hva med å få "kollektivt motorstopp" utenfor parkeringa til dagbladet eller noe sånt?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Vel ved å demonstrere når man har et slikt yrke så vil jo mange fler merke det, og så lenge det er greit for Taxieierne ser jeg inget problemet.

De kunne dog ramma de som gjorde det litt hardere. Hva med å få "kollektivt motorstopp" utenfor parkeringa til dagbladet eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Skjønner poenget ditt, men nå rammer det egentlig bare de som skal ta taxi.
Selv syns jeg det hele virker veldig spesielt ettersom at det nesten virker som om det er en muslimsk skikk å kjøre taxi!

Snakker om å leve ut det stereotype bildet av muslimer til det fulle!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Skjønner poenget ditt, men nå rammer det egentlig bare de som skal ta taxi.
Selv syns jeg det hele virker veldig spesielt ettersom at det nesten virker som om det er en muslimsk skikk å kjøre taxi!

Snakker om å leve ut det stereotype bildet av muslimer til det fulle!
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke en muslimsk skikk å kjøre taxi. Men siden en del av innvandrer befolkningen i Oslo tidlig på 90-tallet slet med å finne seg en jobb. Valgte mange innvandrere å ta taxi løyve siden etniske nordmenn ikke akkurat valgte det som en drømmejobb å kjøre taxi.

Dette har igjen ført til at en STOR del av taxiene i Oslo omegn er både kjørt og eid av innvandrere.

Jeg for min del er ganske nøytal til denne demonstrasjonen siden dette er privat næringsliv og rammer bare de som tar taxi.

Stereotypiske bildet av muslimer? Vil du opplyse meg?
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Selv syns jeg det hele virker veldig spesielt ettersom at det nesten virker som om det er en muslimsk skikk å kjøre taxi!

Snakker om å leve ut det stereotype bildet av muslimer til det fulle!
Vis hele sitatet...
Hehe du sier noe der. Så dem også trua med å få busser, trikker og tog til å stå stille. Man skulle nesten tro alle jobba med kollektivtransport.

Hadde dog ikke gjort noe å bli kvitt taxiene, bussende og trikkene fra bybildet en stund. Toget går jo aldri uansett, så ingen vil merke noen stor forskjell der.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hehe du sier noe der. Så dem også trua med å få busser, trikker og tog til å stå stille. Man skulle nesten tro alle jobba med kollektivtransport.

Hadde dog ikke gjort noe å bli kvitt taxiene, bussende og trikkene fra bybildet en stund. Toget går jo aldri uansett, så ingen vil merke noen stor forskjell der.
Vis hele sitatet...
Hva er det du sier man?

Hvis vi skulle tatt ut alle muslimske innvandrer ut fra jobb i Oslo, så vil jeg tro at Oslo hadde blitt ganske bra lamma i visse tjenester for en liten periode.
Dette er lovlydige borgere som betaler skatt på lik linje som deg og også tar våre drittjobber som vi andre ikke er intressert i.

Hvis man fjerner kollektiv tilbudet i Oslo, vel hva med pendlere? Skal ALLE kjøre bil inn til Oslo da?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Hva er det du sier man?

Hvis vi skulle tatt ut alle muslimske innvandrer ut fra jobb i Oslo, så vil jeg tro at Oslo hadde blitt ganske bra lamma i visse tjenester for en liten periode.
Dette er lovlydige borgere som betaler skatt på lik linje som deg og også tar våre drittjobber som vi andre ikke er intressert i.

Hvis man fjerner kollektiv tilbudet i Oslo, vel hva med pendlere? Skal ALLE kjøre bil inn til Oslo da?
Vis hele sitatet...
Det var selvfølgelig en spøk da. Jeg fant det bare litt morsomt at taxisjåførene kun nevna disse yrkene når de sa det kunne bli ytterligere aksjoner.

Og det siste der var bare et sleivspark, da jeg misliker å kjøre bak en buss og i en gate som er ødelagt av trikkeskinner. Men selvfølgelig er det bedre en å ha måttet stå i kø hele året.
Jeg reagerer på at de som har blitt intervjuet av avisa ikke vil stille med navn. Det er et dårlig tegn.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Vel ved å demonstrere når man har et slikt yrke så vil jo mange fler merke det, og så lenge det er greit for Taxieierne ser jeg inget problemet.

De kunne dog ramma de som gjorde det litt hardere. Hva med å få "kollektivt motorstopp" utenfor parkeringa til dagbladet eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Dine personlige meninger skal ikke gå ut over arbeidet man gjør, kunder som betaler for tjenestene, sjefer, og iallefall ikke de som gir deg løyve til å i utgangspunktet bedrive en slik bedrift i det hele tatt.

Det er en barnslig måte å bedrive demonstrasjon på, og fører iallefall ikke fokuset på de riktige tingene.

Forøvrig gir jeg blanke i tegningene, og føler man seg så støtt av dette at man lar det gå ut over alle andre så er det iallefall ikke den taxisjåføren jeg velger å gi driks til, eller i det hele tatt å bruke.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg reagerer på at de som har blitt intervjuet av avisa ikke vil stille med navn. Det er et dårlig tegn.
Vis hele sitatet...
Fordi...................?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Dette er lovlydige borgere som betaler skatt på lik linje som deg og også tar våre drittjobber som vi andre ikke er intressert i.
Vis hele sitatet...
Om du tror det ikke finnes drittjobber nordmenn utfører, har du ekstremt lite kunnskap om ulike yrker som må utføres for at ting skal gå rundt. Det finnes flere yrker enn å kjøre taxi og å tegne karikaturer.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Om du tror det ikke finnes drittjobber nordmenn utfører, har du ekstremt lite kunnskap om ulike yrker som må utføres for at ting skal gå rundt. Det finnes flere yrker enn å kjøre taxi og å tegne karikaturer.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke kvantefysikk at hvis Oslo sporveier, taxi næringen, Nettbuss og andre offentlige og private sektorer tar ut muslimske arbeidere som går ut i streik grunnet de tegningen. Så vil det oppstå problemer!

Hvis du leser det jeg skrev så sa jeg at noen sektorer vil slite i en liten periode mens de skaffer nye folk.

Og ærlig hvis busser,taxi og trikken i Oslo tar en pause i 24timer. Da går det dass i sentrum! Det vet jeg bare.....
Da hadde jeg måttet ta hjemmekontor. Hadde jeg dog ikke hatt denne muligheten hadde jeg mistet en god slump med arbeidstid.
Jeg stusser faktisk på demonstrasjoner av utlendinger ( Dont shot me, er ikke rasist )
Ta fks den Siri Lanka saken? Der la alle seg i veien og sperra veien , sultestreika ( Hva faen? ) Å brukte veldig mye ressurser til politiet. Veldig slitsomt når dem skal ha media dekning når dem ikke har en god sak og promotere.

Sirilanka saken var en god sak og demonstre for, men den var jo helt på trynet planlagt, akkuratt det samme som denne er. Bare denne saken kommer de ingen vei med!

Blir bare sint når jeg ser sånn her, jeg tror personlig dette er en feig måte for og sitte i bilen på ræva, men det gjør dem jo uansett!
Sitat av atomet Vis innlegg
Helt korrekt måte å gjøre det på, fredelig protest. Riktignok syns jeg heller de burde ha protestert mot politiet som var de som hadde tegningene på sidene sine, ikke mot dagbladet som kritiserte det, men samtidig var det vel ikke den aller smarteste tingen å slå det opp sånn som dagbladet gjorde, f.ex. kunne de ha brukt mer typografi og ikke blåst opp bildet over hele forsiden.
Vis hele sitatet...
Hvis noen fortjener tyn, er det Dagbladet. De slo det opp som om politiet hadde publisert Muhammedtegningene, mens det heller var tilfelle at en eller annen random idiot hadde lagt ut link på facebooksiden deres. Det er direkte hyklersk å angripe PST for nettopp dette, siden det ligger mye grums på debattforum knyttet til aviser.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Dette er lovlydige borgere som betaler skatt på lik linje som deg og også tar våre drittjobber som vi andre ikke er intressert i.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel ikke alle disse som er like lovlydige akkurat. Med tanke på sakene om taxisvindelde siste årene. Nå skal jeg ikke si at alle disse er muslimer, men det er tydeligvis et stort antall som er det. Og som nevnt tidligere. Det er ikke taxi som er de verste drittjobbene her til lands.

Angående protesten så synes jeg dette er noe de kan gjøre på fritiden. Hvis jeg ønsker og kjøpe en vare eller tjeneste fra et firma, og finner ut at det kan jeg ikke fordi han/de som jobber der er og protesterer for en personlig grunn så blir det boikot. Dette er slett kundebehandling og det er ikke taxikundene som har tegnet disse tegningene.
De har helt rett til å demonstrere på en fredelig måte, og det var selvsagt det de gjorde. Det dagbladet gjorde var ikke særlig pent, det er veldig provoserende for oss muslimer. Profeten skal ikke bli avbildet, og når det skjer så er det provoserende.
Sitat av rs-dude Vis innlegg
Det dagbladet gjorde var ikke særlig pent, det er veldig provoserende for oss muslimer. Profeten skal ikke bli avbildet, og når det skjer så er det provoserende.
Vis hele sitatet...
Det er tydeligvis en ekstrem enveislogikk hos muslimer. Dere kan si, gjøre og mene hva dere vil...men alt som skal til for å knekke dere er TEGNING. Vi lever i 2010, time to keep ut with the rest.
Sist endret av tafsern; 8. februar 2010 kl. 19:40.
En link til fra januar i år før noen roper om kilder. 3/4 taxisvindlere er utlendinger
Sitat av rs-dude Vis innlegg
Det eneste du kan gjøre er å sitte bak en skjerm og prøve å "tøffe" deg.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde å komme med ett poeng at vi har rett til å uttrykke oss uansett hva du måtte mene om det vi gjør. Selvfølgelig er personangrep eller hetsing av etniske grupper uakseptabelt når det ikke ligger en særskilt grunn til rette for det, men her er det ikke snakk om noe slik. Det at profeten er hellig for dere, og at dere ikke kan avbilde ham betyr ikke at jeg kan klemme opp en poster på den lokale oppslagstavla med en strekmann der jeg har skrevet Muhammed under. Jeg ville jo aldri gjort det, for det ville vært meningsløst og iditotisk da det har ingen mening for meg, men likevel.

Når du ikke kan komme med annet enn "du prøver og tøffe deg bak skjermen" stil, så synes jeg du heller kan komme med noe sakelig. Jeg har aldri diskutert dette med andre enn en av din tro, og resten var av samme mening som meg, det var forøvrig hun også når jeg tenker meg om.
Sist endret av Reply_to; 8. februar 2010 kl. 19:54.
Sitat av rs-dude Vis innlegg
Det eneste du kan gjøre er å sitte bak en skjerm og prøve å "tøffe" deg.
Vis hele sitatet...
Ja hva ellers. Begynne og drepe folk for meningene sine. Det er det vel ingen som gjør.. oh wait.

Kan jeg spørre hvorfor man ikke får avbilde profeten? Det har jo allerede skjedd et par ganger, og jeg har ikke merka noe spesielt..
Muslimer er å blir ett større problem for hverdagslivet i vestlige europa, å ikke minst i resten av verden.

Jeg håper de får sparken, eller eventuelt blir sendt hjem for å være ubrukelige.

Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å være ett religiøst menneske, så beklager mitt bonde-synspunkt. Men det driter jeg i. En jævla tegning, liksom.

Når skal nordmenn demonstrere i gatene, mot nettopp muslimer og innvandring? Jeg vet jeg, å mange med meg hadde møtt opp.
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Muslimer er å blir ett større problem for hverdagslivet i vestlige europa, å ikke minst i resten av verden.

Jeg håper de får sparken, eller eventuelt blir sendt hjem for å være ubrukelige.

Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å være ett religiøst menneske, så beklager mitt bonde-synspunkt. Men det driter jeg i. En jævla tegning, liksom.

Når skal nordmenn demonstrere i gatene, mot nettopp muslimer og innvandring? Jeg vet jeg, å mange med meg hadde møtt opp.
Vis hele sitatet...
Det er heller personer med slike tanker som deg som har blitt en problem. Om innvandrerne får sparken, tror jeg ikke Norge kommer til å fungere som et land. Siv Jensen sa under Pakistans Nasjonaldag at innvandrerne har vært med på å gjøre Norge til en av verdens rikeste land.
Sist endret av rs-dude; 8. februar 2010 kl. 20:00.
Jeg støtter muslimene fullt å helt i sin sak.
Jeg selv har streiket i noen måneder nå å har ikke tenkt meg tilbake på jobb før muslimer begynner å spise svinekjøtt.
De har selvfølgelig all rett til å ikke spise svinekjøtt, men jeg tar det som en fornermelse alikevell da jeg liker svinekjøtt.
Slik jeg ser det, kunne dagbladet fint ha "sladdet" bildet litt. Og heller skrevet nett adressen til hvor man finner tegningene, så kunne alle som har så veldig lyst til å se karikaturene, finne dem selv. Dagbladet kunne uten problemer ha skrevet akkurat den samme artikkelen uten å ta med bildet. De beskriver det jo ganske detaljert med ord. Så jeg for min del kan forstå at muslimer lar seg fornærme av Dagbladets journalistikk, når de bruker pst som unskyldning for å trykke bildet.
Sist endret av Veggen; 8. februar 2010 kl. 22:04.
Det er ikke rart det er krig i verden når en tegning provoserer et folk så mye. Det tegnes bilder av Jesus OVERALT i alle slags former. Våkn opp for faen, det er en tegning, og ingenting å bli tullete av.

http://religiousphotoshops.thesheppardway.com/christian/Jesus/Photoshopped/funny_jesus_7.gif

Og nå kan kristne klikke helt idiot og demonstrere.
Sist endret av margido; 8. februar 2010 kl. 22:13.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Vi lever i et sekulært samfunn
Vis hele sitatet...
Jaha? hvilket land er du du er i når du skriver dette da?
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Altså, de sier vi krenker de når vi trykker karikaturen av Muhammed, men krenker ikke de oss når de demonstrerer med å trakke på flagget vårt og gå med banner der det står "fuck Norge"
Sist endret av Spankyboii; 8. februar 2010 kl. 22:31.
Sitat av margido Vis innlegg
Det er ikke rart det er krig i verden når en tegning provoserer et folk så mye. Det tegnes bilder av Jesus OVERALT i alle slags former. Våkn opp for faen, det er en tegning, og ingenting å bli tullete av.

Og nå kan kristne klikke helt idiot og demonstrere.
Vis hele sitatet...
Nå eksisterer det ikke noe forbud mot avbildning av Jesus i verken i noen religiøse tekster eller i tradisjon, så det kan vel ikke riktig sammenlignes? Et flagg er bare en tøyfille, et foster er bare en klump celler og kjærlighet er bare biokjemi - selv om man personlig har en reduksjonistisk tilnærming til problemer har jo folk andre synspunkter og abstraksjoner. Innlegget ditt er ikke spesielt verdifullt, originalt eller i det hele tatt en korrekt kritikk. Hva er det egentlig du vil?
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Altså, de sier vi krenker de når vi trykker karikaturen av Muhammed, men krenker ikke de oss når de demonstrerer med å trakke på flagget vårt og gå med banner der det står "fuck Norge"
Vis hele sitatet...
I denne aktuelle saken, har noen gjort det du skriver eller er det bare noe du finner på?
Er bare glad for at polakker ikke er muslimer, ellers så hadde det ikke blitt jordbær i år.

Dagen's tørreste vits...

Neida, helt greit for meg at de streiker, så lenge det ikke går utover meg.
Nå har muslimer holdt på å gaule over disse helsikes karikaturene i snart 4 år!
Er det ikke nok nå?
Norge og Danmark er ikke muslimske stater!
Hvis folk her i landet ikke kan finne seg i det så har de et stort problem og burde vurdere å reise til et annet sted hvor folk har mer respekt og forståelse for religion og livssyn.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Er det bare jeg som får enormt lyst til å bytte kanal fordi jeg synes handlingen er ekstremt monoton, men så husker at det er umulig fordi dette deprimerende nok skjer i virkeligheten?
Sitat av ivioynar Vis innlegg
I denne aktuelle saken, har noen gjort det du skriver eller er det bare noe du finner på?
Vis hele sitatet...
Kverrulant. Tror det er viktig her å se det hele bildet, siden dette først ble en sak for lenge siden. Synes forsåvidt dette var en mye bedre måte å gjøre det på enn å brenne flagg, så dette viser god forbedring. Mange muslimer har nå forstått hvordan shittkastingen ikke bare burde frem og tilbake, og det står det respekt av. Derfor synes jeg vi også skal slutte å bruke ytringsfriheten vår, kun av ren provokasjon, og vokse opp. Flagbrenning er også like barnslig, og jeg håper inderlig at ekstreme muslimer følger de norske muslimers eksempel, og forhåpendligvis vestens eksempel og ved å stoppe å provosere på flåsete unødvendig vis.

PS: Jeg orker ikke argumentet: Ekstreme kristne er like ille etc. JA, det er jeg helt enig, MEN det gjør ikke saken noe bedre. Alle trenger forbedring, for det er mange sider av en sak. Oppgjør mot ekstremenisme må skje på alle kanter!
Sitat av jassågitt Vis innlegg
Muslimer er å blir ett større problem for hverdagslivet i vestlige europa, å ikke minst i resten av verden.

Jeg håper de får sparken, eller eventuelt blir sendt hjem for å være ubrukelige.

Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det er å være ett religiøst menneske, så beklager mitt bonde-synspunkt. Men det driter jeg i. En jævla tegning, liksom.

Når skal nordmenn demonstrere i gatene, mot nettopp muslimer og innvandring? Jeg vet jeg, å mange med meg hadde møtt opp.
Vis hele sitatet...
Igjen, HVA?

Muslimer er et større hverdagslig problem i Europa? Hvor har du dette fra?

Tydligvis som du sier selv så har du et bonde-synspunkt og ikke er reflektert over konflikten i det hele tatt. Det var en fredelig demonstrasjon i den PRIVATE taxi næringen. Det er noe de har rett til, det som er greia med å bo i et demokratisk land. DET ER LOV Å DEMONSTRERE MOT NOE. Skjønner du det?

Det er ikke snakk om Ali som har smuglet seg ulovlig inn i Norge. Dette er Norske statsborgere med like rettigheter som deg og meg.

For deg er dette en tegning, men for mange muslimer er dette et bildet av profeten som ikke skal avbildes og snakkes dårlig om. Ja, det er kanskje vanskelig å forstå. Og ja det finnes personer som legger ut tegninger som de VET vil provosere mange. Men de klarer ikke å dy seg.

Tror folk har glemt "respekt og medmennskelighet"
Jeg personlig hadde aldri prøvd å krenke noen andre med noe jeg VET at virkelig er viktig for dem.

Men ja, dette blir en spennende konflikt framover!

Har selv erfart og følt endel ganger at folk frykter og viser misnøye mot muslimer. Fordi de mener at vi krever sååå mye. Har selv opplevd at medsoldater har blitt sure fordi jeg fikk halal mat når de fikk svin.

Alle muslimer er ikke terrorister,kriminelle og skattesnyltere!



Jeg står på mitt og vil gå så langt å si at jeg støtter den demonstrasjonen!
Sist endret av BaJa; 8. februar 2010 kl. 23:06.
Sitat av Skeid Vis innlegg
.

PS: Jeg orker ikke argumentet: Ekstreme kristne er like ille etc. JA, det er jeg helt enig, MEN det gjør ikke saken noe bedre. Alle trenger forbedring, for det er mange sider av en sak. Oppgjør mot ekstremenisme må skje på alle kanter!
Vis hele sitatet...
Det er bra du tar et konsekvent og ærlig standpunkt ved å kritisere ting som ikke har skjedd i denne saken da. Hva er poenget med å velge en annen aksjonsform, når reaksjonene uansett blir av typen "de brenner norske flagg"?
Sitat av methewall Vis innlegg
Slik jeg ser det, kunne dagbladet fint ha "sladdet" bildet litt. Og heller skrevet nett adressen til hvor man finner tegningene, så kunne alle som har så veldig lyst til å se karikaturene, finne dem selv. Dagbladet kunne uten problemer ha skrevet akkurat den samme artikkelen uten å ta med bildet. De beskriver det jo ganske detaljert med ord. Så jeg for min del kan forstå at muslimer lar seg fornærme av Dagbladets journalistikk, når de bruker pst som unskyldning for å trykke bildet.
Vis hele sitatet...
Så du mener at vi faktisk skal ta hensyn til en gruppe mennesker som ikke klarer å se på en tegning uten å bli såret, forbannet, brenne flagg, brenne ambasader, streike og svindle på skatten ?

P.s. Trodde Allah hadde mer makt enn å tillate publisering av en tegning i Dagbladet. Klarer ikke guden din dette en gang, så er det på tide å bytte ham ut.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Det er bra du tar et konsekvent og ærlig standpunkt ved å kritisere ting som ikke har skjedd i denne saken da. Hva er poenget med å velge en annen aksjonsform, når reaksjonene uansett blir av typen "de brenner norske flagg"?
Vis hele sitatet...
Jeg sa det var en god forbedring, gjorde jeg ikke? Men dette anullerer vel ikke alt som har skjedd gjør det vel? Gir israel seg nå i midtøsten, vil du si at alt er det som er gjort er glemt? Dette er utrolig satt på spissen, men jeg mener at det historisk er viktig å ta med hele bildet.

PS: Selv om jeg nevnte den midtøstenkrigen, så vil jeg ikke diskutere den
Sitat av cazber Vis innlegg
Så du mener at vi faktisk skal ta hensyn til en gruppe mennesker som ikke klarer å se på en tegning uten å bli såret, forbannet, brenne flagg, brenne ambasader, streike og svindle på skatten ?

P.s. Trodde Allah hadde mer makt enn å tillate publisering av en tegning i Dagbladet. Klarer ikke guden din dette en gang, så er det på tide å bytte ham ut.
Vis hele sitatet...

uhhh, HVA SNAKKER DU OM? Så muslimer i Norge må ta ansvar for at noen muslimer i Asia brente Norske flagg og ambassader? Og hva har svindle på skatte med å gjøre i denne konflikten?

Har du faktisk tenkt over det du har skrevet.
I militæret så har vi et uttrykk: TTT= Tenk,Trykk,Tal
For deg blir deg: Tenk,Tast,Tal

Og hvordan i balle kom du fram til
"Trodde Allah hadde mer makt enn å tillate publisering av en tegning i Dagbladet. Klarer ikke guden din dette en gang, så er det på tide å bytte ham ut."

Gjordet du nettopp en gudsammenligning? (Min gud er bedre enn deg)
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Nå eksisterer det ikke noe forbud mot avbildning av Jesus i verken i noen religiøse tekster eller i tradisjon, så det kan vel ikke riktig sammenlignes? Et flagg er bare en tøyfille, et foster er bare en klump celler og kjærlighet er bare biokjemi - selv om man personlig har en reduksjonistisk tilnærming til problemer har jo folk andre synspunkter og abstraksjoner. Innlegget ditt er ikke spesielt verdifullt, originalt eller i det hele tatt en korrekt kritikk. Hva er det egentlig du vil?
Vis hele sitatet...
Selv om folk har andre synspunkter, så rettferdiggjør ikke det at de vil begrense andres ytringsfrihet, som jo er det muslimene prøver på.
Sitat av Skeid Vis innlegg
Jeg sa det var en god forbedring, gjorde jeg ikke? Men dette anullerer vel ikke alt som har skjedd gjør det vel? Gir israel seg nå i midtøsten, vil du si at alt er det som er gjort er glemt? Dette er utrolig satt på spissen, men jeg mener at det historisk er viktig å ta med hele bildet.
Vis hele sitatet...
Jada, du sa det var en forbedring, men det gjorde du først etter at jeg nevnte at det du sa var et scenario hentet fra en helt annen sak, med en annen gruppe og på et annet tidspunkt. Ro, ro, ro til fiskeskjær! La meg sitere:

Altså, de sier vi krenker de når vi trykker karikaturen av Muhammed, men krenker ikke de oss når de demonstrerer med å trakke på flagget vårt og gå med banner der det står "fuck Norge"
Vis hele sitatet...
Hva bidrar dette med? Hva er det du prøver å formidle? At responsen i forrige runde var problematisk? Og joda, jeg tror definitivt intensjonen var å krenke når disse tingene ble gjort - det var et uttrykk for rent raseri. Det er uansett ikke viktig, for det er ikke det som er diskusjonen. Diskusjonen er handler om drosjeaksjonen. Når du kommer med et innlegg slik du gjorde, uten å på noen måte gi det historisk kontekst slik du nå prøver på i ettertid, gir du inntrykk av at det ble gjort også denne gangen!

Det er forresten fullstendig latterlig av deg å sammenligne folk som gikk i demonstrasjonstog ved en tidligere anledning med langvarig krigføring med store drapstall på sivilbefolkningen hos alle involverte, men det vil du jo ikke diskutere? Ærlig talt - å prøve å sammenligne den idiotiske påstanden din med midtøsten - og så prøve å gjøre deg uangripelig ved å si "næææh det vil jeg ikke krangle på ;-*" står til stryk.
Phew. *tørke svette fra øyeeplet*
Nå har jeg lest nesten alle innleggene i denne tråden og kan si meg enig på to punkter:

1 - Dagbladet er en nyhetsredaksjon - de burde i det MINSTE ha sladdet bildene, eller bare lagt ved lenker til bildene. Dagbladet er en stor del av Norge og burde forstå at hvis de gjør sånne ting som de gjorde der, får det konsekvenser for folk.

2 - Muslimer som ikke liker ytringsfriheten vi har i NORGE kan pakke tingene sine og reise tilbake der de kom fra.

http://langvann.ath.cx/upload/240461797326800979570323266.PNG
Norge er -ikke- et muslimsk land.
De som kommer til Norge (gjelder alle) har med å følge Norske skikker og lover.

Jeg kan ta meg FAEN på at hvis vi hadde tatt våre Norske skikker til f.eks iran/irak/afghanistan hadde vi blitt fengselsstraffet eller verrre.
Det er som at det Norske folk skulle ha brent ned ambassader hvis lands relgionstro er muslimsk, bare fordi damer under den relgionen går med burka. Det er bare for teit!

Dette er en evig diskusjon, jeg ser for meg to løsninger:

* Muslimer må lære seg å leve med at stort sett resten av verden er frie mennesker som har lov å ytre seg fritt.
* Resten av verden må kutte ut ytringsfriheten

... og jeg ser ikke for meg at at sistnevnte noen gang blir en realitet.

Profeten Kim Yong-il har ikke noen problemer med å bli avbildet i hvert eneste hus/bygg/gatehjørne i Nord-Korea
http://www.toonpool.com/user/707/files/kim_yong_il_with_bread_660415.jpg
Sist endret av RandomiZed; 8. februar 2010 kl. 23:26.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
uhhh, HVA SNAKKER DU OM? Så muslimer i Norge må ta ansvar for at noen muslimer i Asia brente Norske flagg og ambassader? Og hva har svindle på skatte med å gjøre i denne konflikten?

Har du faktisk tenkt over det du har skrevet.
I militæret så har vi et uttrykk: TTT= Tenk,Trykk,Tal
For deg blir deg: Tenk,Tast,Tal

Og hvordan i balle kom du fram til
"Trodde Allah hadde mer makt enn å tillate publisering av en tegning i Dagbladet. Klarer ikke guden din dette en gang, så er det på tide å bytte ham ut."

Gjordet du nettopp en gudsammenligning? (Min gud er bedre enn deg)
Vis hele sitatet...
Jeg nevner ting som muslimer har gjort i forbindelse med muhammed tegningene. Svindle på skatten var kansje ikke pga dette, men det er en del av det som gjør at jeg har mistet all respekt for muslimer.

Når det gjelder Allah, så må man jo se det tragikomiske i at han trenger taxisjåfører i Oslo til å gjøre jobben sin.

Jeg har forresten ingen annen gud enn meg selv, så det var ikke noen forsøk på å omvende noen, men kansje tenke over hvor usannsynlig liten makt disse gudene faktisk har.
Sitat av cazber Vis innlegg
Selv om folk har andre synspunkter, så rettferdiggjør ikke det at de vil begrense andres ytringsfrihet, som jo er det muslimene prøver på.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør det på ingen måte. Men man kan i det minste prøve å forstå det religiøse dogmet før man kommer med en overført situasjon som ikke er sammenlignbar. Kristne vil ikke bry seg om avbildning av Jesus, for det er ikke en del av religionsutøvelsen å ikke avbilde ham. Slik kritikk er meningsløs og fremfor alt uspisset - ingen vil bli "vekket" av den eller betrakte situasjonen fra et nytt synspunkt.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Jada, du sa det var en forbedring, men det gjorde du først etter at jeg nevnte at det du sa var et scenario hentet fra en helt annen sak, med en annen gruppe og på et annet tidspunkt. Ro, ro, ro til fiskeskjær! La meg sitere:



Hva bidrar dette med? Hva er det du prøver å formidle? At responsen i forrige runde var problematisk? Og joda, jeg tror definitivt intensjonen var å krenke når disse tingene ble gjort - det var et uttrykk for rent raseri. Det er uansett ikke viktig, for det er ikke det som er diskusjonen. Diskusjonen er handler om drosjeaksjonen. Når du kommer med et innlegg slik du gjorde, uten å på noen måte gi det historisk kontekst slik du nå prøver på i ettertid, gir du inntrykk av at det ble gjort også denne gangen!

Det er forresten fullstendig latterlig av deg å sammenligne folk som gikk i demonstrasjonstog ved en tidligere anledning med langvarig krigføring med store drapstall på sivilbefolkningen hos alle involverte, men det vil du jo ikke diskutere? Ærlig talt - å prøve å sammenligne den idiotiske påstanden din med midtøsten - og så prøve å gjøre deg uangripelig ved å si "næææh det vil jeg ikke krangle på ;-*" står til stryk.
Vis hele sitatet...
Var det sitatet fra meg?