Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3615
Jeg har satt opp en cli openshh-server på en maskin jeg har stående hjemme med "OpenSSH for Windows v3.8.1p1-1" over port 443. Har en annen maskin jeg skal koble til denne med når jeg er på f.eks. skolen eller andre steder der internett er delvis blokkert. Har satt opp Putty på denne klienten med rett hostname, port og fikset SSH -> Tunnels "Source port: 8080" til "Dynamic" og trykket add. Dermed står det forwarded ports: D8080. Koblet til serveren og plottet inn brukernavn og passord. Alt ser helt fint ut så langt. Setter så opp programmene på klientmaskinen med Putty til å bruke proxyen "localhost" og port 8080.

Problemet oppstår; jeg får tilkobling, men siden som lastes er blank. Endrer jeg proxyporten til noe annet i nettleseren får jeg "Mellomtjeneren godtar ikke tilkoblingen" (elns).

Målet mitt er altså å unngå nettfilteret på skolen min, og webproxyer fungerer ikke alltid like godt når man skal logge inn (ikke at jeg syns det er veldig sikkert heller).

Jeg er altså inspirert av dette innlegget , men får det ikke til.


Kan noen hjelpe meg litt? Setter stor pris på hjelp!
jeg vile heller satt opp en egen proxy server på port 80, eks med ccproxy mye enklere hvis det er første gangen du bruker det.
topp løsning du har satt opp.. Bruker samme oppsett selv.. jobber mye i NOrdsjøen hos forskjellige selskaper, noen med veldig restriktive firewalls.

Bare sånne helt banale ting..

Har du sjekket at når du endret porten til 443 istedetfor 23 i config filen så fjernet du # som står forran?
Du har lagt inn hvilke brukernavn og passord som har tilgang?
Åpnet for port 443 i serverens firewall?
Forwardet port 443 i routeren til ssh serveren?

Det ser vel egentlig ut som om du har kontakt og alt fungerer men du ikke får brukt tunnellen skikkelig.
Jeg får ikke til å bruke noen programmer på clientmaskinen når jeg setter dem opp til å bruke localhost og port 8080.

Løsningen er å bruke programmet Proxifier (det finnes en versjon som ikke trenger å installeres også)
Her setter du dette programmet til å bruke proxy localhost på port 8080 socks5.. den vil da koble til putty sin proxy server som kjører på klientmaskinen.

Videre velger du hvilke program som skal bruke direkte nett (f.eks outlook osv ) og hvilke som skal gå igjennom tunnellen.. Funker 100% med alle programmer, også med programmer som ikke har settings for proxy.. og så er det bare til å lukke programmet så virker programmene på vanlig nett igjen uten å skifte tilbake proxyinstillingene overalt.

Funker kanon =)
Sist endret av Taerc; 25. februar 2008 kl. 20:47.
Trådstarter
34 3
Derja, fyrte opp Proxifier og alt gikk som smurt! Hadde prøvd det tidligere, men hadde misforstått bruken av programmet. Trodde man skulle koble til selve ssh-serveren gjennom "Proxifieren", men nå gir jo navnet mer mening.

Gjenstår å se om jeg klarer å koble til shh-serveren her hjemme gjennom proxyen på skolen i morra, nå har jeg jo bare testet mellom maskinene her lokalt. =)

Takk for hjelpen!
Trådstarter
34 3
Alt fungerer!

Har imidlertid delt dette med noen kompiser jeg stoler på (og som ikke har en fjerneste anelse av hva ssh egentlig er). Allikevel kunne jeg tenke meg en ekstra sikkerhet mot at noen av disse skulle finne på å gjøre noe "moro" med serveren. Såvidt jeg vet kan en server med openssh brukes til så mangt.

Noen gode forslag til sikring?
SocksCap vil jeg tro har samme effekt som Proxifier, men det er jo opp til deg, kan si fra egne erfaringer at sockscap funker helt greit eneste - er vel at når du starter det får du opp ei rute i 6 sec pga det er freeware.
Ok er i samme problem stilling myself, men jeg har problemer med å bare sette opp selve programmet,
"2- Les readme hvordan legge til brukere, endre port fra 22 til 443 og hvordan starte og stoppe serveren."
Vis hele sitatet...
Er det mulig for noen å hjelpe meg her uten at jeg trenger stare en ny tråd om dette?
Trådstarter
34 3
Jeg brukte openssh, en liten del av Cygwin pakka som er lansert "ved siden av". Den er vel fra 2002 såvidt jeg vet. Fila jeg lasta ned heter setupssh381-20040709.zip.

I "etc" folderen ligger sshd_config, på linje 13 står det
# Port 22.
Fjern # og skriv 443 istedet for, slik:
Port 443
Har selv problem med å sette opp selve ssh serveren på min hjemme pc, mulig å få en liten guide for dette?
Trådstarter
34 3
Det er en "install" guide i readme'n, men allikevel:

1. Installer OpenSSH.
2. Åpne cmd (run -> cmd)
3. Gå til mappa der du installerte OpenSSH, videre til "bin". (f.eks. CProgramfiler\OpenSSH\bin)
4. Skriv

mkgroup -l >> ..\etc\group

trykk enter. Ingenting skal dukke opp.

5. Skriv

mkpasswd -l -u BRUKERPROFILIWINDOWS >> ..\etc\passwd

trykk enter. Ingenting skal dukke opp såvidt jeg husker.

6. Åpne filene "group" og "passwd" i "etc" mappa i f.eks. notisblokk eller sjekk sist endret tidspunkt for å se at filene er blitt skrevet til. Opprinnelig er de tomme, det skal de ikke være nå...

7. Åpne fila "sshd_config" (det er to filer med nesten samme navn, sjekk at du åpner rett!)

Endre linje 13 fra "# Port 22" til "Port 443", altså fjern # og bytt ut 22 med 443.

8. Forward port 443 (UDP) i routeren din til maskinen serveren kjører på.


Brukernavnet du logger på med blir dermed brukernavnet på brukerprofilen i Windows, passordet blir passordet til brukerprofilen i Windows.
Tusen hjertelig takk for sist inlegg dvorak
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk ikke til dette:P Det jeg sliter med, er å laste ned OpenSSH (kall meg gjerne dum^^) - ingen downloads-seksjon på openssh.com. Kunne noen ha gitt meg direkte link til en ssh-server jegkan bruke? slik at jeg bare installer? Da får jeg det sikkert til ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
her er en ganske god forklaring på hvordan alt virker..


http://infinityexists.com/2008/01/18...re-ssh-tunnel/
Finnes det noen ssh som støtter windows server 2003
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har fått til å sette det opp nå via en linux VPS. Funker konge :P
SM411, bruk CC proxy, gjør samme nytten :-)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg sliter litt med dette.
Jeg får fint koblet meg til på terminal, men får ikke satt opp proxy. Når jeg stiller proxyen på browseren til localhost:22, Så får jeg bare "Firefox er satt til å bruke en mellomtjener som ikke godtar tilkoblinger.".

Bruker putty til å koble meg til. Har ikke gjort noen som helst endringer på putty bortsett fra å skrive inn IPadressen og port.
Er det noe mer som trengs å gjøres? Er vanskelig å finne gode guider på dette. Og mange reffererer til programmer som er så og si umulig å finne.

http://www.linquist.net/geek/proxy

Til andre som heller ikke får til dette. Med den guiden fungerer det fjell
Sist endret av Kekurikekaka; 26. februar 2009 kl. 10:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Kan jeg fortsatt følge denne guiden elr r den utdatert?

Og hva med denne guiden?: http://www.linquist.net/geek/proxy

Noen som har fått alt dette til?

Takk på forhånd