Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1315
Skal skaffe meg stereoanlegg til pc setupet mitt. Har budsjett på ca 6000 kr. Trenger anbefalinger på høytaler/forsterker/dac kombinasjoner som jeg bør kjøpe. De bør helst være i hvit eller svart farge, men jeg prioriterer lyd over estetikk.
Mackie MR 624(selges per stk i de fleste tilfeller), Fostex HP-A4 er en god dac/pre-amp for aktive monitorer og hodetelefonforsterker. Passer perfekt for desktop, og input kan byttes ved et enkelt tastetrykk fra hodetelefoner til høytallere. <- Denne bruker jeg selv til et lignende oppsett. Faktisk brukt den sammen med en Parasound 2250 effektforsterker og KEF LS 50 før jeg fikk Parasound P7. <- Dette er dog en hel del over ditt budsjett.
Drop dac, i den prisklassen vil du ikke høre forskjell på hodetelefonutgangen på pc en og en dac til 50 000, anbefaler deg og kjøpe et par aktive studiomonitorer og eventuelt suplere med en sub ved behov ��
Trådstarter
Sitat av Vegardino Vis innlegg
Mackie MR 624(selges per stk i de fleste tilfeller), Fostex HP-A4 er en god dac/pre-amp for aktive monitorer og hodetelefonforsterker. Passer perfekt for desktop, og input kan byttes ved et enkelt tastetrykk fra hodetelefoner til høytallere. <- Denne bruker jeg selv til et lignende oppsett. Faktisk brukt den sammen med en Parasound 2250 effektforsterker og KEF LS 50 før jeg fikk Parasound P7. <- Dette er dog en hel del over ditt budsjett.
Vis hele sitatet...
Ser bra ut, tror jeg kjøper Fostex dag/pre-ampen, men er usikker på høyttalerene. takk for hjelpen.
Høyttalere er vanskelig, for dem må tilpasses rommet og inredningen. Det beste er om du får lånt med deg høyttalere hjem og prøvd lyden på stedet før du kjøper dem.
Ta en titt på JBL LSR308.

LSR308 er aktive. Koster lite opp mot hva man får.
Har de selv på TV'en på stua. De spiller fordømt godt til pølsepris.

Hatt flere dyre oppsett (HiFi) som hobby. LSR308 overrasker.

http://noaudiophile.com/JBL_LSR308/