Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2327
Har tenkt å gå ut i Hagen å bonge litt grønning, er litt under et gram og naboer har vinduer ca 5 meter unna men mest sansynlig sover de. Er dette trykt eller tror dere naboene lukter det? Tror ikke de vet hvordan det lukter.
Ordner seg. Trenger ikke være du som røyker vettu.
Trådstarter
4 0
Sant men om de lukter det kommer jeg mest sansynlig til å bli første mistenkte
Du avgjør. Jeg ville gitt pent faen i det.
Trådstarter
4 0
Ja oki skal ut om litt så får se hvordan d går
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
hvordan gikk det?
Når du er ute så forsvinner lukta relativt fort, maks 5 minutter så er det umulig å lukte at noen har røyket der.
Hvorfor går du ikke bare et annet sted så slipper du å stresse med det, om du røyker et annet sted å stikker derifra etterpå kan det være det samme for deg om noen lukter det eller ikke. I din egen hage derimot er det litt verre dersom du skulle hatt så uflaks åt naboene bryr seg om det/i det hele tatt lukter det.
Hva skal naboen gjøre? ��
Sitat av smetti Vis innlegg
Hva skal naboen gjøre? ��
Vis hele sitatet...
Nei, hva pleier folk å gjøre når de finner ut at noen bryter loven da?

Naboene kunne fint ha funnet på å ringe politiet som igjen kunne kommet med en patrulje for å finne ut hvor lukten kommer ifra.
Sitat av Soletti Vis innlegg
Nei, hva pleier folk å gjøre når de finner ut at noen bryter loven da?
Vis hele sitatet...
Dette.
Hender stadig vekk at folk kommer med spørsmål her av typen "kan jeg røyke her" på freak, og svaret er selvfølgelig alltid ja, det kan du, hvis du tror det går fint.
At det går fint betyr at du ikke får noen uønskede konsekvenser, i denne sammenhengen forbundet med stedet du røykte på.

La oss starte med hvordan disse konsekvensene kan oppstå.
Mange kjenner ikke, eller kjenner ikke igjen lukten : ingen problemer.
Av de som kjenner igjen lukten er det en del som ikke bryr seg, en del som kjenner den igjen fordi de røyker selv og definitivt ikke bryr seg (så sant de ikke selv ber om et trekk), og til slutt en del (som jeg antar og håper er den minste delen) som bryr seg. De kan finne på å ringe politiet. Det er allerede litt kjipt, for vi liker ikke at politiet blir innblandet. TS snakker jo om sin egen hage, og jeg tror et overveldende flertall av folkene her inne er enige om at det er kjekkest å unngå at politiet skriver opp at det lukter hasj av hagen din.

Kanskje gjør de ikke noe med det, og kanskje gjør de det. Hva som avgjør dette kommer an på så utrolig mange variabler. Det er helt håpløst å nevne alle her, men jeg tror selv at tid og rom er nokså viktig: hvor tettbygd det er der du oppholder deg har for eksempel noe å si, jo færre folk jo større sjanse for problemer.
Når politiet eventuelt får et nødanrop om at det lukter hasjish har også noe å si for hvordan de reagerer. De må prioritere, kort sagt: husbråk hos en type med en forhistorie for partnervold eller sjekke ut hasjlukt hos en tredje generasjons trygdesvindler uten fullført vgs?
Dette og mye annet er ting man må ta stilling til når man planlegger å røyke på steder man er usikker på, men alt dette vet du egentlig allerede TS,og vi andre brukere på forumet har ikke så veldig mye bedre mulighet til å svare på dette enn deg.

For å utdype en mer kan jeg nevne at før jeg begynte å lese rundt her så trodde jeg at det var praktisk talt umulig å bli anholdt for å røyke seg en enslig jonas så lenge man ikke lagt bråk. Det er åpenbart ikke tilfellet. Hva som skiller de som får røyke jazztobakk uantastet og foreleggsfolket kan være vanskelig å si, men hvis du tenker litt på det, så finner du nok på et svar som holder for der du tenker å røyke. Du kan alltids finne et sikrere sted, så slipper du å lure på om du blir tatt.