Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1423
Hei, var i dag hos elkjøp å spurte etter et trenings headsett med høyest lyd (db) ønsker ikke et normalt headsett men et du «putter inn» i ørene.

Ble anbefalt «BOSE SOUNDSPORT FREE TRUE WIRELESS BLUE» headsett til 2.300kr å at det var det beste de hadde.

Komfort å lyden var «bra» men ikke høy!

Noen som kan anbefale et headsett med HØY lyd?
Vil du ha headsett eller ørepropper?

Personlig til trening er jeg veldig fornøyd med airpodsene mine, bedre lyd og høyere bass enn på beats wireless 2 og JBL sine trådløse. En kompis av meg har Bang & Olufsen sine trådløse ørepropper og de har bedre og høyere lyd enn airpodsene men er i min mening også mer i veien. Om du skal trene mye cardio ville jeg muligens heller gått for beats sine trådløse da de sitter veldig godt fast og tåler svette.
Om du vil ha et headsett anbefaler jeg Sony WH 1000XM2.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Jeg har disse selv og er godt fornøyd. https://cdon.no/elektronikk/jaybird-...kout-p39469097

Har de på 30% lyd og det er høyt nok for meg, regner med du får det du regner som høy lyd med å sette de på 100%.
Sitter godt i ørene når jeg sykler, løper og trener styrke, og følger med masse forskjellige størrelse på delene så regner med du finner noe som passer dine ører.
Har selv BOSE soundsport (ikke free men de er mye samme greia) og er godt fornøyd med de. Lyden er mer enn høy nok til å skade hørselen ved lengre bruk på maks volum. Noe som kan gi opplevelse av at lyden ikke er høy er fordi soundsport er laget for å ikke blokke ørene dine helt, slik at man får inn støy(omgivelsene). Har tidligete hatt JBL reflect mini bt, disse lukka helt igjen og man hørte ikke en drit av hva som var rundt, som kan ha fordeler og ulemper.
2 trinn til høyere lyd.

1: Sjekk om det er mulig å få ut høyere lyd fra telefonen din. Er den feks roota så kan du helt sikkert endre lydnivå til feks 130%. Om telefonen ikke er roota og du ikke orker det så kan det likevel være en instilling som lar deg øke lyden. Google din model og sjekk også om det er en egen lydapp til den eller om du finner guide eller tutorial på hvordan du får høyere lyd fra mobilen.

2: Bruk korrekte "puter" på ørepluggene. Har selv svært god erfaring med Comply foam tips. Velg en som er litt større enn ørekanalen og klem dem sammen slik du klemmer på sov i ro plugger. Disse stenger ute all annen lyd. Du opplever bedre bass og diskant og høyere lyd. Også sitter de som limt i ørene og er perfekt til trening.

Skal du kun bruke disse til trening så ville jeg bare funnet et par ok bluetooth ear buds til 3-600 kroner. Hvor bra de spiller er som regel ikke kritisk når en skal trene, for da blir det jo ikke finlytting men treninga som har mest fokus.

For å få en pekepinn på lydnivået på de forskjellige ear buds så kan du se på følsomheten. Jo høyere følsomhet jo mer lyd sier en gjerne, for da krever de ikke like mye effekt fra mobilen for å nå en viss lydstyrke.
Sist endret av random67489; 1. juni 2018 kl. 06:37.