Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 990
jeg er 19 Har et spørsmål: jeg bruker imovane. Har brukt imovane 2 år, men på de to åra har jeg måtte gå opp til 5 imovane. Fordi de sluttet å funke.. Bruker den høyeste dosen 7,5 mg. Så 7,5 mg gange 5 Er det farlig? Og hvorfor funker ikke bare 1? Og hvorfor i alle dager funger ikke 2,3 eller 4? At jeg liksom må opp til 5
Du har opparbeidet deg toleranse.
Prøv noen uker uten
Hei, hvor mange imovane har du tatt nå? Kan du svare meg på det? Har du tatt noe annet i tillegg? Blir bekymret her.

Spør siden du poster flere tråder og tuller en del med det tekniske. Noe som kan tyde på at noen er ruset.
Sist endret av YepYepYep; 8. april 2018 kl. 02:59.
Bygger toleranse på imovane ganske fort. Hva med å skifte over til stilnoct eller en annen sovemedisin, for en stund?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Alle psykoaktive stoffer vil bygge opp toleranse.
Mekanismene bak kan være forskjellige men resultatet er alltid det samme, man får redusert effekt av noe man tar regelmessig. Den eneste måten å motvirke dette på er en pause fra gitte stoff, f.eks i rekreasjonelle rusmiljø kalles dette en "pause" "toleransepause" e.l. der folk slutter å bruke stoffer slik at virkningen blir kraftigere neste gang de velger å ruse seg.

Du bør helst snakke med legen din om dette, jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt er klar over praksisen på langtidsmedisinering i forhold til toleranse. Jeg vet om doseøkning men som trådstarter mistenker så er det ikke sunt å bare øke dosene i det uendelige, til slutt ville jo kroppen si stopp om rett stoff i rett dosering blir inntatt.

Wiki: Toleranseutvikling