Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3982
Vurderer å starte med metall detektkting. Hva salgs regler er det hvis du finner noe mer en spikker? Og hva salgs detektor burde jeg starte med. Hva er prisforskjellen mellom et bra og dårlig apperat. Har nok med jorder og div rundt der jeg bor så plass er ikke et problem og hva mere kan Være lurt å ha hvis man skal starte med det.

Og hva skjer hvis jeg finner noe verdifult
Alle tips og erfaringer velkommene


Drover på tlf så det blir jævlig knotete
hvor i landet holder du til, jeg vil anbefale deg og kontakte din lokale klubb.
Alle gjenstander eldre enn 1537 tilhører staten.
Alle mynter eldre enn 1650 tilhører staten.
Alt samisk eldre enn 100 år tilhører staten.
Alt maritimt som er eldre enn 100 år tilhører staten.

Det som ikke er nevnt ovenfor tilhører grunneier eller vedkommende som har mistet gjenstanden.
Det er vanlig å gjøre avtale med grunneier om hvordan funn skal deles mellom dere før du begynner å søke. Uansett må du alltid spørre grunneier om lov før du søker. Husk at det finnes ikke eiendom eller grunn i Norge som ingen eier
Sist endret av akasha06; 10. september 2016 kl. 22:21.
I tillegg til metalldetektor synes jeg en liten pin pointer er veldig nyttig. Lettere å finne sakene med bruk av en sånn og husk en god spade! Lykke til!
ÅHÆRREGUD.............

har en billig en, den kan stilles inn på forkjellige metaller og størrelse, men den finner alt vis den vil.

Ville ikke brukt uhorvelig mye penger, se på komplett.no . og det er jævla kult å leke med. jeg har selvfølgelig drette i at det fantes regler, er lov å være ute i naturen her jeg bor... å finner jeg en skatt så er den vel min?... men uansett så har jeg bare grevd opp skrot å søppel. man skal ha dålmodighet når d kommer til det hær, å du skal like litt å se ut som en dust dær du står me apparate.
Sitat av magnet Vis innlegg
ÅHÆRREGUD.............

har en billig en, den kan stilles inn på forkjellige metaller og størrelse, men den finner alt vis den vil.

Ville ikke brukt uhorvelig mye penger, se på komplett.no . og det er jævla kult å leke med. jeg har selvfølgelig drette i at det fantes regler, er lov å være ute i naturen her jeg bor... å finner jeg en skatt så er den vel min?... men uansett så har jeg bare grevd opp skrot å søppel. man skal ha dålmodighet når d kommer til det hær, å du skal like litt å se ut som en dust dær du står me apparate.
Vis hele sitatet...
Det er sånne idioter som deg som ødelegger for oss andre Metallsøkere.
Skal du drive med det følg vært fall den norske lov.
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Alle gjenstander eldre enn 1537 tilhører staten.
Alle mynter eldre enn 1650 tilhører staten.
Alt samisk eldre enn 100 år tilhører staten.
Alt maritimt som er eldre enn 100 år tilhører staten.
Vis hele sitatet...
Ikke helt korrekt.

Det tilhører ikke staten, men det er innleveringspliktig. Er funnet sjelden nok så kan staten tvangskjøpe det av deg mot betaling som i de aller fleste tilfeller tilsier ca markedsverdi.
Sist endret av Bombasa; 11. september 2016 kl. 01:41.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ikke helt korrekt.

Det tilhører ikke staten, men det er innleveringspliktig. Er funnet sjelden nok så kan staten tvangskjøpe det av deg mot betaling som i de aller fleste tilfeller tilsier ca markedsverdi.
Vis hele sitatet...
Ikke helt korrekt.

Gjenstander som er innleveringspliktig er ikke noe du har krav på penger for. Og på verdifulle funn som http://www.adressa.no/nyheter/sortro...n-13239881.ece er markedsverdi umulig og si.