Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4096
Vurdere og donere blod, er det slik at kroppen min vil gå automatisk ned i vekt ettersom jeg mister blod?
I følge denne kilden går det med ca. 650 kalorier på erstatte blodet som tappes (450ml + litt til prøver og kontroll), det tilsvarer ca. 150 gram berlinerbolle.

Med andre ord ville jeg heller unnlatt å spise to berlinerboller enn å donere blod, hvis formålet er å gå ned i vekt.

Edit: Må også legge til at man blir anbefalt å drikke 0,5 liter mineralvann mens man gir blod, hvis dette er f.eks. Cola blir jo det ca. 450 kalorier bare der.
Sist endret av Viva la Opium; 7. november 2016 kl. 12:31.
Donerte blod selv i forrige uke. De anbefaler å drikke en halvliter brus mens man er i stolen. Så kaloriene du brenner over tid for å erstatte blodtapet, vil på ingen måte hjelpe deg ned i vekt. Om du drikker brus eller ei. Er ikke slik at man forbrenner kaloriene med en gang, men over tid.

Doner blod for å hjelpe, ikke for å hjelpe deg på vekttap.
Frankrikes Solkonge
Om målet er vekttap: begynn med å endre kostholdet. Jeg veide 90kg i mars og begynte med å endre hvordan jeg spiste og hva jeg spiste. Etter tre måneder var jeg nede på 82kg. En start er å erstatte råvarer som er høye i fettinnhold og karbohydrater. F. eks bytt ut fløte med melk, rømme med yoghurt, etc. Få i deg mer proteiner i løpet av dagen ved å spise hvit fisk, tunfisk og magert kjøtt av svin og kylling. Positiv effekt av proteiner er at de holder deg mett lenger. Anbefaler også at du , i starten, begynner å tracke hva du spiser. Loggfør alt du får i deg og se hvor mange kalorier du får i deg om dagen. Skal sies at da jeg tok tak, så fikk jeg kun i meg rundt 1600kcal om dagen. Når du kommer mer inn i det, så kan du legge fra deg loggføringen.