Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4165
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er enkleste måten å knuse OxyContin på? Fungerer det å ta det i munnen i noen sekunder, ta av "plastikken" og knuse det med noe som dette?

https://www.apotek1.no/produkter/tab...r-1stk-921875p


Skal inntas oralt.
Har en slik knuser, og den funker fint om det er vanlig Oxycontin det er snakk om. Funker fint og bare tygge dem også. Hiver du innpå 1 gram paracet forsterker det også rus-effekten litt.
Sitat av MikkelRæv Vis innlegg
Hiver du innpå 1 gram paracet forsterker det også rus-effekten litt.
Vis hele sitatet...
Nei. Det eneste paraceten gir deg er unødvendig mye jobb for leveren.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Nei. Det eneste paraceten gir deg er unødvendig mye jobb for leveren.
Vis hele sitatet...
Bare tull det du sier.. Ja det blir mer jobb for leveren, men virkningen av Oksykodon blir sterkere. Dette har blitt bekreftet av min lege, og om man har gått på jevn dose med oxy over lengre tid så man ikke får noe rus av det lengre, så merker man garantert en liten rus om man tar et par paracet sammen med oxyen.

I statene er en kombinasjon med Oksykodon og Paracet (Percocet) veldig vanlig. Har igrunn også fått beskjed av legen min at jeg skal ta 1g x3 med Paracet daglig i tillegg til Oxycontinen. Men jeg unnlater å gjøre dette bortsett fra når jeg har veldig vondt eller skal ruse meg for å spare levra mi for den ekstra belastningen.
Sitat av MikkelRæv Vis innlegg
Bare tull det du sier.. Ja det blir mer jobb for leveren, men virkningen av Oksykodon blir sterkere. Dette har blitt bekreftet av min lege, og om man har gått på jevn dose med oxy over lengre tid så man ikke får noe rus av det lengre, så merker man garantert en liten rus om man tar et par paracet sammen med oxyen.

I statene er en kombinasjon med Oksykodon og Paracet (Percocet) veldig vanlig. Har igrunn også fått beskjed av legen min at jeg skal ta 1g x3 med Paracet daglig i tillegg til Oxycontinen. Men jeg unnlater å gjøre dette bortsett fra når jeg har veldig vondt eller skal ruse meg for å spare levra mi for den ekstra belastningen.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde bare at kombinasjonen ga sterkere smertelindring(naturlig nok), men er såklart åpen for at jeg tar feil. Har du noen kilder?
Jeg har dessverre ikke noe annen kilde en min lege, egne og venner sine erfaringer når det kommer til at paracet forsterker selve rusen. Eneste kilden jeg finner på nett er at det øker smertelindring sammen med Oksykodon.

Flere vil nok gjerne kalle dette placebo siden jeg ikke har skikkelig dokumentasjon å legge til grunn på dette området. Men egne erfaringer har vært så klar og andre har fortalt meg akkurat det samme, så jeg tror ikke at dette kun er placebo.
Feks. Så har jeg enkelte dager ikke forstått hvorfor jeg hadde blitt så ruset av Oxycontine, før jeg senere kom på at jeg hadde tatt Paracet sammen med Oxycontinen. Om det der er placebo, så er det ihvertfall underbevisst placebo siden jeg selv ikke hadde kommet på at Paracet hadde vært inntatt samme dag før senere.

Men uten riktig kilde å vise til, så skal selvfølgelig ikke jeg heller være for hard med å komme med påstander som jeg kanskje var over her.
Man bruker paracetamol/ibuprofen sammen med morfinpreparater for å øke smertelindring. At den øker en følelse av eufori må være tull. Ingen som helst grunn til at dette skulle ha noe for seg. Jeg bruker OxyContin mot smerter, og legen har vært veldig klar på at hvis det ikke hjelper å kombinere det med paracetamol/ibuprofen er det best å kutte det ut. Jeg har heller ikke opplevd noe mer rusfølelse av den miksen da jeg brukte OxyNorm og var "naiv" - dvs da kjente jeg en rusfølelse ved inntak, men det ble ikke mer av det med kombo.
Knuser du for att snorte?

Jeg mener det er den minst effektive ROA av oksykodon.
Og wiki mener det og;

"The bioavailability of oral administration of oxycodone averages 60–87%, with rectal administration yielding the same results; intranasal varies between individuals with a mean of 46%."
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Som nevnt i det første innlegget skal det inntas oralt :-)