Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4654
Limited edition
Moff's Avatar


Long story short; har en kurs i huset som plutselig ikke virker lengre. Sikringen for kursen er OK. Sikringen mater flere ledninger, og de andre virker. Den ledningen som er død ser ut til å passere gjennom den veggboksen som er avbildet ovenfor. Det er én ledning inn og én ledning ut. Så vidt jeg kan se så går kabelen ut av toppen på denne boksen og direkte inn i sikringsskapet.

Det store spørsmålet er; hva er denne boksen godt for?

Needless to say, jeg har fosøkt å trykke på begge knapper. Ingen av dem gir noen "respons" i form av et klikk eller lignende. Den grønne lar seg trykke helt inn uten at noe skjer, mens den røde virker til å være trykket litt inn fra før. Den gir etter den også, men det skjer heller ingenting når den presses helt inn.

Det kommer en elektriker innom på mandag for å se på noe urelatert, og jeg tenker at det er dumt og potensielt kostbart å plage ham for dette hvis det er en enkel løsning på problemet.

Har dere noen tips?
Sist endret av Moff; 1. april 2017 kl. 19:48.
Ser ut som en boks med motorvern ja, og knapp for av på. Skru den opp og post bilde... Kan være brukt til en vifte eller noe? Bare følg ledningen... Og, elektrisk utsryr som ikke er i bruk skal fjernes ifølge forskriftene. Så hvis den er defekt eller ikke er i bruk ta den vekk. Godt mulig du trenger opprydding...

Det kan også være en nullspenningsbryter. Dvs. Hvis strømmen går når du sager, starter ikke saga igjen når strømmen kommer tilbake, da må du trykke start igjen! Altså en sikkerhet på maskin utstyr
Sist endret av Tekniker2; 1. april 2017 kl. 20:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Syns det ser ut som en gammel start/stopp bryter i industriutførelse. Det står ASEA på boksen, det er et av firmaene dagens ABB har sin opprinnelse i.