Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2547
Hei.

Hva er reklamasjonstiden på BOSE headsett?

Tenker på QC 15, QC 25 og QC 35

Vennligst svar kun hvis du er 100% sikker.

Hvis noen har noe skriftlig som de kan linke til hadde det vært meget fint!
Etter norsk lov er det 5 år.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Headsett i den prisklassen kan nok seiast å vere meint å vare i vesentleg meir enn to år, og har difor fem års reklamasjonsrett. Merk at det stortsett ikkje finst meir skriftleg enn forbrukarkjøpslova, og at det i stor grad vert ei rimelegheitsvurdering.
Det kommer ann på hvor BOSE definerer levetiden på hodetelefonene er. Småvarer blir definert som varer som ikke er ment til å vare lengre enn 2 år. Varer som er ment til vare lengre går under 5 år. Men gå utifra 5 år. Begynner butikken å nekte så henvender du deg til forbukerrådet. De vil nok hjelpe deg videre.

Kilde: Forbrukerrådet
Sist endret av Brevika; 14. november 2016 kl. 18:13.
Jeg har kjøpt et BOSE QC-15 Headset for 2 år og 2 mnd siden hos Soundgarden for 2000kr.

Jeg har følgende problemer med headsettet:

Mikrofonen er defekt. Fungerer ikke til samtaler.

Minusknappen går ikke ann å trykke inn, knappen er "hard".

Skinnet på øreputene har "flasset" av ved normal bruk.


Soundgarden ringte og sa at Bose ikke dekker dette under garantien siden det har gått 2 år.

Jeg sa jeg ønsket å reklamere på feilene.

Da kan du risikere at hvis du ikke får mehold så må du betale for "frakt og undersøkelse"

Synes det er teit å nærmest "true" kunder med at det vil koste deg penger hvis du fortsatt vil stå på din sak...

Hvis det er 5 års reklamasjonsrett så står jeg på mitt, for det eneste en reklamasjon ikke dekker er slitasjeskader...

Jeg kan umulig ha slitt ut en mikrofon vel? Den fungerte en dag og plutselig var det ingen som hørte hva jeg sa under samtale...
Dette kan du fikse sjøl for en 60-lapp. Nye øreputer og ny kabel med knapper

Vil tro du ikke får dette på reklamasjon, da dette er ting som blir slitt ved bruk.
Jeg har samme headset som deg med nøyaktig samme slitasje-"feil".
Jeg velger heller å betale 60-lappen enn å krangle timevis med butikken som solgte varen, anyday.
Nå vet jeg lite om toneleiet som ble brukt, men det er i utgangspunktet langt fra "trusler" butikken har kommet med her. Det er helt korrekt at du kan måtte betale for undersøkelse og frakt dersom det ikke foreligger en mangel. Butikken er pliktig å opplyse om dette.

Jeg ville nok ikke tatt sjansen på å sende inn varen basert på din beskrivelse. At skinnet flasser kan fort være bruken (vær og vind) og derfor regnes som slitasje, mens knappen / mikrofonen kan være en mangel, eller at du har sølt noe på den / fått fukt i den eller på annen måte skadet den. Med tanke på hvor billig det er å erstatte disse delene ville jeg bare gjort det, fremfor å krangle med butikken.

Jeg har selv kjøpt nye puter to ganger, og sist gang kjøpte jeg de som NAPse linker til. Det er helt greie og forringer ikke lyden eller følelsen av settet på noen måte (QC15). Første gangen kjøpte jeg originale puter, men det er ikke verdt prisforskjellen opp mot de som er linket til.
Da ringer jeg butikken og tar heller å fikser det for 60 kr selv. takk for hjelpen

EDIT:

Ringte til butikken nå for å fortelle at jeg ville ha headsettet tilbake, og kjøpe ny kabel og øreputer selv, fordi det var så billig å fikse selv.

Han sykt snille servicemannen ved Soundgarden sa at han skulle skaffe meg ny ledning gratis, at de hadde en liggende i butikken som jeg kunne få, så det var sykt nice service fra deres side

Skal bestille ørepadsene etterhvert, de som er på nå er litt slitt men jeg overlever med dem en stund til, det viktigste var ny kabel slik at minusknappen og mikrofonen fungerer igjen!

Tommel opp for Soundgarden Trondheim
Sist endret av entusiasten747; 14. november 2016 kl. 19:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.