Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1362
Hei, har for øyeblikket 2 uker ferie fram til skolestart og begynner allerede å bli rastløs etter første dagen. Så plutselig slo det meg att jeg har jo fint tid til en mini roadtrip. Så er det noen her ute som vet om noen fine "løyper" å kjøre? Helst rundt Hedmark ett sted. Tenker da på veier jeg kan kjøre for å se litt natur osv. Syns det er så utrolig chill å sette på noen rolige sanger og bare "space" helt ut mens man kjører bil. Er også ett stort pluss om de er svingete og fine veier. Ujevn vei kan bli slitsomt i lengden med bmw som har originalt sportsunderstell.

Setter pris på alle svar.
Skal du kjøre i 2 uker eller skal du ta dagsturer?

Anbefaler deg å kjøre opp til Lofoten og kjøre rundt der.
Tar en liten dag å komme seg opp dit, men når du først er der og farter rundt vil du virkelig ikke angre!

Pakk med telt og annet kos, eller lommepenger til hotell/motell/o.l.
Hvis det er natur du vil ha så kan du jo kjøre opp i Rondane og gå litt i fjellet. Melder du deg inn i DNT får du sikkert rabatt på turisthytter hvis du blir lei av telt. Mener å huske at det ikke skal så mange overnattinger til før det lønner seg, men det kan du jo sjekke ut.
Sist endret av entropi; 2. august 2016 kl. 01:06.
Om du har 2 uker tilgjengelig så ville jeg personlig sett langt forbi kun Hedemark. Om det er slik at du bor i nærheten av Hedemark så har du jo plenty av muligheter til å dra på turer lokalt senere.

Få med deg kontrastene i Norge. Legg opp en rute som både tar deg over fjelloverganger, og viser deg det beste av fjorder, kystlinje og virkelig får frem variasjonene i norsk natur.

Se feks denne tråden for inspirasjon: https://freak.no/forum/showthread.ph...rgen+stavanger
Med to uker tilgjengelig kan du få til pretty much anything. Sjekk ut Atlanterhavsveien og kystveien videre nordover. _Fantastisk natur på deilig landevei.

Gjorde selv tur fra Bergen til Tromsø på denne ruten med campingbil for noen år siden og det er en av de bedre turer jeg har hatt i bil, til tross for kjøretøyet. Kan nok bli rent magisk med en jonas og BMW. God tur!