Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2207
Fruen skal ha en spill pc. skal max bruke 10x og skal kjøpes på komplett.no

trenger kun pc'en hun har resten.

Noen tips?

er Komplett Gamer Premium i45 - Skylake Edition noe og gå for. litt over budsjett men
https://www.komplett.no/wishlists/10...6-327695b639cd

Ca. 11k når du legger til GPU som nevnt i notisen øverst.
Hadde ventet på GTX 1070. Eksempel: http://www.prisjakt.no/list.php?l=228987&view=c
Den amd cpuen er 4 år gammel og for 400kr mer så får du en ulåst i5 skylake. Gtx 1070 kommer i morgen på markedetså råder deg å vente. Mener AMD sitt 480 kommer i slutten av denne måneden eller starten på neste for 200USD. Den skal yte et sted mellom 980 og 1070.
Vil du ha AMD så vent et pår måneder på deres neste prosessorgenerasjon. Du kan støtte dem ved å kjøpe et RX 480 som snart kommer ut.

Beste prosessoren på markedet er Intel 6600, med K om du har planer å overklokke (med Z hovedkort), ellers spar penger og velg uten K.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
ingen av dere svarte på det jeg skrev!
Jeg SKAL ha amd
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
ingen av dere svarte på det jeg skrev!
Jeg SKAL ha amd
Vis hele sitatet...
Så vent til Zen kommer ut.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
ingen av dere svarte på det jeg skrev!
Jeg SKAL ha amd
Vis hele sitatet...

Kvifor?

Forøvrig er handlelista di idiotisk.

-802.11n nettverkskort? Legg på litt og få AC.
-AMD? Du får i5 6500 til samme pris. Med betre ytelse og langt mindre straumforbruk.
-Bruke ti lapper, og ende opp med halvtreg disk?
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kvifor?

Forøvrig er handlelista di idiotisk.

-802.11n nettverkskort? Legg på litt og få AC.
-AMD? Du får i5 6500 til samme pris. Med betre ytelse og langt mindre straumforbruk.
-Bruke ti lapper, og ende opp med halvtreg disk?
Vis hele sitatet...
Har bruk det samme netverkskortet lenge og ikke noe problemer eller ulemper.
Ja AMD.
Har flere ssd er liggende . Så blir bare til lagring

Grunnen til at jeg sverger til AMD er det at jeg alltid har hatt en for mor problemer med mine Intel bygg.

Men kan ikke du sette sammen en liste du mener jeg heller burde gå for ?
Max 10k
Sist endret av Sterol91; 10. juni 2016 kl. 11:17.
Vi kan ikke anbefale deg en maskin til 10K med AMD deler fordi de ikke er i nærheten av å tilby hva Intel har akkurat nå.

Skal du ha AMD, vent på Zen prosessorene. Deres nye skjermkort kommer snart på markedet også.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Har gjort litt søking og ser at dere har helt rett og at det blir en intel bygg. Ting har forandret seg på 5 år ��
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har nettop satt sammen en intel build selv av følgende:

MSI z170a (krait gaming utgaven)
Intel i5-6600k
Hyperx 2x8gb 2400mhz RAM

Hadde skjermkort som skal oppgraderes og ble varmt anbefalt MSI 970 4gb kortet da prisen var svært overkommelig og anbefalt på kjentfront og generelt forbukerfront utifra hva jeg kunne lese selv.

Hadde kun PSU, GPU og kabinett fra før av men du kan finne relativt billige kabinett. Jeg ender på ca 7500 når jeg bytter skjermkort. Og regner med at med kabinett og kjøler kan du da ende på en 8500-9000 og en build som vil holde mål en god stund fremover med oppgraderingsmuligheter som du ser fit fremover uten at du trenger å gjøre det på en stund.

Vet ikke om du allerede har bygd og om denne kommentaren ble redundant eller kanskje en bekreftelse på hva du allerede har gjort. Jeg er hvertfall storfornøyd med ytelse og hvor kjølig CPU holder seg under press. Samt kjenner jeg at så fort den er komplett med skjermkort er jeg klar for noen kule spillutgivelser fremover som maskinen vil kjøre med veldig koselig FPS.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Gikk for og kjøpe en brukt par måneder gammel pc til kona
Selv kjøpte jeg akkurat https://www.komplett.no/product/8237...-core-i7-6850k til oppgradering på min gamle right.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Gikk for og kjøpe en brukt par måneder gammel pc til kona
Selv kjøpte jeg akkurat https://www.komplett.no/product/8237...-core-i7-6850k til oppgradering på min gamle right.
Vis hele sitatet...
Har selv sjekket finn i det siste, og det kan virkelig lønne seg å handle brukt. Angående oppgraderingen din så hadde jeg kjøpt alt unntatt den rammen der :P, men som sagt bare smak og behag. Lite å si på ytelsen og så.
Spesiell
Sterol91's Avatar
Trådstarter
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Har selv sjekket finn i det siste, og det kan virkelig lønne seg å handle brukt. Angående oppgraderingen din så hadde jeg kjøpt alt unntatt den rammen der :P, men som sagt bare smak og behag. Lite å si på ytelsen og så.
Vis hele sitatet...
ja er enig den så ikke bra ut men ok spec til prisen.
blir nok byttet ut snart, skal bytte alle viftene i pcen og sett vannkjøling på cpu.