Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3476
Grand Theft Auto: Chinatown Wars
- endelig GTA til Nintendo DS!

http://dump.doomtech.net/.hidden/Chinatownwars.jpeg

I GTA: Chinatown Wars spiller man Huang Lee, som prøver å komme seg opp og frem i den orientalske delen av gangsterverdenen. Spillet har allerede blitt kritikerrost som et av de beste spillene som har kommet til Nintendo DS.

Og med god grunn. Har selv fått spilt Chinatown Wars i et par dager nå, og kommet meg gjennom noen titalls missions. Utviklerne har gjort en veldig god jobb med gameplayet. Ikke bare er det engasjerende, det er få irritasjonsmomenter som dukker opp under veis. Å starte missions på nytt går raskt, det er et nytt og fancy system for å riste av seg politiet og radaren viser deg korteste lovlige vei til målet. Kontrollene fungerer svært bra, slik at det både er lett å råkjøre og være i skytekamp. Spillet er fremdeles utfordrende, og proppfullt av humor og god musikk!

DS har ikke de samme grafikkmulighetene som PSP, men det betyr ikke at vi må lide med dårlig grafikk av den grunn. Chinatown Wars er sånn sett unikt for GTA-serien, siden det benyttes cellshading med sorte outlines. Se screenshotet fra Wikipedia her. Etter min mening tar det seg veldig bra ut på DS-konsollen. Kameraet roterer rundt hendelsene, og lar deg få passelig med oversikt.

Jeg avslutter med å sitere Eurogamer, som gav spillet 10/10:
Overall this is GTA as it first was, with the inherited wisdom of GTA as it's been since, finished off with all sorts of things that would happily belong in a GTA of the future.
Vis hele sitatet...
Noen fler som har fått spilt denne juvelen enda?
Sist endret av Nichotin; 10. april 2016 kl. 01:50.
Neutral Good
Mith's Avatar
Har da spilt noen timer. Vet ikke om jeg er så begeistret som 10/10, men ett godt spill er det. Liker egentlig "drugwars" delen best. Historien fanger meg ikke helt, men elsker å gjøre god butikk med dealerne rundt om. Buy low, sell high.
Litt problemer med kontrollene til fots, bilkjøringen går som en lek. Særlig irriterende er det når det er missions med skyting. Får ikke helt dreisen på det å gå, sikte og skyte samtidig.
Alt i alt vil jeg si det er ett kjærkomment comeback for gta sett ovenfra.
Har egentlig ikke noe "godt forhold" til gta lenger (om man ser bort fra 1,2 og vice city), men det her var spennende. Regner med å få spilt gjennom både dette og crono trigger i påsken.
Sist endret av Mith; 30. mars 2009 kl. 23:26.
Har det her og. Til en pris av 165kr fra play.com var dette et knallkjøp for og si det mildt!
Veldig bra, og grafisk er det og noe av det beste eg har sett på DSen.

Anbefales
Sist endret av Skall35; 2. april 2009 kl. 09:26.
Chinatown Wars er uten tvil ett av de beste DS-spillene jeg noen gang har prøvd, men synes at historien var litt vel kort.
Jeg tror jeg må kjøpe det. Det får visst så god tilbakemelding. Og det ser kult ut.
Sist endret av Ådne; 5. april 2009 kl. 15:14.
▼ ... flere år senere ... ▼
Bumper denne. Spillet kom også til PSP etter hvert, og nå vurderer jeg faktisk å spille Chinatown Wars på nytt. Har en PSP, men det finnes en fullt fungerende PSP-emulator kalt PPSSPP, som takler Chinatown Wars helt fint. PPSSPP har automatisk oppsett for Xbox 360-kontroller, og spillet gjør seg overraskende bra i større format. Tror faktisk det blir å spille den på TVen i stua

Det jeg virkelig liker med Chinatown Wars er at det er som en moderne utgave av 1-ern og 2-ern, med mange av tingene fra de nyere spillene innbakt (slik som tripskip).
Sist endret av Nichotin; 10. april 2016 kl. 01:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg må få si at jeg fortsatt husker Chrono trigger på DS fra påsken 2009, mens GTA Chinatown wars er et glemt kapitel
Sist endret av Mith; 10. april 2016 kl. 02:04.