Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2885
Hei. Jeg har noen filmer med subtitles ute av sync (.srt) Men dette skulle jeg kunne ordne ved å trykke G-H i VLC-player for å justere det, men det fungerer veldig dårlig. Får synkronisert dem for ett par minutter så må jeg justere smått hele tiden. (Ødelegger litt av moroa med filmen kan man si.)

Er det tekstinga som er dårlig utført eller bør jeg bruke en annen mediaplayer? Har noen erfaring med en annen mediespiller som er bedre til denne jobben?

-Et annet spørsmål. Jeg bruker tvsubtitles.net for tekster til serier, er det noen flere å anbefale?

Setter pris på om dere ikke forteller meg om hvor mye bedre det er å se filmer UTEN tekst.
Sist endret av Fuzzybossen; 4. juni 2014 kl. 21:18.
Jeg bruker et lite program som heter Subtitle Workshop

Du kan angi tidspunktet for første setning, og siste. Så justerer alt seg selv.

Eller du kan forsinke alle tekstene, dersom timinga bortover er rett.

Ser ofte engelske filmer med engelsk gul tekst i VLC, da det er lettere å oppfatte hva de sier, har også litt store bokstaver...
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tekniker2 Vis innlegg
Jeg bruker et lite program som heter Subtitle Workshop

Du kan angi tidspunktet for første setning, og siste. Så justerer alt seg selv.

Eller du kan forsinke alle tekstene, dersom timinga bortover er rett.

Ser ofte engelske filmer med engelsk gul tekst i VLC, da det er lettere å oppfatte hva de sier, har også litt store bokstaver...
Vis hele sitatet...
Tusen takk. Det skal jeg prøve på. Jeg bruker også engelsk tekst selv om det er engelsk tale. Da går jeg ikke glipp av noe.
Sist endret av Fuzzybossen; 4. juni 2014 kl. 21:28.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
OpenSubtitles.org, subscene.com og podnapisi...(net?) er de jeg bruker. Bruker XBMC så har undertekster på under tre sekunder.
Last ned: Sublight, og du trenger aldri styre med det dritet igjen =)

http://www.sublight.me/download

Programmet har spart meg for mye stress med tekst -
Når jeg søker etter tekster, så prøver jeg så godt som mulig å matche med gruppen som har lagt ut filmen. Eksempler på grupper er FLAWL3SS, LEGi0N, x0r, SPARKS, SiNNERS, osv. Hvis det er en gruppe jeg vet leverer gode ripper, så satser jeg på retail-tekster. Husk også å passe på om filmen du har er extended edition eller lignende, da dette kan føre til at teksten blir ut av sync underveis (siden det er f.eks noen nye scener i filmen). Hvis du har en extended-kopi, se etter en extended tekst, og vice versa.

Tekster søker jeg etter på google med filmnavn, språk, og subtitles bak det hele. Ender som oftest opp på opensubtitles eller subscene.
Som flere har nevt så er subscene, opensubtitles og podnapsi gode steder.

Et annet tips som funker ofte når man laster ned tekster er, selv om det er forskjellige utgivere så kan de fortsatt passe. Jeg laster alltid ned 720p, så samme om det er flawless, legion, sparks eller whatever, så passer som regel subben hvis den er 720p. Etter hva jeg har erfart hvertfall.

For å finne subtitles så pleier jeg bare å kopiere filmteksten, lime inn i google og legge på sub/subs/subtitle.
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Flaskepost Vis innlegg
Når jeg søker etter tekster, så prøver jeg så godt som mulig å matche med gruppen som har lagt ut filmen. Eksempler på grupper er FLAWL3SS, LEGi0N, x0r, SPARKS, SiNNERS, osv. Hvis det er en gruppe jeg vet leverer gode ripper, så satser jeg på retail-tekster. Husk også å passe på om filmen du har er extended edition eller lignende, da dette kan føre til at teksten blir ut av sync underveis (siden det er f.eks noen nye scener i filmen). Hvis du har en extended-kopi, se etter en extended tekst, og vice versa.

Tekster søker jeg etter på google med filmnavn, språk, og subtitles bak det hele. Ender som oftest opp på opensubtitles eller subscene.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør det på samme måten som deg. Filmer pleier ikke å være noe problem. Det er helst hvis jeg laster ned serier - da har jeg slitt litt mer med å finne korrekte undertekster. subtitles.net er det som har passet passet greiest i og med at jeg også kan laste ned tekst til hele sesonger på en gang, men alt er ikke i sync dessverre.

Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Last ned: Sublight, og du trenger aldri styre med det dritet igjen =)

http://www.sublight.me/download

Programmet har spart meg for mye stress med tekst -
Vis hele sitatet...
Takker. Det skal jeg teste ut med engang!

Edit: Dette programmet fungerte glimrende sålangt! Takk igjen!
Sist endret av Fuzzybossen; 4. juni 2014 kl. 23:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.