Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1550
Hei. Sitter med tanken om å starte en egen nettbutikk.
Vil si jeg har en relativ stor interesse for dette, men jeg vil først og fremst vite om det er noen som har noen erfaringer med dette? Er veldig nysgjerrig om man i det hele tatt kan lyktes på dette markedet.

Valgte forøvrig disse valgfagene som jeg trives godt med;
  • Entrepenørskap
  • Markedsføring og ledelse
  • Informasjon og teknologi

Tenker da på å satse på en nisje, som foreksempel goodcandy.no og liknede butikker i Norge gjør.

Jeg er evig takknemlig for tips og svar!
Min fetter driver en nettbutikk, og han får det til å gå rundt, hvertfall. Tror hvertfall du må satse MYE på reklame.
Nettbutikk er ikke et marked. Godteri er et marked. Hva skal du selge?
Det som tar tid er å sette opp butikken, det er også det som koster mest. Når du først har satt opp et godt system og lagt inn varer så skal du konsentrere deg 101% på reklame.

Da reklamerer du på Google og alle andre nettsider det er muligt :')
god service og kort leverings tid! , bestiller jeg noe fra sjappa di som det står at du har på lager og det tar over en uke vil jeg aldri handle der igjen

informer hvis det tar lang tid
Sitat av morhan Vis innlegg
Nettbutikk er ikke et marked. Godteri er et marked. Hva skal du selge?
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt enda. Har fortsatt god tid til å tenke meg om heldigvis Er ute etter litt erfaringer om noen som har gjort dette før, eller bare tips og råd
Sitat av Ghettoboy93 Vis innlegg
det hele tatt kan lyktes på dette markedet.
)
Vis hele sitatet...
Du kan lykkes med å selge gråstein over nett med gode reklame skilles.
Som er blidt nevnt reklame er viktig, du får absolutt ingen som er innom nettbutikken din, utenom lokalplassen din.
Exn min sin Pappa driver en butikk som selger x (x er anonym vare) han driver ikke med reklamering feks, google adds eller noe annet, han får bare lokalplassen sin til å handle x produktene, er veldig bra produkter å han selger bra.
Men siden han ikke tar tiden eller har den erfaringen med reklame så sitter han med bare lokalt kunder.

Service er noe du absolutt må sette deg inn, du må vite alt om produktet å kan ta deg av de vanskeligste kundene som finnes, gi dem rabatter "da får du godt omdømme". Det er gullgruve får din nettbedrift!

Ikke stopp opp med daglig jobben din, du trenger inntekt selv hvis du driver en annen nytt oppstartet nettbedrift, drift kostnader kan være skyhøye, å andre utgifter som eventuelle rabatter som du gir ut.
Du må skaffe et godt rykte med gode reklamer.

Lykke til, sitter med ingen erfaring med å drive en nettbutikk, men skriver ned det jeg har i hode nu
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Har tenkt på nettbutikk litt selv og kommet frem til noen krav til suksess:

1. Gode produkter til rimelig priser
2. Rask levering
3. Eksemplarisk service med gode returnerings ordrninger.
4. En profesjonell side som ser seriøs ut.
5. God reklame
6. Alle betalingsmuligheter (Oppkrav, Visa/Mastercard/Paypal/faktura)

Satt opp i tilfeldig rekkefølge.

Og akkurat med service og leveringstid er absolutt kritisk, det er nok med at en kunde er misfornøyd og sitter å skriver på et forum som dette. Og vips så har du mistet x antall kunder som søkte på nettbutikken din på google.

Punkt 4. føler jeg også er viktig, hvem har lyst til å legge igjen konto og kort informasjon til en side som virker totalt useriøs.
Takk for svar, mye nyttig å vite her
Et navn som er lett å huske er også viktig, og et kort domene. Og som de andre sier, så er reklame noe av det viktigste. Du må også ha et lett å bruke system, der du kan finne kunder og ordrer lett. Telefonstøtte kan også være et pluss for kunder?
I korte ord:

-Er det marked for produktet du skal selge?
-Gjør en grundig konkurrent analyse
-Gjør en SWOT analyse
-Hva krever kundene?
-Finn din posisjon i markedet. Hva gjør din butikk unik fra konkurrentene? Er det pris, kvalitet, sortiment etc?
-Hvordan skal du bli synlig? Google Adwords, SEO, sosiale medier osv.