Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 993
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ok, jeg kom hjem igår og tenkte jeg skulle fylle opp kontantkortet mitt fra web med visa.. Ifra zalto's side, har seff gjort dette mange ganger før. Men idag(igår) ville den absolutt ikke godta visa kortet mitt. La dette prosjektet på hylla etter et par forsøk, var en 3 ganger ellerno.. Så.. Idag da jeg logger på nettet og sjekker nettbanken min ser jeg at det er trukket 150kr ifra kontoen min, 11 jævla ganger!! Jeg finner raskt fram support mailen til zalto og skriver dem en sinnamail:

Hei! Jeg skulle fylle opp kontantkortet mitt igår kveld i 4 tida. Jeg skulle da bruke visa kortet mitt ifra deres side til dette, kortet ble gang på gang avvist av en eller annen grunn, jeg prøvde vel 3 ganger før jeg ga opp. I dag når jeg logger på nettet og sjekker kontoen min i banken så ser jeg at det er trukket 150 kr ifra min konto, 11 ganger og jeg ringer opp til kontofonen for å høre om jeg har penger på det men dær er saldoen null !! Jeg ser SVÆRT gjærne at jeg får erstatning for dette eller tilsvarende i saldo på kontantkortet mitt! Om ikke vil jeg ikke nøle lenge med å kontakte forbrukerrådet eller ty til politiannmeldelse om muligheten byr seg for det.. Håper innderlig på et raskt svar og løsning på denne saken. Vennlig(i kursivt) hilsen, xxxx
Vis hele sitatet...
Håper så innderlig jeg får fatt på gryna mine. Lurer på hvor lang tid det tar for dem å svare på mailen min. Øhh.. Jeg kan vel anmelde de? Hvordan er lovligheten bak dette? :]
ahh surt.. rett og slett harmelig.

håper du for igjen pengene dine da
Skift til NetCom da.
At det går ann å ha uflaks.... lykke til med klagen!

ps! post svaret her da!
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg ser SVÆRT gjærne at jeg får erstatning for dette eller tilsvarende i saldo på kontantkortet mitt!
Vis hele sitatet...
eh... 150x11 = 1650 kr

Da kan du iallefall ringe en stund


Uansett så er får du pengene tilbake fra visa om du kontakter dem..
ring banken din og si at det kann være svindel. da har du pengene dine iløpet av kort tid.

uansett, dette behøver du ikke bekymre deg for, går greit og ordne opp... gjorde samme greia når jeg skulle bestille blomster på euroflorist, samme skjedde og så så jeg at det var trukket samme beløp 5 ganger, nesten 1500 kr.. gikk til banken og de ordna opp med engang .
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Haha.. RING banken..? :P har jo ikke ei krone på kortet og jeg har ingen hus telefon. Får stikke i banken på mandag å ordne det opp. Skal poste svaret jeg får fra zalto etterhvert
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
æsj, fikk et svar.. Et kjedelig et.

Hei, Pengen blir reservert i 24 timer fra oppladningen før de blir frigjort igjen.
Vis hele sitatet...
Men hva betyr dette da, at jeg får pengene tilbake eller at pengene blir satt til kontantkortet?
Master debater
Dekilaz's Avatar
Betyr vel at pengene er tilbake om 24 timer, men det står liksom "pengen"
Det er litt større mulighet for å få fram saken sin når du skriver en høflig mail i starten i stede for å true med forbrukerrådet i første mail kanskje? Uansett så er det sikkert veldig kjipt. Og det viser hvor dårlig system dem benytter seg av.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Vel, når det koster meg 1650 Kr for å få ladet opp kortet til 0 kr så tar jeg litt av, synes jeg er unnskyldt sånnsett dessuten, hva om jeg virkelig hadde trengt de pengene akkurat nå til f.eks å betale flybillett hjem og sånt så hadde det vært ekstra kjipt..
Det ordner seg nok rimelig kjapt det. Forøvrig anbefaler jeg sterkt å bytte til chess (glem netcom, telehor osv, chess ruler gata, og nå har de fått bekreftelse fra datatilsynet at alle konsesjoner er i orden igjen også) hvis du er ferdig med bindingstid!!
hehe vanskeligt og ringe banken da ja hehe

Men uansett så kunne du kontaka bankenes feilmelding/tapsmelding , eller visa kundeservice norge, begge har døgnåpne.. (hvis du kom i pengetrøbbel pga dette)

uansett, chess er bra ja, 9 kr i abb. og billige ringepriser/sms
King of Spooning
Acidous's Avatar
Men dersom du ikke får pengene dine så kan du sikkert leie noen leet hax0rs som kan hacka Zalto og trekke 150 000 fra kontoen deres 11 ganger