Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5684
Tok LSD for et år siden. I november 2015. Det var et mareritt, for hun jeg tok det sammen med lot meg bad trippe. Uansett, greia er at det fortsatt henger litt igjen etter trippen. Jeg kom ut av trippen i romjula i år. Det snæppet jeg ut av det. Jeg var ute noen dager senere og tok kola, og så kom jeg inn i denne syre tilstanden igjen hvor alt er flytende. Med tanke på at jeg kom meg ut av den en gang, betyr det at jeg kommer ut av den igjen snart? Jeg er skikkelig nervøs for at det er permanent.

Takk for svar
Det kan ingen av oss svare på desverre....

Men herregud så korttenkt etter den forrige opplevelsen, legg rus på hylla, ønsker deg alt godt og håper det ordner seg.
Det høres ut som noe du burde snakke med din lege om, og det burde du absolutt gjøre.

Hold deg unna rusmidler og snakk med lege, håper det ordner seg for deg!
Jeg kom meg ut av den en gang. Da må jeg komme ut av den igjen.
Hvordan føles det å henge igjen i en trip så lenge? Skjønner at det påvirker deg negativt, og er noe du vil ut av. Etter at jeg begynte å utforske hjernen min med lsd, føler jeg også at ting er permanent forandret, men på en positiv måte. Jeg fokuserer på alt rundt meg på en annen måte, og observerer ting med mer dybde enn før. Litt som det tunellsynet man får på syre, når man kan fokusere sterkt på noe i synsfeltet, og la resten blurre i bakgrunnen. Er det det du mener med at alt er flytende, eller ser du fortsatt farger og mønstre?

Uansett, så håper jeg at du kommer ut av det, evt. lærer å leve med det og se på det som en evig afterglow. Støtter forslagene over, om å holde deg unna rusmidler for å hindre at det trigges igjen. Hvis du snappet ut av det en gang, regner jeg med at du klarer det igjen :-) Lykke til!
Sist endret av Irie; 5. januar 2017 kl. 20:21.
Jeg er også spent på å høre hva det er du opplever som henger igjen, ser du sier at alt er flytende, men vil gjerne lese noe mer utfyllende enn dette. Jeg var selv "plaget" med veldig bølgete syn i et lite tre-kvarts år etter jeg sist tok fleinsopp. Jeg opplevde at ting i synsfeltet gynget litt og/eller strakk seg utover. Når jeg var på jobb og så på A2-prisplakatene ville disse ofte begynne svakt å danse likt som en slange beveger seg. Husker godt en gang jeg satt på kontoret til toppsjefen og diskuterte en kampanjegjennomføring når jeg plutselig la merke til at bordet vi satt på begynte å strekke seg utover mot høyre. Det virket som det strakk seg omtrent 10-20cm, og jeg som syns dette var ganske snålt satt jo og stirret på dette og sonet helt ut
Disse effektene ga seg sakt men sikkert litt etter litt, og per dags dato (Tre år senere) opplever jeg dette svært sjeldent, dog det kan forekomme. Det viktigste er å overbevise seg selv om at det ikke er farlig men heller fascinerende om du klarer. Prøv å godta at dette er noe som kan vedvare og derfor må du bare gjøre det beste ut av det. Så lenge det ikke går utover kjøring eller dagligdagse gjøremål så er det jo ikke noe å bry seg nevnverdig om, dog det kan virke litt vanskelig i starten. Om det går utover kjøring/dagligdagse gjøremål kan lege være en god idé. Lykke til på reisen fremover =)
Sitat av sherebrum Vis innlegg
Jeg kom meg ut av den en gang. Da må jeg komme ut av den igjen.
Vis hele sitatet...
Det er det ingen som vet. Kanskje? Kanskje ikke.
Slutt å rus deg før du aldri kommer ut igjen.
Sitat av sherebrum Vis innlegg
Tok LSD for et år siden. I november 2015. Det var et mareritt, for hun jeg tok det sammen med lot meg bad trippe.
Vis hele sitatet...
Hun du tok det sammen med lot deg bad-trippe?
Sjukeste jeg har hørt, du lot deg selv bad-trippe!
Mener ikke å være ufin, men det å kunne ta ansvar for seg selv er det absolutt minimum for å få seg en trygg tripp.

Men hva problemet ditt angår; Er du sikker på at det var syretrippen som hang igjen, og at du ikke skled over i en psykose som overlappet godt med trippen? Kan innbille meg at det kan være vanskelig å merke forskjellen for noen.
Er enig med SpiritLion. Det er heller ikke andres ansvar å sørge for at du får en god trip. Du må føle på ditt eget mindset. Viktig å ta ansvar for egne handlinger
Sitat av Irie Vis innlegg
Hvordan føles det å henge igjen i en trip så lenge? Skjønner at det påvirker deg negativt, og er noe du vil ut av. Etter at jeg begynte å utforske hjernen min med lsd, føler jeg også at ting er permanent forandret, men på en positiv måte. Jeg fokuserer på alt rundt meg på en annen måte, og observerer ting med mer dybde enn før. Litt som det tunellsynet man får på syre, når man kan fokusere sterkt på noe i synsfeltet, og la resten blurre i bakgrunnen. Er det det du mener med at alt er flytende, eller ser du fortsatt farger og mønstre?

Uansett, så håper jeg at du kommer ut av det, evt. lærer å leve med det og se på det som en evig afterglow. Støtter forslagene over, om å holde deg unna rusmidler for å hindre at det trigges igjen. Hvis du snappet ut av det en gang, regner jeg med at du klarer det igjen :-) Lykke til!
Vis hele sitatet...
Det føles som jeg ikke er med dere, om du forstår. At jeg er et annerledes sted, i en annen realm. Noen ganger føles det som om alt rundt meg ikke er på riktig, at alt bare er skuespill. Da jeg kom tilbake i romjulen, så forstod jeg at ikke noe av dette var sant, og jeg hadde blitt usedvanlig mye bedre. Angsten min var borte, all usikkerheten var borte. Jeg trodde jeg var ute for godt, så tok jeg kola, noe jeg angrer skikkelig på nå.

Ser ingen mønstre eller noe, men alt virker veldig bølgete noen ganger. Og under trippen opplevde jeg at jeg fikk en spsiell mission her på jorde og jeg så hele næringskjeden på vei opp mot himmelen. Jeg opplevde mye rart. Dette er over, men innimellom så får jeg små flashback at jeg er på et spesielt mission, men forteller meg selv at det bare er i hodet mitt.

Det eneste jeg sa når jeg kom ut av det var "Herregud, så deilig" Jeg skrek det ut på åpen gate. Jeg ble overlykkelig, og nå er jeg tilbake igjen i denne rare følelsen i hodet. Men det går nok sikkert over. Og jeg skal legge dop på hylla nå

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Jeg er også spent på å høre hva det er du opplever som henger igjen, ser du sier at alt er flytende, men vil gjerne lese noe mer utfyllende enn dette. Jeg var selv "plaget" med veldig bølgete syn i et lite tre-kvarts år etter jeg sist tok fleinsopp. Jeg opplevde at ting i synsfeltet gynget litt og/eller strakk seg utover. Når jeg var på jobb og så på A2-prisplakatene ville disse ofte begynne svakt å danse likt som en slange beveger seg. Husker godt en gang jeg satt på kontoret til toppsjefen og diskuterte en kampanjegjennomføring når jeg plutselig la merke til at bordet vi satt på begynte å strekke seg utover mot høyre. Det virket som det strakk seg omtrent 10-20cm, og jeg som syns dette var ganske snålt satt jo og stirret på dette og sonet helt ut
Disse effektene ga seg sakt men sikkert litt etter litt, og per dags dato (Tre år senere) opplever jeg dette svært sjeldent, dog det kan forekomme. Det viktigste er å overbevise seg selv om at det ikke er farlig men heller fascinerende om du klarer. Prøv å godta at dette er noe som kan vedvare og derfor må du bare gjøre det beste ut av det. Så lenge det ikke går utover kjøring eller dagligdagse gjøremål så er det jo ikke noe å bry seg nevnverdig om, dog det kan virke litt vanskelig i starten. Om det går utover kjøring/dagligdagse gjøremål kan lege være en god idé. Lykke til på reisen fremover =)
Vis hele sitatet...
Det føles litt som om psyken min har blitt knukket, og når jeg ser på en vegg så registrerer jeg ikke at veggen er der på en måte. Vanskelig å forklare. Det er som om jeg har fått en sånn dimension skift. Vet ikke helt hva jeg skal forklare. Og når jeg våkner opp om morgenen så er det akkurat som hodet mitt begynner å spinne og det tar noen minutter før jeg får kontroll på det. Lys, mennesker, alt egentlig, virker så rart. Jeg opplever også at jeg noen ganger styres av noe unaturlig. Noe som passer på meg. Er her med meg gjennom trippen, for jeg vet det kommer til å gå over med tid. Det er en følelse jeg har.

Bare trenger noen til å si at det verste er over nå, og at det bare kan bli bedre. For det har jo gjort det en gang.

Sitat av Echodius Vis innlegg
Det er det ingen som vet. Kanskje? Kanskje ikke.
Slutt å rus deg før du aldri kommer ut igjen.
Vis hele sitatet...
Skal gjør det.

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Hun du tok det sammen med lot deg bad-trippe?
Sjukeste jeg har hørt, du lot deg selv bad-trippe!
Mener ikke å være ufin, men det å kunne ta ansvar for seg selv er det absolutt minimum for å få seg en trygg tripp.

Men hva problemet ditt angår; Er du sikker på at det var syretrippen som hang igjen, og at du ikke skled over i en psykose som overlappet godt med trippen? Kan innbille meg at det kan være vanskelig å merke forskjellen for noen.
Vis hele sitatet...
Hun viste at jeg slet med psyken, så hun burde aldri gitt meg det til å begynne med. Og jeg skulle aldri tatt imot heller, men jeg tenkte ikke klart på det tidspunktet. Det er vanskelig å merke forkjellen på psykosen, men merker at jeg ikke er helt tilbake ihvertfall. Får håpe jeg kommer ut av det igjen, og at dette ikke bare var en gang, og den ene gangen jeg kom ut.
Sist endret av sherebrum; 5. januar 2017 kl. 23:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som at du har havnet i en liten psykose spør du meg, og disse går over. Ja, du får sikkert en liten tid/lengre tid foran deg med litt rar sinnsstemning, men det er langt fra farlig. Veldig ubehagelig til tider, men helt ufarlig. Du virker veldig jordnær samtidig så jeg tror ikke du er direkte hardt rammet. Senk skuldrene, fyll fritiden med aktiviteter som trening and andre aktive hobbyer og spis fornuftig, så skal du se at du blir kvitt denne plagen =) Rikelig med søvn er også veldig viktig!
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Høres ut som at du har havnet i en liten psykose spør du meg, og disse går over. Ja, du får sikkert en liten tid/lengre tid foran deg med litt rar sinnsstemning, men det er langt fra farlig. Veldig ubehagelig til tider, men helt ufarlig. Du virker veldig jordnær samtidig så jeg tror ikke du er direkte hardt rammet. Senk skuldrene, fyll fritiden med aktiviteter som trening and andre aktive hobbyer og spis fornuftig, så skal du se at du blir kvitt denne plagen =) Rikelig med søvn er også veldig viktig!
Vis hele sitatet...
Dette trengte jeg å høre. Smiler. Jo, jeg er veldig jordnær. Det er sikkert en psykose, ja. For jeg ser ikke ting, det er bare en rar sinnsstemning. Skal prøve å senke skuldrene.

Takk for svar. Roet meg ned
Kjenner en som overdoserte ganske hardt på skakkao, havna i psykose osv og bare han tok ett trekk av en jonas i ettertid havna han i psykose igjen. Han la fra seg alt i et halvt år før han rolig og kontrollert begynte å røyke litt weed innimellom. Han er helt normal i dag

Edit: Det tok han ca 6-9mnd før han følte seg normal igjen
Sist endret av Pygoscelis; 6. januar 2017 kl. 00:25. Grunn: typo
Det høres ut som du har fått en mild psykose/depersonalisert tilstand. Har vært borti det selv i perioder, og det går som regel bedre når jeg kan trøste meg med at det "bare er depersonaliseringen". For all del skal man ikke kimse og ignorere det, men bare å vite at det går over etterhvert hjelper. Og ikke minst å vite "hva det er for noe".

Lurt å ligge unna alle rusmidler som kan fucke med hjernekjemien (det vil si alt, tobakk og alkohol også - spess alko!)
Normal døgnrytme, rikelige mengder med søvn og sunt kosthold vil også hjelpe på å rette det opp igjen.
Sollys og vitaminer vil også hjelpe deg.
Tror dette går over så lenge du tar det med ro fremover god bedring!
Dette er ikke et direkte svar til TS, men har selv vært i en tilstand for rundt et år siden hvor absolutt alt føltes så ukjent å fremmed etter en litt bad trip, hadde et vanskelig valg jeg måtte finne ut av, så fikk et panic attack under trippen, har aldri hatt noe slikt før. Men ting som skjedde var at hjem bygda mi føltes merkelig å være i, en tur til butikken var også helt rart og ukjent.
Rommet mitt ga meg også en weird vibe og jeg endret på vaner (begynte feks å ha lyset på i rommet når jeg var der fremfor av)

Etter noen dager endret dette seg og ting ble normal igjen, men kan ennå framstille denne ukjentheten i hukommelsen min.

Er dette noe slags form for psykose? og kan du TS kjenne seg igjen i hva jeg beskriver?
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Høres ut som at du har havnet i en liten psykose spør du meg, og disse går over. Ja, du får sikkert en liten tid/lengre tid foran deg med litt rar sinnsstemning, men det er langt fra farlig. Veldig ubehagelig til tider, men helt ufarlig. Du virker veldig jordnær samtidig så jeg tror ikke du er direkte hardt rammet. Senk skuldrene, fyll fritiden med aktiviteter som trening and andre aktive hobbyer og spis fornuftig, så skal du se at du blir kvitt denne plagen =) Rikelig med søvn er også veldig viktig!
Vis hele sitatet...
Dette var i overkant positivt og bastant. Symptomene til trådstarter er såpass uvanlige at jeg utvilsomt ville oppsøkt profesjonell hjelp.
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Dette var i overkant positivt og bastant. Symptomene til trådstarter er såpass uvanlige at jeg utvilsomt ville oppsøkt profesjonell hjelp.
Vis hele sitatet...
Enig. Det TS beskriver minner om depersonalisering/derealisering. Det kan ha flere årsaker og når det har vart så lenge ville jeg kontaktet lege.
Etter å ha lest denne tråden, så kunne jeg dra opp et minne om hva som skjedde før jeg fikk "psykose". Ser ut som jeg ble gitt LSD, noe som er logisk da gruppa jeg var med var psykonauter. Jeg har totalt reevaluert livet mitt nå på 5 minutter. Man ser vel ikke seg selv i tredjeperson og som en annen person i vanlig dop-indusert psykose?

Alt for mye passer her. Det var nok ikke GHB jeg drakk.

Edit: fuck
Sist endret av Hoarse; 7. januar 2017 kl. 02:41.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Etter å ha lest denne tråden, så kunne jeg dra opp et minne om hva som skjedde før jeg fikk "psykose". Ser ut som jeg ble gitt LSD, noe som er logisk da gruppa jeg var med var psykonauter. Jeg har totalt reevaluert livet mitt nå på 5 minutter. Man ser vel ikke seg selv i tredjeperson og som en annen person i vanlig dop-indusert psykose?

Alt for mye passer her. Det var nok ikke GHB jeg drakk.

Edit: fuck
Vis hele sitatet...
Greit å være klar over at symptomene som er fremstilt i denne tråden er i all hovedsak grunnet psykose/depersonalisering. Både GHB og LSD kan gi slike psykiske problemer, så du burde heller lese opp på effekten/triprapporter om LSD og se om du kjenner deg igjen i det og.
Synes jeg har lest at psykoser er viktige å behandle så tidlig som mulig. Jo lengre man venter jo vanskeligere er de å behandle. Vanligvis så går de likevel over.

Jeg tror dette absolutt er noe du absolutt burde få henvisning til psykiater for.

Bare dumt å vente, spør du meg, når man har et aperat der for å hjelpe
Høres veldig ut som en psykose. Med tanke på at du har gått så lenge som ett år å hatt det sånn, tror jeg du gjør lurt i å oppsøke en lege og forklarer symptomene du opplever. Du trenger ikke si at du har tatt LSD hvis du ikke vil, men det er egentlig like greit. Legen vil mest sannsynlig klare å sette diagnosen uten at du innrømmer å ha brukt narkotika.
Det er veldig viktig å behandle psykoser, man kan få endringer/skader i hjernen av å være psykotisk over lengre tid. Man risikerer i verste fall å aldri bli seg selv, eller at man blir veldig forandret i forhold til før.
Psykosen forsvinner ikke av seg selv når du har hatt den i ett år, som er veldig lenge. Du trenger medisiner og profesjonell hjelp.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Høres ut som at du har havnet i en liten psykose spør du meg, og disse går over. Ja, du får sikkert en liten tid/lengre tid foran deg med litt rar sinnsstemning, men det er langt fra farlig.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner til eksempler på rusutløste psykoser som ikke har gått over. Det er definitivt godt over grensen for hva jeg vil kalle farlig.

TS: Gå til lege og få behanding. Håper du kommer helt ut av det nå, men ta IKKE det som et tegn på at du vil komme ut av det neste gang. Noen er predisponert for psykoser og da bør man bare ikke utfordre sjebnen. God bedring!
Til TS.

Føles dette som om du observerer verden gjennom et tykt gjennomsiktig glass? Himmelen er blå men du ser den liksom gjennom et filter. At du føler du egentlig er litt lenger bak og ikke helt fremme i bevisstheten? "Du går og du går men kommer ikke frem til døren..."

Jeg opplevde dette når jeg fikk et ekstremt tilbakefall med kraftig angst som ble til en (for meg) ny uopplevd panikkangst (følelse av hjerteinfarkt når man sovner).

Dette må man få hjelp til av lege etc.

Bakgrunnen til at jeg fikk dette var fordi jeg 3mnd tidligere hadde sluttet med Cipralex. (cold turkey i en bra periode)
Sist endret av Carnivore; 7. januar 2017 kl. 12:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Carnivore Vis innlegg
Jeg opplevde dette når jeg fikk et ekstremt tilbakefall med kraftig angst som ble til en (for meg) ny uopplevd panikkangst (følelse av hjerteinfarkt når man sovner).
Vis hele sitatet...
Hva fant du ut om dette hos legen? Opplever dette selv hver gang jeg holder på å sovne. Om jeg legger meg for å sove så skjer det ikke, men om jeg ligger/sitter og ser film/spiller f.eks. og plutselig sovner av så våkner jeg brått rett i det jeg sovner av et kraftig dunk i hjertet, det kjennes bokstaveligtalt ut som at det dunker sitt siste dunk. Dette begynte for drøyt et år siden og skjer hele tiden når jeg sovner uten å prøve å sove (Spesielt om jeg prøver å holde meg våken).
Dette er er stort sett hva som skjer når man tar for mye LSD:

HPPD - Hallucinogen Persisting Perception Disorder
Sist endret av voktern; 7. januar 2017 kl. 18:44.
Sitat av Carnivore Vis innlegg
Til TS.

Føles dette som om du observerer verden gjennom et tykt gjennomsiktig glass? Himmelen er blå men du ser den liksom gjennom et filter. At du føler du egentlig er litt lenger bak og ikke helt fremme i bevisstheten? "Du går og du går men kommer ikke frem til døren..."

Jeg opplevde dette når jeg fikk et ekstremt tilbakefall med kraftig angst som ble til en (for meg) ny uopplevd panikkangst (følelse av hjerteinfarkt når man sovner).

Dette må man få hjelp til av lege etc.

Bakgrunnen til at jeg fikk dette var fordi jeg 3mnd tidligere hadde sluttet med Cipralex. (cold turkey i en bra periode)
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å beskrive det. Kommer det til å gå over?

Sitat av barebare Vis innlegg
Høres veldig ut som en psykose. Med tanke på at du har gått så lenge som ett år å hatt det sånn, tror jeg du gjør lurt i å oppsøke en lege og forklarer symptomene du opplever. Du trenger ikke si at du har tatt LSD hvis du ikke vil, men det er egentlig like greit. Legen vil mest sannsynlig klare å sette diagnosen uten at du innrømmer å ha brukt narkotika.
Det er veldig viktig å behandle psykoser, man kan få endringer/skader i hjernen av å være psykotisk over lengre tid. Man risikerer i verste fall å aldri bli seg selv, eller at man blir veldig forandret i forhold til før.
Psykosen forsvinner ikke av seg selv når du har hatt den i ett år, som er veldig lenge. Du trenger medisiner og profesjonell hjelp.
Vis hele sitatet...

Så jeg har landet, men det er en psykose jeg er i?
Sist endret av sherebrum; 7. januar 2017 kl. 18:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Hva fant du ut om dette hos legen? Opplever dette selv hver gang jeg holder på å sovne. Om jeg legger meg for å sove så skjer det ikke, men om jeg ligger/sitter og ser film/spiller f.eks. og plutselig sovner av så våkner jeg brått rett i det jeg sovner av et kraftig dunk i hjertet, det kjennes bokstaveligtalt ut som at det dunker sitt siste dunk. Dette begynte for drøyt et år siden og skjer hele tiden når jeg sovner uten å prøve å sove (Spesielt om jeg prøver å holde meg våken).
Vis hele sitatet...
Det du beskriver er noe helt annet. Kalles sleep jolts / hypnic jerks eller lignende. Noen opplever det også i kombinasjon med sterke pulserende smerter i tungen. Eks. når jeg sovner i stolen med bena på borde så opplever jeg det du nevner.
http://www.nosleeplessnights.com/the...alling-asleep/


Det andre jeg beskrev er noe du absolutt ikke vil oppleve. Det holdt meg våken i 3 uker.
Sist endret av Carnivore; 7. januar 2017 kl. 19:47.