Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2242
går på antipsykotika, skal prøve mdma om 3 uker, har det noe betydning?
Hvordan antipsykotika går du på?
seroquel ,
Ikke bland seroquel og MDMA, det kan være direkte farlig å blande de 2, og i verste fall så kan du ende opp med serotonin syndrom.
Du burde vente i 4-5 dager etter siste inntak av seroquel før du tar MDMA.
Sist endret av EyesWideShut; 25. september 2014 kl. 23:29.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Ikke bland seroquel og MDMA, det kan være direkte farlig å blande de 2, og i verste fall så kan du ende opp med serotonin syndrom.
Du burde vente i 4-5 dager etter siste inntak av seroquel før du tar MDMA.
Vis hele sitatet...
Serotinin syndrom? Hvordan? Jeg vet at hovedmetabolitten til Seroquel/Kvetiapin er en reopptakshemmer for noradrenalin, men verken metoabolitten eller Seroquel selv påvirker ikke serotnin, bortsett fra at de blokkerer noen av disse reseptorene. Jeg vet om en som har prøvd MDMA på både Zyprexa og Leponex, som begge er ganske heavy antipsykotika. Han fikk funk, men effekten var selvfølgelig ikke like bra, obviusly. Og antipsykotika blir jo også brukt ved behandling av serotonin-syndrom. Hvis jeg tar helt feil her nå, så vær så snill og opplys meg.

MDMA er et stoff man helst skal ta sjedne ganger, det er dyrt og det er noe av det hærligste man kan få av rusmidler generelt. Ikke bare for deg selv, men også for omgivelsene (Hvis de er på samme frekvens). Seponer disse legemidlene du går på (i samråd med din lege, selvfølgelig), så du kan få full utbytte av dette helt fantastiske middelet.

Og snakker om solen, jeg sitter faktisk her nå etter å ha spist en "Blue Superman) pille som inneholder mellom 160-180mg MDMA.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Serotinin syndrom? Hvordan? Jeg vet at hovedmetabolitten til Seroquel/Kvetiapin er en reopptakshemmer for noradrenalin, men verken metoabolitten eller Seroquel selv påvirker ikke serotnin, bortsett fra at de blokkerer noen av disse reseptorene. Jeg vet om en som har prøvd MDMA på både Zyprexa og Leponex, som begge er ganske heavy antipsykotika. Han fikk funk, men effekten var selvfølgelig ikke like bra, obviusly. Og antipsykotika blir jo også brukt ved behandling av serotonin-syndrom. Hvis jeg tar helt feil her nå, så vær så snill og opplys meg.

MDMA er et stoff man helst skal ta sjedne ganger, det er dyrt og det er noe av det hærligste man kan få av rusmidler generelt. Ikke bare for deg selv, men også for omgivelsene (Hvis de er på samme frekvens). Seponer disse legemidlene du går på (i samråd med din lege, selvfølgelig), så du kan få full utbytte av dette helt fantastiske middelet.

Og snakker om solen, jeg sitter faktisk her nå etter å ha spist en "Blue Superman) pille som inneholder mellom 160-180mg MDMA.
Vis hele sitatet...
Blir et kort svar, siden jeg er så trøtt at jeg ser dobbelt nå :P

Seroquel blokkerer reseptorene i og ta i mot overflødig serotonin(og dopamin) i hjernen, mens MDMA slipper ut store mengder serotonin.
Serotonin syndrom forårsakes av overflødig serotonin i det sentral nervesystemet og i det perifere nervesystemet.

Noe som blokkerer serotonin + noe som slipper ut mye serotonin = overflødig serotonin.

Så vist ikke jeg har misforstått skikkelig, så klarer jeg ikke å se hvordan Seroquel og MDMA ikke kan føre til Serotonin syndrom når de kombineres.

Men vist jeg har misforstått så hadde det vært fint om du kunne bekrefte det med noen kilder eller lignende, da jeg kjenner noen som sikkert hadde blitt veldig glad for at de kan ta Seroquel og MDMA sammen risikofritt
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar alltid 100-200mg seroquel etter en mdma tur. Har det fint jeg.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på det samme, med olanzapin?
Anonym bruker
"Sprudlende Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke at jeg anbefaler det, men har en venn som gikk på begge to uten problem, men DE REAGERER SAMMEN. Så jeg hadde ikke gjort det. Men han har det fint. Antar det går litt på alderen og dosering. Ikke ta mitt svar som noen fasit, vi er alle forskjellige med forskjellig toleranse. At det gikk fint med ham betyr ikke at det automatisk går bra med deg.