Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2487
Hei,

er det noen her som kunne være interessert i å la seg intervjue (gjerne anonymt) om sine erfaringer omkring bruk av psykadelika ?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Siden jeg ikke passer som intervjuobjekt i det hele tatt:

- Hvor anonymt er dette? Fornavn. E(tternavnsbokstav)? Dekknavn? Sted? Alder? Skal stemmen til objektet høres? Forvrenges? Kun siteres med noen andre som forteller?
- Hvordan skal intervjuet foregå? Sender du spørsmål på forhånd, som objekt svarer på via epost? Som objekt leser inn for seg selv for så å sende fila til deg? Møtes dere ansikt til ansikt? Eller over Skype?
- Hvor lang tid beregner du at objektet vil bruke på dette? Over hvor mange økter? Ingen snarveier her. Inkludér korrespondanse for å avklare ting på forhånd, selve intervjuet/intervjuene, og etterarbeid
- Er dette et betalt intervju? Er det en sponset podkast?
- Hvilket språk?
- Hva er dette for en podkast? Hvilken vinkling? Hvilket tema? Hvem lager den? Aldre? Egne erfaringer? Har de gjort noe før som vi kan høre på?
- Hvorfor legger du denne i Diskusjon i stedet for i et rusforum?
Når det kommer til navn, sted osv, så kan jo det være helt anonymt. Stemmeforvrengning kan jo være en ide hvis det er ønskelig.
Siden jeg nevner podcast her, så er det jo enten å møtes å spille det inn, eller via skype e.l.
Når det kommer til tid vil jo det komme veldig ann på personen som intervjues, noen vil sikkert ønske mye forberedelse, andre ikke. Ting kan såklart avklares på forhånd, hva man ønsker å snakke om, og om det er tema som bør unngås.
Betalt, nei, Sponset, nei.
Språk, norsk.

Bakgrunnen min relatert til dette er 10 år+ interesse for psykadeliske stoffer og nærliggende tema, +egne erfaringer. Alder medio 30.
Har ikke gjort noe lignende før.

Flytt den gjerne til rusforum.
Kan du gi litt mer informasjon om selve podcasten?
Det er ingen podcast ennå.

Men jeg tror det er mange folk rundt om i Norge som sitter med mye erfaring, og med mye klokt å si om bruk av psykadeliske stoffer. Og at det kunne vært lærerikt, interessant og nyttig å høre om dette.
Hvilke platform ville du brukt til å laste opp podcasten?

Ville du sett på det som et reint hobbyprosjekt eller puttet mye arbeid inn i markedsføring, redigering etc. etc.?
Jeg tenker at youtube i første omgang er greit å bruke som plattform, uansett om det blir video eller ikke.
Ja, i første omgang et hobbyprosjekt. Minimialt (eller ingen) markedsføring, redigering osv.

Når det kommer til anonymitet, så må dere gjerne komme med innspill.
Om det kan være lurt å holde det fullstendig anonymt, både meg selv, og intervju objekt. Tanker rundt dette.
Sist endret av Paleofriendly; 2. september 2019 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Paleofriendly Vis innlegg
Jeg tenker at youtube i første omgang er greit å bruke som plattform, uansett om det blir video eller ikke.
Ja, i første omgang et hobbyprosjekt. Minimialt (eller ingen) markedsføring, redigering osv.

Når det kommer til anonymitet, så må dere gjerne komme med innspill.
Om det kan være lurt å holde det fullstendig anonymt, både meg selv, og intervju objekt. Tanker rundt dette.
Vis hele sitatet...
Tenker at hvis dette er noe du ønsker å stå for og drive med, så hadde det vært best om du selv ikke være anonym, og lot det være til hver enkelt å velge om de vil holde seg anonyme eller ikke.

På denne måten vil jo seere/hørere få et personlig inntrykk og tilnærming til deg som vert, samt at man kan beskytte de som kommer ut med historiene sine.

Det høres ut som en interessant prosjekt. Synd befolkningen i Norge er såpass liten ifh. andre nasjoner. Hadde det gått på engelsk er det jo mye større rom for å gro.
Hvilke spørsmål ville det vært interessant og nyttig å få svar på / utforske i en sånn sammenheng synes dere? Kom gjerne med forslag, så skal jeg samle og skrive dem ned.

Jeg snakket forresten med en fyr her en dag som hadde kultivert cubensis på 80-tallet i Norge, og hadde erfaringer med psykadelika siden 70-tallet. Det er en jeg ønsker å få intervjuet.
Jeg vet ikke helt hvor mye erfaring du ønsker hos intervjuobjektet. Jeg har tatt LSD ved et par anledninger, fleinsopp 2-3 ganger, ellers mye erfaring med MDMA/ecstasy og en håndfull tilfeller av ketamin-bruk. Sistnevnte er vel ikke direkte psykadelika, men burde kunne sies å ha visse likhetstrekk. Ellers alt for mye erfaring med de fleste andre rusmidler(Hasj, amfetamin, kokain, heroin og de fleste andre opiater, benzo av en rekke sorter, GHB osv.), men virket som det var psykadelika som var tema.

Send gjerne en PM om du vil slå av en prat, men skjønner godt om det er mer erfarne psykonauter du er ute etter å havne i kontakt med. Lykke til med prosjektet og hold oss oppdatert.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Sitat av Paleofriendly Vis innlegg
Hei,

er det noen her som kunne være interessert i å la seg intervjue (gjerne anonymt) om sine erfaringer omkring bruk av psykadelika ?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det fortsatt er aktuelt, men sure alt for vitenskapelig progress :9
Hadde definitivt vært interessert i å høre på, så håper du gjennomfører dette