Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2144
Hei.

Jeg har fått utført ett stykke svart arbeid, og skal betale 50 000,- i cash. Kan jeg bare gå å i banken å ta ut pengene, no questions asked? Kan banken eller staten komme i ettertid å lure på hva jeg brukte pengene på?

Tar aldri ut cash til vanlig, så dette blir ett engangstilfelle.

Takker for evt svar!
Nei vil jeg si. Og skulle det bli noe spørsmål så har du brukt dem på sprit og hor. Umulig for dem og motbevise det.
I de fleste banker er du begrenset på uttak, I min bank er det 10000 i uken som er grensen. Sist jeg skulle betale store mengder kontant sa jeg at jeg skulle kjøpe en bil og selger skulle ha cash. Da var det ingen problem
eller så kan du kjøpe en sånn bankkremisse, men da står fra og hvem til, men de vet ikke hva de 50k er til kan bare si du har kjøpt deg noe fra han hvis de spør
Ring banken din, øk grensen på bankortet ditt for uttak. Jeg har selv 20k. Har du flere bankkort gjør det også på de, eventuelt ta ut over 3 dager med det ene kortet
Sitat av spidercrouch Vis innlegg
Ring banken din, øk grensen på bankortet ditt for uttak. Jeg har selv 20k. Har du flere bankkort gjør det også på de, eventuelt ta ut over 3 dager med det ene kortet
Vis hele sitatet...
ja, eller spør venner om å ta ut på sitt kort
Sitat av Kelleklovn123 Vis innlegg
Hei.

Jeg har fått utført ett stykke svart arbeid, og skal betale 50 000,- i cash. Kan jeg bare gå å i banken å ta ut pengene, no questions asked? Kan banken eller staten komme i ettertid å lure på hva jeg brukte pengene på?

Tar aldri ut cash til vanlig, så dette blir ett engangstilfelle.

Takker for evt svar!
Vis hele sitatet...
Jeg ville vært mye mer betenkelig over sporene mottageren av 50.000 legger igjen. Det skal godt gjøres å utføre en ikke helt ubetydelig mengde arbeid verdt 50.000,- uten at det er påviselig for skattemyndighetene. Blir vedkommende person mistenkt for skattesvindel eller som firma får bokettersyn er du medskyldig og det vet du sikkert siden du spør.
Tenker du å ta ut pengene fra en bedriftskonto? Må man ikke skatte av overskuddet før man kan ta ut en slik sum?