Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1684
Jeg har en 3 mndr gammel HP Probook 470 G5 med 500 GB SSD. Min gamle laptop ble oppgradert med 500 GB SSD for 4 år siden og jeg flyttet den inn i den nye og har altså 2 x 500 GB SSD - begge med topp spesifikasjonere altså > 500 MB/sek både for skriving og lesing.

Ovf eksternt med usb3 ligger maks på 85-90, mens mellom disse ssd-ene varierer det mellom 45 og 170. Mellomstore filer opp mot 85, mens store filer heller litt lavere.

Dette er ikke som forventet. Jeg har brukt innebygd slot og ikke gjort noe annet enn å sette inn ssd nr. 2, formatert den og satt i gang med div. overføringer mellom ssd-ene.

Slik det ser ut nå kunne jeg faktisk like godt brukt usb3c og ekstern harddisk. Kanskje skal jeg ta den ut igjen og putte den i en boks med usb3c kontakt?
Regner med at du har allerede oppdatert alt av drivere og annet? HP har vell en driver assistant tror jeg.
Hei, beklager sent svar, men jeg trodde jeg hadde konfigurert forum slik at jeg fikk mail ved svar.

Nå har jeg kjørt crystaldiskmark og det er litt rare resultater, dvs. jeg forstår ikke helt hva resultatene betyr. Regner med at dere kan fortelle meg mere. Legger ved to bilder av hhv. min original nye ssd 500 fra HP (cog den gamle 500 ssd på E:

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

De to siste etter oppdaterte drivere.

Jeg testet også mine "My pasport Ultra" og ble skremt.

SEq Q32T1 og Seq ga ca 80 MB både på read and write, mens
KQ32T1 og 4K ga 0,500 MB på begge.

Til tross for usb3 på ekstern disk, kabel og port.

Tilbake til utgangspunktet; forklarer resultatene mine dårlige ovf.hastigheter nevnt i 1. innlegg?
Sist endret av random110066@example.com; 8. desember 2018 kl. 15:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sekvensiell vs. tilfeldig write har enorm betydning.

4K er random writes på 4K filer, og 4KQ32 er samme - men med kødjubde på 32. Det er omtrent som forventa - på mekaniske disker stuper troughput når du foretar random writes.

Kva er det du forsøker å kopiere? En haug små filer?

Denne forklarer kva tala betyr.
Takk for svar. Da skal jeg lese lenken.

Ca 300000 filer fra 4 KB til 3-400 MB.