Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5082
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, men; Først og fremst lurer jeg på om det er noe penger å tjene på bitcoin mining? Hvor mye må man punge ut for PC'er etc for å begynne og om det kunne vært lønnsomt om man f.eks gikk ut med 100k++ for pc til dette? Hvilke deler som er best, etc etc. Jeg har ikke lest så altfor mye på dette selv men fikk et spørsmål fra en annen og jeg begynte å tenke på det selv.

Beklager igjen dårlig formulert men håper noen forstår meg.
Hadde det garantert gevinst hadde alle gjort det.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Hadde det garantert gevinst hadde alle gjort det.
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at det hele er tilfeldig hvem som klarer å mine frem bitcoinsa?

I en vgtv video sa personen/eksperten som snakket om dette at jo mer kraft/strøm du har, desto bedre blir det å hente frem bitcoinsene.
Selvfølgelig miner du mer med 10 x1080 ti enn ett kort, men bitcoin går under høyrisiko. Kursen forandrer seg mye.

sjekk denne: https://www.cryptocompare.com/mining...ostPerkWh=0.12

Hvis du kjøper Avalon 721 som koster 850 usd med dagens bitcoin kurs og dagens strømpris, bruker den litt over 100 dager på og tjene seg inn.

Hvis alt holder seg på det prisnivået som er nå, Og du starter med 100,000 i startkapital vil du tjene etter 100 dager ca 900kr per dag. Sett att alt har 100% effektivitet. og ingenting kresjer.
Sist endret av Sterol91; 22. desember 2017 kl. 14:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Selvfølgelig miner du mer med 10 x1080 ti enn ett kort, men bitcoin går under høyrisiko. Kursen forandrer seg mye.

sjekk denne: https://www.cryptocompare.com/mining...ostPerkWh=0.12

Hvis du kjøper Avalon 721 som koster 850 usd med dagens bitcoin kurs og dagens strømpris, bruker den litt over 100 dager på og tjene seg inn.

Hvis alt holder seg på det prisnivået som er nå, Og du starter med 100,000 i startkapital vil du tjene etter 100 dager ca 900kr per dag. Sett att alt har 100% effektivitet. og ingenting kresjer.
Vis hele sitatet...
Kan du snakke pm Sterol?
jaja bare og kontakte meg
GPU'er er ikke egnet mer til å mine bitcoins med. Følge nicehash.com så skal GTX1080TI klare 71.62 MH/s, noe som ligger langt under ASIC (Application Spesific Integrated Circuit). F.eks så koster en DragonMint 16T ~17k hvis du bestiller denne direkte fra produsent, men det er nok >1 måneds ventetid da. DragonMint 16T klarer 16TH/s, noe som er i overkant av 200 000 ganger raskere enn GTX1080TI kortet. I tillegg bruker GTX1080TI ~250W pr kort, mens DragonMint 16T bruker 1400W, så med andre ord er den mye mer energi gjerrig enn 1080TI.

Et annet alternativ er AntMiner S9, som skal klare 14TH/s, ca samme pris og ventetid som DragonMint 16T..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har drevet sporadisk med mining av bitcoin i 5 år nå(har dog sluttet nå). Har kjørt med gpu og diverse asic minere. Helt ærlig villle jeg tjent mye mer på å droppe å kjøpe hardware for mining og istedenfor bare kjøpt bitcoin. Når det gjelder mining så tror jeg en får bedre ROI med altcoins.
Har et Nvidia 1070 som står å miner på div. pools. Ligger typisk på 4-5 USD om dagen...
Men hva med å gi kraften til andre bitcoin minere for så å tjene penger selv?
Vet om folk som gjør det men høres litt for godt til å være sant.

Blir det evt for noen konsekvenser og kan det være noe shady bak alt det utifra hvor mye tilgang de har på PCen? Har virkelig ikke peiling på dette, så kan hende jeg tar helt feil her.
▼ ... over en måned senere ... ▼
For sent å bynne å mine nå, da må du heller satse på å være en av de som tar ned transaksjonene. Betales PR stk. ����

Altså de betales PR stk, betalt PR antall transaksjoner.
Sist endret av slitenRealist; 12. februar 2018 kl. 14:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.