Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 4156
Jeg har lenge øsnket meg et hos til en hjemmeside jeg har tenkt å lage. Tingen er ikke at det er vanskelig å finne seg en host, men det værste er å finne en som eg god og billig.

Det jeg er ute etter er en host som har server i Norge, mer enn 150mb lagring, godt med trafikk, mulighet for flere e-post adresser, flere subdomener, god stabilitet og god brukervennlighet.

Tingen er at det finnes så utrolig mange webhoster å velge mellom at jeg helst er ute etter å kunne få det til en billig penge. Noen tips?

Har kikket litt på hostean.no, og må si at de virker interessante. Noen som kan anbefale dem? Vet at det finnes en tråd om det selskapet på forumet, men det kom desverre frem lite nyttig informasjon om det selskapet i den tråden.

Takker til alle som hjelper!
Domeneshop.no har et godt rykte for å være pålitelig og god. Ikke veldig dyr om du ikke synes en tusenlapp er for mye. Server i Norge.

Domenepartner.no brukte jeg forrige gang jeg hadde webhotell. De er ikke veldig dyre og gir deg mye for pengene. Server i USA, noe jeg ikke merket i det hele tatt da jeg brukte dem. God support. Billigst av disse tre.

Osei.no bruker jeg nå. Noe dyrere enn de to andre, men alikevel rimelig. Servere i Norge. Noe treige på å svare på mail når man vil ha support. God oppetid. Ikke fri overføring, vær forsiktig med å velge denne om du trenger mye overføring.
Jeg er også på jakt etter en ny webhost og ramla innom QXL og fant disse to tilbudene, som jeg syntes var rimelige men vet fint lite om leverandøren, men tenker på å bare drite i kroner å teste ut 1500 mb versjonen...

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11795


http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...m=1&Catg=11795
Skal du ha billig host så går du innom QXL, der fikk jeg min..(en god stund siden)
jeg fikk 10subdomener, evi mails, 10databaser, 1000mb lagring, 10 000båndbredde, allt scripting(PHP og slikt) og masse mer for bare 22kr måneden, å har hatt veldig lite nedetid!

Så viss du er heldig så finner du kansje til og med bedre, bare å kjekke QXL ofte tillfelle det kommer et supertilbud..
Ikke meningen å ta over tråden din ZerBox

Jeg leter også etter webhost, krav:

*Fri Båndbredde (er ikke et must).
*Min 300MB.
*DNS Managing.
*Unlimited subdomains.
*SSH tilgang, med lov til å kjøre prosseser som psyBNC, eggdrop osv.
*PHP, MYSQL og alt det standar greiene.

Max 20,- måneden.

NB: Arrogan.se er ikke et alternativ

Edit: Ellers så er b-one.net billig og stabil. Har servere i Danmark.
Sist endret av klovnen_; 4. august 2005 kl. 21:59.
www.proisp.no anbefales på det sterkeste. Hos dem får du domener og webhotell til en billig penge, du får masse scripts du kan instalere på hotellet dig, upåklagelig support + mye mer.

De har riktignok ikke datasenter i Norge, men i Frankfurt og USA.
Sist endret av meitemark; 19. januar 2006 kl. 14:58.
Jeg har gode erfaringer med www.subsys.no, har ikke hatt noe nedetid...
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nazgrel
ProISP.no anbefales på det sterkeste.
Vis hele sitatet...
Oi, de så bra ut! Noen andre som har erfaringer med dem?
Sist endret av meitemark; 26. april 2006 kl. 15:14.
www.surftown.dk 10 spenn i mnd 300meg
Brukte b-one før, og var veldig fornøyd. Serverne er vel i Danmark, men brukerstøtten var rask og god, og jeg merket ikke noe til nedetid. Er vel og merke ingen sperre på hvor mye man kan laste opp, men hvis du slenger opp 40GB+ med warez så finner de ut av det etterhvert...
Jeg har brukt Serve The World en stund nå, til helkanaur.net.
Det gikk over et år uten noen problemer i det hele tatt, men i de siste mnd. har det vært litt opp og ned. Sliter litt med å koble til siden noen ganger, og databasen gikk til helvete.


Til uglerimosen.net bruker jeg nå Dataflame, tips fra SharQ, han bruker visst dette til photocritic.org. (?)
Har brukt det i noen dager nå og det virker veldig greit. Bra priser og.
For vente å se hvor stabilt det er.
Edit: Den er jo ikke norsk da, fikk ikke med meg at du ville ha det. Og kanskje litt store pakker. Jaja.
Sist endret av elodin; 5. august 2005 kl. 00:13.
Sitat av Kalakov
http://www.web10.nu/ = Hold deg unna dem.
Vis hele sitatet...
Hold deg unna www.b-one.net også. Samme folka.
Sitat av aphex
Jeg har gode erfaringer med www.subsys.no, har ikke hatt noe nedetid...
Vis hele sitatet...
Er meget godt fornøyd med subsys
Har ikke du nett fra Lyse, med ganske grei uthastighet? Hva med å bare kjøpe et domene og hoste selv? Endte med å gjøre nettopp dette selv, og jeg innså fort hvor dårlig investering det ville vært å betale masse for en webhost.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Nichotin særlig brukervenlig er det ikke, siden du må gjøre alt ting selv. Som proskjekt er det selvsagt spennende om du liker og være en linux systemadmin, men det er ikke alle som liker det(!). I tillegg så er det ganske mange isper som forbyr deg og sette opp permanente servere på din vanlige forbruker linje. Det står i allefall ofte det i kontrakten, selv om anvenelse av regelen kanskje ikke er så vanlig.
Har ganske mye plass til overs, leide plass fra et firma i USA, fikk en ganske god deal. Har ikke opplevd noe nedetid på de tre ukene jeg har brukt dem. Er helt ok hastighet, litt delay når du skal laste opp, men ikke når du skal laste ned.

Kan gi dette tilbudet:

75MB diskplass
1500MB overføring i måneden
Alt det andre jallet som folk trenger
10kr/mnd

Kontakt meg på pm om ønskelig

om denne posten er upassende for crew er det bare å slette den, blir ikke deprimert
Sist endret av erix; 5. august 2005 kl. 02:09.
Sitat av Kalakov
http://www.web10.nu/ = Hold deg unna dem.
Vis hele sitatet...
Sitat av Octavarium
Hold deg unna www.b-one.net også. Samme folka.
Vis hele sitatet...

Er det vits i å rope "Hold deg unna", uten å begrunne det?

I noen poster over er folk fornøyde med b-one. Jeg har b-one selv, og er også strålende fornøyd. De er billige, gode vilkår. Akkurat det jeg trenger til min lille side. Nå har jo jeg en enkel side, muligens derfor det passer så fint for meg!?
Det som er bra, er den ubegrensede traffikken i og med at jeg har små filmer som kan lastes ned. (nei, ikke warez!)

Men som sagt (bare litt mildere): ubegrunnede påstander er irriterende spam!
Sist endret av Frozk; 5. august 2005 kl. 16:10.
jeg bruker domeneshop 3.året på rad nå! og er stor fornøyd.
Faren min bruker det med alle prosjektene sine. han har ca. 30 forskjellige web hotell fra domeneshop. og vi har aldri hatt noe problemer med de.
Helt ok support. tok ca. 2 timer før jeg fikk svar på et greit spørsmål!
Sitat av Frozk
Er det vits i å rope "Hold deg unna", uten å begrunne det?

I noen poster over er folk fornøyde med b-one. Jeg har b-one selv, og er også strålende fornøyd. De er billige, gode vilkår. Akkurat det jeg trenger til min lille side. Nå har jo jeg en enkel side, muligens derfor det passer så fint for meg!?
Det som er bra, er den ubegrensede traffikken i og med at jeg har små filmer som kan lastes ned. (nei, ikke warez!)
Vis hele sitatet...
Noen kan sikkert være storfornøyde med en Lada også. Hvert til sitt bruk. Du skjønner poenget. Trådstarter spør etter en god host, da er det en selvfølge å luke ut de mest tvilsomme bedriftene, selv om enkelte kan være fornøyd med deres tjenester.

Sitat av Frozk
Men som sagt (bare litt mildere): ubegrunnede påstander er irriterende spam!
Vis hele sitatet...
Det er slike utsagn som er spam. Det er ikke nødvendig å (merk deg spamme) med argumenter for hvorfor man ikke skal bruke enkelte leverandører. Det er gjort så alt for mange ganger før at du faktisk kan søke deg frem til dem og lese der.

BTW... En kar jeg gikk i tyskklasse med hadde alltid problemer med e-posten sin fra B-One.
Har ifra tjc.no, norsk selskap, men såvidt jeg husker er server plassert i USA en plass. Har hatt det i nærmere 1 år nå, og har kun vert nede et par timer da de skulle ordne noe på serveren eller noe.
Grei pris, men de har fått veldig dårlige pakker nå Før inneholdt alle pakkene 9999 mailer, subdomener, mysql osv osv.. men er kuttet HARDT ned nå
http://clichehosting.com/no/
Denne ser ganske billig ut egentlig. Noen som vet hvor stabile og gode servere dette er?
Norsk Webhost?
www.azzurri.no
Sitat av Orgazmus
Norsk Webhost?
www.azzurri.no
Vis hele sitatet...

Folka bak er kanskje norske, men serverene står i USA.

Hva har folk i mot web10? Har selv to domener der, det ene har vært oppe i ett år uten ett minutts nedetid. Kjappe servere er det også, da de har servere i Danmark.
Vidder: Hva er galt med at serverne står i USA?

1. Du merker ikke noe forskjell i lasting av sidene på 140ms eller 60ms.
2. Det er ofte bedre datasentre de står i. Med 24/7 sikkerhetsvakter, overvåkning av servere, massevis av båndbredde fra flere leverandører, så går 1 linje ned er det alltid flere til å ta over. Opplever gjerne bedre oppetid i USA.
3. Hosten sparer penger på serverne og har ofte mer tid og penger til å ta seg av support.
4. I Azzurri's tilfelle så er det 24/7 support og via e-mail eller telefon
5. Vi kjører også cPanel, mener det er markedets beste kontrollpanel, veldig lett og fint å bruke for alt fra nybegynnere til eksperter.

Jeg har ikke fått annet enn positive kommentarer på supporten hittil.
(Jeg eier Azzurri så ta det med i beregningen.)
Sitat av Forconin
Vidder: Hva er galt med at serverne står i USA?

1. Du merker ikke noe forskjell i lasting av sidene på 140ms eller 60ms.
2. Det er ofte bedre datasentre de står i. Med 24/7 sikkerhetsvakter, overvåkning av servere, massevis av båndbredde fra flere leverandører, så går 1 linje ned er det alltid flere til å ta over. Opplever gjerne bedre oppetid i USA.
3. Hosten sparer penger på serverne og har ofte mer tid og penger til å ta seg av support.
4. I Azzurri's tilfelle så er det 24/7 support og via e-mail eller telefon
5. Vi kjører også cPanel, mener det er markedets beste kontrollpanel, veldig lett og fint å bruke for alt fra nybegynnere til eksperter.

Jeg har ikke fått annet enn positive kommentarer på supporten hittil.
(Jeg eier Azzurri så ta det med i beregningen.)
Vis hele sitatet...

Jeg merker STOR forskjell på lasting, og det er faktisk enorm forskjell på 20ms og 200ms, og jeg får gjerne 200+ fra servere i USA. Har også fått overført noen filer som visstnok skulle stå på en GB+ - link i statene, og fikk kanskje 20-30KB/s.
Om du skal ha to billige og gode selskaper må det være:
dcvnet.net og
servetheworld.no

Har veldig gode erfaringer med servetheworld, og aldri hatt noen store problemer(har selv tre kontoer hos dem).
B-one.net har jeg også grei erfaring med, her må du passe noe på trafikken. Fri trafikk er ikke fri trakk når man bruker formye mer dette selskapet.
Tjc.no har dårlig erfaring med dette selskapet, og anbefaler ikke å statse på dem. Ikke god kundeservie og dårlig cpanel.
vidder:
Merkelig, har selv brukt azzurri en stund, og merker ikke problemer med lag hos dem?
Mulig du har andre erfaringer med dem?
Har aldri fått mer enn ca 150ms til våre servere (Azzurri).

Og hvis du kun har fått 20-30kB/sec fra servere i usa er det fordi de er overbelastet eller at linjen de står på er overbelastet. Det skjer i norge og.
Ehehe... Dere som er skeptiske til servere i USA... hva om dere tester det ut selv, og gjør opp deres egen mening om det funker eller ikke, og bestiller webhotell deretter?

Ja, ser noen av dere har gjort det...
Sist endret av Octavarium; 7. august 2005 kl. 19:34.
hvor mye syntes dere at man skal betale for .com domene? ikke web hotell men domene.
er det en fastpris?
thomaseh: Under 100 kr inkl mva
Sitat av Forconin
thomaseh: Under 100 kr inkl mva
Vis hele sitatet...
domeneshop selger for 99,- i året. finnes det billigere? hvis ja, hvor?
Sitat av Gryxor
http://clichehosting.com/no/
Denne ser ganske billig ut egentlig. Noen som vet hvor stabile og gode servere dette er?
Vis hele sitatet...
Er også på jakt etter det billigste av webhosting som til gjengjeld også fungerer. Noen som har noen erfaringg med Cliche Hosting?

Jeg mener, 3 GB og ubegrenset trafikk + telefonsupport for 787 kroner i året, det er jo veldig billig må jeg si.

Ser ut som de har grei ASP-støtte også. Har slitt litt med å få databasedrevne hjemmesider (mdb-databaser fra Access) til å fungere. Man må selvfølgelig velge plattform, Win2k/ASP eller Linux/PHP.

Domæneafgift for 2 (2 * 110,00) 220,00
Opprettelse av webhotell på Linux/PHP 50,00
Månedsavgift for ZETA-suite 3000 MB (12 * 30,00) 360,00
Totalt eksl. moms: 630,00
Totalt inkl. 25% moms: 787,50

Så det jeg er ute etter er erfaringer. Anyone?
SD
Thomaseh, send meg en PM. Har billigere .com-domener enn det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hm. azzurri og dataflame koster tilnærmet det samme for pakkene på rundt 100mb pluss et .net domene. B-one er mye billigere, har tre ganger så stor lagringsplass på minste pakke, men er litt skeptisk når det er så billig og folk advarer mot dem og de tilbyr ikke subdomener.

Trenger litt hjelp til å velge en av dem. Kjedelig om et av selskapene går konk etter at jeg har betalt for et år eller noe sånt.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg er ganske fornøyd med www.tjc.no
Det siste halvåret har det hatt noe nedetid, men dette tror jeg det aller fleste selskaper innen denne bransjen sliter med. Den billigste pakka koster 10 kr i månden, og gir akkurat det kunden betaler for.

Så at en over kritiserte dem fordi de ikke lenger har 9999 mailer, subdomener osv.. Men for en vanlig bruker tror jeg jaggu ikke at man har brukt for så mye.
Vil anbefalle www.oslohost.com
De har billige tjenester, bra responstid og mye erfaring. Har selv flere domener der, ikke hatt NOE nedetid på over ett år nå...

Ellers så er jo www.samlet.info et greit sted å bruke. Der finner du oversikt over webhotellene, men nedetidoversikt, ping, pris, serverplassering og mye mer... Ta en titt...
har kjørt www.get-one.net i et år nå. de var nede en gang i 5 min. om servern står i norge vet jeg ikke men har enda ikke funnet noe å klage på

edit: servern står ikke i norge. den står i nærheten av new york
Sist endret av Psych|Com; 22. august 2005 kl. 12:11.
Psyh|Com; Serverene deres står i USA ja. Har også brukt dem en stund, om dog noe passivt siste året... De hadde voldsome problemer med DDos angrep en periode, siden min var nede i over en uke sammenhengende, men det er lenge siden (1,5 år eller noe i den dur) og etter det tror jeg ikke det har vært så mye trøbbel.

Tatt i betraktining at de er så billige så er de greie, men du får ikke all verdens support med på kjøpet i alle fall...
Sitat av vell
Hm. azzurri og dataflame koster tilnærmet det samme for pakkene på rundt 100mb pluss et .net domene. B-one er mye billigere, har tre ganger så stor lagringsplass på minste pakke, men er litt skeptisk når det er så billig og folk advarer mot dem og de tilbyr ikke subdomener.

Trenger litt hjelp til å velge en av dem. Kjedelig om et av selskapene går konk etter at jeg har betalt for et år eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Ingen fare for at azzurri går konk iallefall, det kan jeg personlig garantere.
Sitat av Cikey
Psyh|Com; Serverene deres står i USA ja. Har også brukt dem en stund, om dog noe passivt siste året... De hadde voldsome problemer med DDos angrep en periode, siden min var nede i over en uke sammenhengende, men det er lenge siden (1,5 år eller noe i den dur) og etter det tror jeg ikke det har vært så mye trøbbel.

Tatt i betraktining at de er så billige så er de greie, men du får ikke all verdens support med på kjøpet i alle fall...
Vis hele sitatet...

har hatt 2 support meldinger til de. ble svart innen 12 timer. syns det var akseptabelt.
de påtok seg tilogmed å installere ting for meg vist jeg ikke fikk det til selv.
Gnom
ZerBox's Avatar
Trådstarter
Har hatt domene hos proisp.no en liten stund nå, og kan anbefale dem på det sterkeste! Siden laster raskt inn, man får tilgang til serveren minutter etter bestilling og får svar på mail etter svært kort tid.

Hadde et par spørsmål som jeg sendte til support for 15 min siden. Fikk nettopp et godt svar på mailen! 01:16 på natten!

Edit:
Bare det at de bruker tid midt på natten til å svare på takk-mailen jeg sendte i retur viser at de bryr seg om henvendelsene som kommer inn!
Sist endret av ZerBox; 23. august 2005 kl. 01:27.
Hold dere LAAAAAAANGT unna http://www.lowpriceweb.info/

Dem har byttet servere sikkert 6-7 ganger nå, uten å gi beskjed til brukerne. Og ikke tar dem backup heller. Grunnen til serverbyttingen var: Ulovligheter.. (ikke noe mere grunn). Og en inkompetent admin som administrerte Cpanel til brukerne.
Eg opretta domene (og hosting) hos ein billigleverandør, og var storfornøyd, den første tida...

Problemet begynte ein periode da eg sleit med ein del nedetid - og bestemte meg for å bytta til Hostean.no

Det som skjedde:
1: Alle svar (e-post via domenet mitt) fra Hostean til meg, blei stoppa av leverandøren. (uten at eg fikk beskjed om dette). Dette resulterte i at eg skreiv ein del stygge mailer til Hostean, som dei ikkje fikk svart på, før eg sjønnte at noko kunne vera gale, og fikk kontakt med dei på alternativt vis...
2: Då eg skulle flytte domenet mitt fikk eg beskjed om at det eigde dei, (den billige leverandøren), og at det var derfor eg hadde fått det så billig. Så, om eg skulle ha med meg domene-navnet, så måtte eg måtte kjøpa det ut.

SÅ - det billige domenet vart dyrt då eg skulle bytta.

Skal sjå om eg finner ut kva den tidlegare leverandøren heiter. Husker ikkje så mykje meir enn at det var eit sånnt "knallbra" QXL-tilbud...

[SIZE=1]Edit: småleifer[/SIZE]
[SIZE=1]Edit2: Spesifiseringer[/SIZE]
Sist endret av 2rB; 25. august 2005 kl. 09:11.
Jeg har fått øynene oppe for Cliche Webhosting. Virket meget lovende.
Noen av dere som snakket om dem som har slengt seg på? Evt. andre som enda ikke har svart...
Fant ikke ut noe om type servere og linjer på siden...

Edit:
Glem det. Sjekket ut http://samlet.info/ som nicon tipset om, og fant dette:
http://samlet.info/phpBB2/viewtopic.php?t=48
Sist endret av opem; 27. august 2005 kl. 21:55.
Jeg ser at ingen har skrevet det, så jeg skriver det liek gjerne:

http://www.domenetorget.net ^^
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bare henter opp denne tråden for å spørre om pålitelighet ved QXL.
Kan folk som legger ut tilbud om ubegrenset trafikk og ubegrenset lagringsplass til 29 kr/mnd, være like seriøse som noen vil ha det til? De har jo ingen nettsider, vanskelig å vite når det skal forskuddbetales. De sier de har 99,9 % oppetid.

Jeg lurer rett og slett på om noen flere har erfaringer med hvor troverdig dette faktisk er.
Ser at kontrax i hvert fall er fornøyd.

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19864639
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19883437

ztaale: kjøpte du?

Uansett så vurderer jeg sterkt å slå til, men er redd det bare er lureri alt sammen.
SD