Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5953
Jeg har i min lille tid her fått et inntrykk av at kryptoforumet preges stort sett av folk som ønsker å kjøpe krypto og spesielt Bitcoins anonymt. Med det i bakhodet tenker jeg dele mine tanker på hvordan man kan gå frem for å oppnå dette på.

Mest anonymt tilnærming:
Last ned Mycelium på din smarttelefon og anvend «local-trader» funksjonen. Sendt melding til aktuelle selgere/kjøper kryptert og betalt med kontanter. En liten ulempe er at det er få selgere her i Norge, men om du tar en tur til Sverige eller Danmark er dette meget effektiv måte.

Tryggeste tilnærmingen
Localbitcoins.com - møteplassen for kjøpere og selgere. Her kan folk med erfaringer i Norge gjerne dele sine erfaringer, da jeg i min tid brukte siden når jeg bodde i Sverige. Man avtaler møter med selgere og betaler cash. Alternativt kunne man swish (vipps i Norge) og få beløp på sin konto på localbitcoins.

Det billigste, men risikabelt:
btc-e.com - exhange fra Russland-Ukraine et sted som ikke krever ID. Betydelig billigere en overstående alternativer mtp aktør. Jeg har for så vidt ikke brukt denne på noen år nå så om det er blitt gjort noen endringer har jeg ikke kjennskap til.

Har i nyere tid kommet borti en norsk aktør som selger Monero. Veldig risikabelt da man aldri møter sin selger men er relativ fornøyd med dem. Dog virker det ut som om dem er nye på dette da enkle spørsmål fra meg visste lite kunnskaper om krypto generelt.

De forskjellige metodene og hvilken som er best avhenger av formål. Ønsker du å kjøpe krypto anonymt men har ikke problem med å skatte eller gjøre det på lovlig vis hadde jeg gått for localbitcoins. Om motivet er kriminelt motivert er cash for krypto den sikreste metoden for min del.

Har riktignok ikke vært helt oppdatert her så tar forbehold om evt. feil i teksten. Om andre har gode innspill er de velkommene.
Har solgt store mengder krypto til "anonyme" personer på nettet, både ved bank overføringer merket med f.eks "Gaming pc", eller kontanter.

Nå har ikke jeg kjøpt av andre på denne måten, men har solgt til ett titalls i Norge så langt, og dette har gått smertefritt.
Sitat av RaveX Vis innlegg
Har solgt store mengder krypto til "anonyme" personer på nettet, både ved bank overføringer merket med f.eks "Gaming pc", eller kontanter.

Nå har ikke jeg kjøpt av andre på denne måten, men har solgt til ett titalls i Norge så langt, og dette har gått smertefritt.
Vis hele sitatet...
Litt risky og få stadig saftige beløper overført på din bankkonto vil jeg tro.

Glemte å nevne at å kjøpe av bekjente er også et godt alternativ her.
btc.e er nedlagt står det på wikipedia.
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
btc.e er nedlagt står det på wikipedia.
Vis hele sitatet...
Yes, skal visst nok vært et plattform for hvitvasking av midler. Synd, var ganske billig i mine øyne.

På Paxful kan man bruke spendon kort om jeg ikke tar helt feil, men gebyrene er høyere enn de andre alternativene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fant aldri ut hvordan man brukte "local trader" funksjonen jeg. Var liksom bare en vanlig wallet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Update: brukte android telefon og fikk da local trader funket fint, men litt lite selgere/kjøpere.
R.i.p 23.04.2021
Beste er og handle face 2 face med casj/crypto
Jepp, men ett sted må man finne disse selgerne