Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 811
Hallo freaks,

Jeg har en server, en switch, en firewall og tilgang til så og si så mange klient maskiner jeg vil. Forsåvidt et par ekstra servere om ønsket også.

Det jeg trenger er dere til å komme opp med forslag på oppgaver.
Typisk oppsett av domene kontroller, med dns, dhcp, osv er gjort alt for mange ganger. Jeg trenger et par nye utfordringer, og gjerne konkrete oppgaver som tar litt tid.

Jeg er veldig sikker på at det er en del veldig kompetente nettverksfolk her, som med litt tid til overs og litt lyst, sikkert kan komme opp med mange forskjellige utfordringer for en ung kar som vil leke og lære litt ekstra etter jobb!
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Sette opp et bedriftsnettverk med en server som brukes som webserver, en DHCP, en server som tar backup av alle andre serverene, en som har kontroll over klientene, en DNS server?
Sett gjerne opp virtualisering når du først er i gang, og dersom switchen er managable kan du sette opp VLAN, så har du enda flere øvelser å integrere.
Bruk pfSense som ruter, bruk alt annet enn Windows. På IKT-klassen jeg gikk i, var det å bruke noe annet enn Windows den største utfordringen for resten av klassen unntatt meg. (100% fakta).
Sitat av Hybelkanin1 Vis innlegg
Bruk pfSense som ruter, bruk alt annet enn Windows. På IKT-klassen jeg gikk i, var det å bruke noe annet enn Windows den største utfordringen for resten av klassen unntatt meg. (100% fakta).
Vis hele sitatet...
og for resten av verden kan han prøve og sette opp en ISA server fult intregrert med AD, Kjøre en klient med proxy på maskinene som er nødvendig for og komme på nett og begrens tilgang utifra GP medlemskap
Sikkerhetsklarert
-Active Directory med morsomheter i group policy. F.eks pushing av printere og software.
-Softing av klientmaskiner vha PXE boot.
Da ble det mye morsomt å velge mellom her. Takker tusen ganger!

Likte spesielt godt ISA server forslaget, som er noe jeg aldri har vært borti. Så det blir nok første oppgaven
Sitat av HailDani Vis innlegg
Da ble det mye morsomt å velge mellom her. Takker tusen ganger!

Likte spesielt godt ISA server forslaget, som er noe jeg aldri har vært borti. Så det blir nok første oppgaven
Vis hele sitatet...
Dersom du har intel-vt AMD-v støtte og slikt kan du hive inn 2008 R2 Hyper-V også, eventuelt hyper-v server (basert på core) først, så har du mye mer frihet når det kommer til andre tjenester etterpå.
Hvis du har brukt Windows Server til det du sier du har gjort kan du prøve å sette opp linux servere...

rTorrent + rutorrent
Web Server
Fil Server
Bygge opp linux fra bunn av: http://www.archlinux.org/
Sitat av xShadyx Vis innlegg
Hvis du har brukt Windows Server til det du sier du har gjort kan du prøve å sette opp linux servere...

rTorrent + rutorrent
Web Server
Fil Server
Bygge opp linux fra bunn av: http://www.archlinux.org/
Vis hele sitatet...
Arch kan legge seg, Gentoo ringte og sa det var etter deres sengetid ;-)

web+filserver er jo faktisk en kommando i linux da (med høyde for en pakkebasert distro).

apt-get install swat samba apache2
yum install swat samba apache2
etc
Sist endret av AtXbYeA; 18. desember 2010 kl. 21:51.