Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2676
Jeg skulle bare åpne spotify nå nettop. Pc vifta begynte å suse til helvete og jeg forstod ingen ting.
Det kom opp flere vindu fra AVG som sa at spotify var virus. I threat name står det "runtime packed themida, detected on open.

Forstår ingen ting nå, får ikke til å legge spotify i exeption list.
Spotify er åpnet og jeg spiller musikk nå, men avg popper opp hele tiden med threat detection, hva skjer?

Hjelp?
Det er nok fordi den misforstår hva som skjer i themida som slik jeg har forstått det er en virtuell maskin for å forhindre reverse engineering. Jeg vil tro det kommer en oppdatering til AVG om kort tid. Enda et godt eksempel på at gratis antivirus ikke nødvendigvis er det beste, false positives er noe herk.
Er vel flere antivirusprogrammer som har reagert på dette i det siste. En løsning er å vente til antivirusselskapet oppdaterer programvaren sin, eller så kan man legge til spotify.exe som et unntak(og dermed reagerer ikke antivirusprogrammet på den).
Vel, jeg sliter med det samme med Spotify og AVG, og når jeg la Spotify.exe til som unntak, bare fortsatte Threat Warning'ene, så jeg gjorde det enkelt og avsluttet AVG, funker fjell
avinstaller avg legg inn avast home edition.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Vel, jeg sliter med det samme med Spotify og AVG, og når jeg la Spotify.exe til som unntak, bare fortsatte Threat Warning'ene, så jeg gjorde det enkelt og avsluttet AVG, funker fjell
Vis hele sitatet...
som sagt. les linken jeg la inn,. fungerer ikke og høyreklikk og legg til som unntak.
må gjøre det via hoved menyen i avg.
skjedde med mc cafee for litt siden også.

feilen ligger som nevnt i hvordan Spotify kjøres i themida.
er endel virus som kjøres på samme måte og dermed kommer AVG automatisk opp og varsler.

men løsning til det kommer AVG patch ligger på linken over
1. Start AVG user interface (right click on AVG in system tray)
2. Select components -> resident shield
3. Select click manage exceptions
4. Select Excluded files, click Add
5. Browse over to cProgram Files\Spotify\spotify.exe and select the file then click open
6. spotify.exe appears in the list with a selected tickbox - click apply
Jeg har samma problem, og har gjort nøyaktig det som han over skrev, og jeg har gjort det som sto på linken, og det hjalp ikke. Må jeg vente helt til en ny update kommer da? -.- For da avinstallerer jeg AVG og laster ned Avast i stedet!
Hadde samme problemet i dag, og gjorde som ex-adrin forklarte, og problemet var vekk. La i tillegg hele Spotify-mappen til Directory Excludes, kanskje det hjelper for deg Zoco?
trees
Trådstarter
Jeg la også hele spotify mappen til Directory Excludes. Dette funket