Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 2818
Nina Karin Monsen stevner staten

Den omstridte forfatteren og filosofen Nina Karin Monsen varslet på et folkemøte i Kvinesdal i kveld at stevningen av staten som hun tidligere har varslet, om kort tid vil bli sendt, skriver Avisen Agder.

Årsaken har utspring i den nye ekteskapsloven, som likestiller homofile og heterofile pars rett til å gifte seg.
Vis hele sitatet...
http://www.dagbladet.no/2009/08/27/n...onsen/7833297/

Hva skal man egentlig si til sånt som dette? Jeg blir trist og lei meg at noen i 2009 forsøker å få omgjort en lov som gir like rettigheter til homofile. Det er helt utrolig; og det føles som om jeg lever på 1800-tallet. Homofile - uansett hva man syntes om de personlig - må jo for helvete ha lov til å gjøre hva pokker de vil, så lenge det ikke går utover noen andre?

Denne Monsen har en helt fucket logikk, hvor hun hevder seg berørt av at homofile får lov til å gifte seg - fordi det gir hennes eget ekteskap mindre "verdi". Jeg tror jeg aldri har hørt noe så tullete i hele mitt liv. Hadde hun vært mann, skulle hun fått seg en real ørefik - men fordi hun er kvinne, så nøyer jeg meg med å si at hun må ha en skrue løs.
Sist endret av Stormen; 27. august 2009 kl. 03:20.
For ei Kjerring.
Lurer sterkt på hvordan en filosof kan filosofere seg frem til en slikt..

Wiki:
Spørsmål som «Hvem er jeg», «Finnes det en virkelighet utenfor mine tanker?», «Hva er kunnskap?», «Hvordan oppstår kunnskap?», «Hva er sannhet?», «Hva gjør en handling verdifull?», «Har mennesker og dyr verdi og har de i så fall samme verdi?» blir stilt innenfor filosofien.
Vis hele sitatet...
Og nå; Spørsmål (beslutninger) som "Homofile kan da ikke gifte seg uten at det krenker heterofile?"
Hun er jo tydeligvis ikke helt klar i hodet. Jeg anerkjenner henne som en stemme i samfunnet, det er tross alt viktig å utforske alle hjørnene i et tema (uansett hvor sykt det måtte være), men at hun også fikk Fritt Ord-prisen for å diskriminere og spre hat rundt homofile er helt hinsides all fornuft. Da må jo David Irwing få pris også.

Hun når heldigvis ikke langt med dette stuntet sitt, 90% av Norges ser at hun er riv ruskende gal. Helt objektivt men, selvfølgelig.
"Nina Karin Monsen høstet stor applaus på MorFarBarn og (Kvinesdal) KrFs folkemøte." Der har du vel de eneste i verden som orker å høre på de desperate ropene hennes etter oppmerksomhet. It's all just a big show
Jeg sier som jeg sa sist jeg var i kirka; "Definitivt hjernevasket"
Sitat av Marken Vis innlegg
"Nina Karin Monsen høstet stor applaus på MorFarBarn og (Kvinesdal) KrFs folkemøte." Der har du vel de eneste i verden som orker å høre på de desperate ropene hennes etter oppmerksomhet. It's all just a big show
Vis hele sitatet...
Skulle jo bare mangle at Krf hadde fingrene med i dette...for en gjeng.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Hvis hun bare hadde sett litt bak i tid, ville hun sett av homofili var en vanlig sak, spesielt i oldtidens roma. Makan til en drittkjerring sier jeg bare.
Jeg syns hun er litt nusselig der hun kommer igjen og igjen, med krokodilletårer og sitt krypende, instinktivt motbydelige vesen, og prøver å sanke sympati med en ekkel, seigknirkende røst og en generell fremferd som får de fleste friske mennesker til å ville skyte henne i hodet, nå, seriøst! Det er vel litt takket være ekstremklovner som henne (og George Bush) at det har blitt kult å være prohomo (eller antikrig)? Hvem husker egentlig fredens budbringere? Vi husker den fanatiske, gaulende motparten det ble laget vitser om. Vi husker Nixon, vi husker Bush og vi vil huske Nina Karin Monsen.

Altså, mange samfunnsdebattanter fortjener gjennomtenkt og substansielt tilsvar i debatten, men Monsen er slik en ynkelig, frastøtene liten mark, noe blir klart det sekundet hun åpner kjeften, at jeg ikke tror hun utgjør noen reell trussel verken juridisk eller opinionsmessig sett.

Hun er en sånn dame jeg nesten kunne ha spyttet på i fylla med mine dårligste venner rundt meg.
Sist endret av xtapolapocetl; 27. august 2009 kl. 08:29.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Hvis hun bare hadde sett litt bak i tid, ville hun sett av homofili var en vanlig sak, spesielt i oldtidens roma. Makan til en drittkjerring sier jeg bare.
Vis hele sitatet...
Er høyst stor forskjell på eldre\pensjonerte menn som har sex med pre\post-pubertale gutter på et badehus for eventuell valuta kontra et langvarig forhold og et inngått ekteskap.
Problemet her xtapolapocetl er jo at hun skriker så høyt at man ikke lenger kan ignorere henne og når hun har oppnådd dette så forsvinner hun ikke ut av vår bevissthet med det første.

Ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor den nye ekteskapsloven skal ha noen innvirkning på hennes eget ekteskap, det er jo ingen forringelse som skjer uten at hun skaper den selv. At hun mener det er en menneskerett å ikke bli satt i samme bås (ekteskapsregisteret) som homofile viser jo hvor diskriminerende Monsen selv er. Hun roper ulv, ulv og atter ulv. Og det ironiske er jo her at det nettopp er hun selv som er ulven.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Jeg skjønner ikke resonnementet hennes. At andre får en rettighet jeg allerede har, gjør visstnok rettigheten mindre verdifull. Tenk om den tankegangen skulle blitt videreført til andre lovendringer. Vi glemte å saksøke staten da de som ikke eide land også fikk lov å stemme!
Hun får aldri endret det allikevel, hun er bare en maur i maurtuen. Og vel, mesteparten av maurtuen bryr seg ikke om hennes "Filosofi".
Hun sier at homofilt ekteskap gjør hennes ekteskap mindre verdt? Men hun ser ingen problemer med og rakke ned på homofilie og si direkte til dem at de er mindre verdt! Egosime og hykleri spør du meg..
Sitat av Stormen Vis innlegg
Den omstridte forfatteren og filosofen Nina Karin Monsen varslet på et folkemøte i Kvinesdal i kveld at stevningen av staten som hun tidligere har varslet, om kort tid vil bli sendt
Vis hele sitatet...
sier vel sitt.
Kvinesdal er jo høysete for kristn blind fanatisme når det kommer til frimenigheter i norge...
å i det hele tatt ta å ta noe derfra som et seriøst inspill i en debatt, er like bortinatta som å ta noe fra vigrid seriøst..
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Er høyst stor forskjell på eldre\pensjonerte menn som har sex med pre\post-pubertale gutter på et badehus for eventuell valuta kontra et langvarig forhold og et inngått ekteskap.
Vis hele sitatet...
Joa, det er sant det. Men poenget var at dette var noe som var akseptert på denne tiden.
At dama faktisk skal forsøke å omgjøre loven viser hvor virkelighetsfjern hun er.
Sist endret av Hatred; 27. august 2009 kl. 09:37.
Jeg vil bare informere forsamlingen om at Monsen ikke bare har Krf med seg, men også Frp. Dette er ennå et eksempel på at Frp ikke er "liberalister", men et erkekonservativt og reaksjonært parti fra ultrahøyre.

Nå husker jeg ikke hvem i denne tråden som kom til å stemme Frp, men de bør kanskje tenke seg om en gang til. En stemme til Frp er en stemme til Nina Karin Monsen og hennes forskrudde og hatefulle meninger.

http://www.vl.no/samfunn/article3412392.ece
http://www.idag.no/ledere-oppslag.php3?ID=16487
Sist endret av DonTomaso; 27. august 2009 kl. 09:59.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg vil bare informere forsamlingen om at Monsen ikke bare har Krf med seg, men også Frp. Dette er ennå et eksempel på at Frp ikke er "liberalister", men et erkekonservativt og reaksjonært parti fra ultrahøyre.

Nå husker jeg ikke hvem i denne tråden som kom til å stemme Frp, men de bør kanskje tenke seg om en gang til. En stemme til Frp er en stemme til Nina Karin Monsen og hennes forskrudde og hatefulle meninger.

http://www.vl.no/samfunn/article3412392.ece
http://www.idag.no/ledere-oppslag.php3?ID=16487
Vis hele sitatet...

Artikkelen fra idag.no var en syk syk artikkel... Ikke pga FRP, men rett og slett holdningen til personen som skrev artikkelen, og hvordan ting blir lagt fram.

Alle burde lese den, til skrekk og advarsel.
Sitat av luni Vis innlegg
Jeg skjønner ikke resonnementet hennes. At andre får en rettighet jeg allerede har, gjør visstnok rettigheten mindre verdifull. Tenk om den tankegangen skulle blitt videreført til andre lovendringer. Vi glemte å saksøke staten da de som ikke eide land også fikk lov å stemme!
Vis hele sitatet...
Jeg tror hun prøver å si at avtaleverket som gjelder mellom eksisterende ektepar blir forandret ved at lovverket blir forandret. Hun skal slite godt med å argumentere saken sin i retten, det går nok ikke hennes vei. Håper nesten hun tar saken helt til EMK, selv om det er å pisse bort skattebetalernes penger.
Må ikke den tapende parten betale omkostningene?
Det morsomme er hvordan hun påstår at ingen kristne ville giftet seg under den nye ekteskapsloven. Pussig, jeg kjenner flere kristne som har giftet seg. Å påstå at et kjønnsnøytralt register er essensen i ekteskapet blir ganske banalt - snart skal vel linuxnerder begynne å kreve at legejournalene deres ikke skal lagres i MSSQL også.
Sitat av Stormen Vis innlegg
...
Hva skal man egentlig si til sånt som dette? Jeg blir trist og lei meg at noen i 2009 forsøker å få omgjort en lov som gir like rettigheter til homofile.
...
Vis hele sitatet...
Artikkelen du linker til har en poll/spørreundersøkelse. Den viser at over 30% av de som har deltatt så langt ønsker å omgjøre loven. Det er riktignok et mindretall, men et ikke ubetydelig mindretall. Nesten 1 av 3. Så hun er jo ikke helt alene med tankene sine.

Uansett - hun kan gå til så mye sak hun vil. Dette kommer hun ikke langt med. Jeg mener at den beste måten å forholde seg til ekstremister på, i den grad vi kan omtale henne som det, er å snu ryggen til. I praksis bare la henne få mene det hun mener, og ikke bry seg om det. Hvis hun ikke har noen å krangle med, stopper kranglingen.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg vil bare informere forsamlingen om at Monsen ikke bare har Krf med seg, men også Frp. Dette er ennå et eksempel på at Frp ikke er "liberalister", men et erkekonservativt og reaksjonært parti fra ultrahøyre.

Nå husker jeg ikke hvem i denne tråden som kom til å stemme Frp, men de bør kanskje tenke seg om en gang til. En stemme til Frp er en stemme til Nina Karin Monsen og hennes forskrudde og hatefulle meninger.

http://www.vl.no/samfunn/article3412392.ece
http://www.idag.no/ledere-oppslag.php3?ID=16487
Vis hele sitatet...
Du får kvalitetspoeng for å ha brakt opp temaet, men Nina Karin Monsen har ikke FrP med seg. Ut i fra fra jeg umiddelbart klarte å se, så er FrP i mot at homofile får ADOPTERE - men ikke gifte seg. Det er en vesensforskjell - og det blir helt feil å si at "Nina Karin Monsen har FrP med seg".

Dersom man "har noen med seg" hvis man er enig om en ting, så hadde garantert "Hitler Jens Stoltenberg med seg" - fordi de var sikkert enig i f.eks. en del sosialpolitikk.
Sitat av Stormen Vis innlegg
må jo for helvete ha lov til å gjøre hva pokker de vil, så lenge det ikke går utover noen andre?
Vis hele sitatet...
Tror jeg har hørt noe sånt i et par andre diskusjoner her på forumet.

xtapo: Det du skrev er noe av det desidert morsomste jeg har lest på lenge. Haha. Forøvrig er jeg helt enig med deg.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Du får kvalitetspoeng for å ha brakt opp temaet, men Nina Karin Monsen har ikke FrP med seg. Ut i fra fra jeg umiddelbart klarte å se, så er FrP i mot at homofile får ADOPTERE - men ikke gifte seg. Det er en vesensforskjell - og det blir helt feil å si at "Nina Karin Monsen har FrP med seg".

Dersom man "har noen med seg" hvis man er enig om en ting, så hadde garantert "Hitler Jens Stoltenberg med seg" - fordi de var sikkert enig i f.eks. en del sosialpolitikk.
Vis hele sitatet...
Vel, kan ikke se at det så mye bedre at de ikke får adoptere heller? Likestilling er viktig det vetdu, selvom mennesker er forskjellige.
Og uansett hvordan de vrir og vender på det så var de imot felles ekteskapslov, men det er også riktig at de brukte adopsjon som unnskyldning.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mith Vis innlegg
Og uansett hvordan de vrir og vender på det så var de imot felles ekteskapslov, men det er også riktig at de brukte adopsjon som unnskyldning.
Vis hele sitatet...
Riktig. Og da klarer jeg å forstå hvordan FrP tenker.

FrP sitt dilemma: De måtte si ja eller nei til en pakke som inneholdt noe de var uenig med (adopsjon av barn for homofile).

Selv om jeg personlig er for at homofile skal få adoptere barn, så forstår jeg også godt de som er nølende til det - fordi det knytter seg fortsatt en del usikkerhet til hvordan barn av homofile foreldre får det senere i livet. De sa altså ikke "nei" fordi de er "erkekonservative og på lag med Nina Karin Monsen" - fordi Nina Karin Monsen er en langt større motstander for alle verdens liberalister enn hun er for sosialistene (som jo sitter i regjering med KrF enhver sjanse de får).

Allikevel; det er en i overkant konservativ holdning FrP inntar, og jeg skulle ønske de bare kunne drite i dette aspektet, og omfavne den nye ekteskapsloven som alle andre oppegående menensker.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Allikevel; det er en i overkant konservativ holdning FrP inntar, og jeg skulle ønske de bare kunne drite i dette aspektet, og omfavne den nye ekteskapsloven som alle andre oppegående menensker.
Vis hele sitatet...
Av de jeg kjenner som (hevder de) stemmer FRP er jeg ikke helt sikker på om jeg bestandig ville omtalt de som oppegående. Hyggelige og snille er de, meninger har de også, men de tiltrekkes alt for lett av alle de "flotte" tingene med FrP fremfor å se helheten. Forbausende mange av de er også dypt avhengig av støtte fra staten for å kunne overleve.
Unnskyld meg men la oss si FRP vant valget.. kind of.. vel uansett hvordan ville det sett ut tror dere for de som er dybt avhengige av staten for å kunne overleve? værre eller bedre eller likedan?

Jeg tror faktisk at uansett hvem som har makta i dette landet har vi det bra, ihvertfall økonomisk sett. Klart det kunne vært gjort noe med de som er tvunget til å bo ute. Det er trist. Jeg er ikke veldig opptatt av politikk men jeg synser ihvertfall litt så ikke heng meg :O
Sitat av Fyllerør Vis innlegg
Unnskyld meg men la oss si FRP vant valget.. kind of.. vel uansett hvordan ville det sett ut tror dere for de som er dybt avhengige av staten for å kunne overleve? værre eller bedre eller likedan?
Vis hele sitatet...
Det spørs hvordan man ser på saken. Frp vil kutte i uføretrygden, bostøtten, og støtten til enslige forsørgere. De vil også kutte dagpengene, kutte feriepengene for arbeidsledige, samt gjøre det slik at du mister dagpengene fullstendig hvis du ikke er villig til å flytte et annet sted i landet hvis NAV skulle finne en jobb til deg.

På den annen side får du jo lov til å kjøre fort med bil, samt kjøpe vin og billig flesk i butikken.

Det er ditt valg.
Frp vil kutte i uføretrygden, bostøtten, og støtten til enslige forsørgere. De vil også kutte dagpengene, kutte feriepengene for arbeidsledige, samt gjøre det slik at du mister dagpengene fullstendig hvis du ikke er villig til å flytte et annet sted i landet hvis NAV skulle finne en jobb til deg.

På den annen side får du jo lov til å kjøre fort med bil, samt kjøpe vin og billig flesk i butikken.
Vis hele sitatet...
Og over en million av oss nordmenn prioriterer råkjøringen og alkohol over resten.
Triste greier.
Jeg er faktisk imot at homofile skal få adoptere barn. Kjønnsnøytral ekteskapslov er i mine øyne bare et steg i retning der vi får et samfunn hvor homofile får adoptere barn. Hun kommer aldri til å klare å fjerne loven igjen, men jeg synes at det må være lov å gjøre motstand. Må også minne dere på at motstandere av kjønnsnøytral ekteskapslov er en majoritet i verden, det er få land som har tatt denne veien. 100% av alle poster her nå vært dypt enige i at denne loven er bra, så jeg lurer: Er jeg den eneste som er imot at homofile skal få adoptere?
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
så jeg lurer: Er jeg den eneste som er imot at homofile skal få adoptere?
Vis hele sitatet...
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Må også minne dere på at motstandere av kjønnsnøytral ekteskapslov er en majoritet i verden, det er få land som har tatt denne veien.
Vis hele sitatet...
Vi stiller vel ikke et spørsmål som vi så å si har besvart med en bastant konklusjon tidligere i posten, gjør vi vel?
Sist endret av Sot-Jo; 31. august 2009 kl. 00:47.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Jeg er faktisk imot at homofile skal få adoptere barn. Kjønnsnøytral ekteskapslov er i mine øyne bare et steg i retning der vi får et samfunn hvor homofile får adoptere barn. Hun kommer aldri til å klare å fjerne loven igjen, men jeg synes at det må være lov å gjøre motstand. Må også minne dere på at motstandere av kjønnsnøytral ekteskapslov er en majoritet i verden, det er få land som har tatt denne veien. 100% av alle poster her nå vært dypt enige i at denne loven er bra, så jeg lurer: Er jeg den eneste som er imot at homofile skal få adoptere?
Vis hele sitatet...
Satt på spissen, hvis alle homofile par fikk adoptere kunne det hjulpet en del vanskeligstilte barn, ikke minst i den tredje verden.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av murloc Vis innlegg
Satt på spissen, hvis alle homofile par fikk adoptere kunne det hjulpet en del vanskeligstilte barn, ikke minst i den tredje verden.
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Jeg HADDE vært i mot homofil adopsjon dersom det kom en vitenskaplig undersøkelse som viste at barna tok skade av å vokse opp i et hjem med to foreldre av samme kjønn, men jeg har ikke sett noen slik undersøkelse - og jeg tror heller ikke det finnes.

Når det er lov å være alenemor, så må det lov å være "to" mødre.
Men så er vel ikke FrP spesielt glade i verken vanskeligstilte eller folk fra den tredje verden