Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 10684
Sorry for dårlig tittel men kom ikke på noe bedre akuratt nå...

Jeg har prøvd og følge med litt på hva som skjer i fristaden og har litt lyst til og diskutere dette


Som jeg har fått med meg så har HA (med talsmand Jonke) erklært krig mot utlendingene i kristiania.

Og etter HA sine utalelser virker det som utlendingene brøt våpenhvilen først.

Noen situasjoner jeg har hørt om nå i siste tiden er vel at AK81 (HA - suporter klubb) Har skutt inn i en resturant og truffet 2 av en gjeng som satt og spiste.

Og hørt rykter om nakkeskudd på noen utlendinger.


Etter hva jeg har lest/hørt så er våpenhvilen ferdig der nede 100% sikkert og HA mener nok alvor med det de gjør når de henretter utlendinger.


Personlig så støtter jeg HA i denne krigen, selv om jeg vil at kristianittene skal få hele fristaden for seg selv!

Mener ikke noe vondt ment mot noen med denne posten! Vil bare høre andres meninger også
Dette er kansje litt urelevant. Jeg er ikke noen kløpper på Oslo geografi.
Hva, eller hvor er fristaden?
personlig så har jeg ikke fulgt med på denne saken, bare sett det på forsiden av diverse aviser,
men slik jeg oppfatter det er det helt feil,
men nå vet jeg ikke kjernen i denne saken, men jeg mener det er feil å gå på en "killing spree" mot utlendingene,
men som sagt så vet jeg ikke hvorfor de begynte med dette
Tror han snakker om Christiana, fristaden i København
Sitat av SecretAgentMan Vis innlegg
Dette er kansje litt urelevant. Jeg er ikke noen kløpper på Oslo geografi.
Hva, eller hvor er fristaden?
Vis hele sitatet...
Det er nok snakk om fristaden køben/danmark
så du spør i bunn og grunn om hvem som har rett til å henrette hvem?
Sist endret av skeptfisk; 21. juli 2009 kl. 15:47.
Åjaaa. Takker. Da lærte jeg noe nytt idag og.
Så, Hells Angels har offisiellt erklært krig mot alle utlendinger?
Noe så teit.
det her handler vel mer om de såkalte innvandreropprørene i sverige og danmark i fjor, noe i sammenheng med gert wilders og filmen hans fitwa (husker ikke hva den heter, men noe i den dur) og mohammedtegningene, hvor nå ha har laget sitt eget nynazistiske borgervern, og alle mulige sidrumpa støllinger sør for stadt har funnet ut at de skal lage en voldelig fanklubb av ha for kanskje en dag å få lov til å bli tatt opp i the real deal.
Begge sider i denne saken er piss, og burde ikke ha en dritt med christiania å gjøre da christiania ikke svarer til noen av sidene. hva gangsterne gjør får være deres egen sak.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Begge sider i denne saken er piss, og burde ikke ha en dritt med christiania å gjøre da christiania ikke svarer til noen av sidene. hva gangsterne gjør får være deres egen sak.
Vis hele sitatet...
Det er vel en krig mellom 2 grupper som driver å pusjer dop i Køben...

- just my 2 cents worth...
Sist endret av fxxked; 21. juli 2009 kl. 16:06.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Det er vel en krig mellom 2 grupper som driver å pusjer dop i Køben...

- just my 2 cents worth...
Vis hele sitatet...
Det har til og med gått så langt at det har blitt seriøs debatt rundt det å legalisere cannabis i Danmark for å få bukt med volden. Er ganske ville tilstander når det blir tømt AK-47-magasin mot en restaurant...
Jeg følger veldig mye med på dette om dagen, siden jeg er en del borti en annen mc klubb her i Norge og vil vite mye av det som skjer i verden generelt.
Fakta er at det bare er en liten del av det som skjer i disse miljøene som kommer ut i media.
Men anbefaler dere som vil til å følge med på denne bloggen: http://mc-razzia.blogspot.com/
Der er det daglige oppdateringer fra for eksempel Gjeng Krigen i Danmark
Her er forresten det mye omtalte Sjakalmanifestet som har sirkulert innad i Hells Angels Danmark det siste året, og frigitt for tre uker siden.
Sitat av SecretAgentMan Vis innlegg
Åjaaa. Takker. Da lærte jeg noe nytt idag og.
Så, Hells Angels har offisiellt erklært krig mot alle utlendinger?
Noe så teit.
Vis hele sitatet...
HA har vell ikke erklært krig mot alle utlendinger..! Dette dreier seg vell først og fremst og selve terrioriet og "retten" til å pushe der.

Hadde det vært en gruppe folk med benskjørhet som har tatt over kristiania, så ville HA begynt å å ta av de folkene. Men det betyr fortsatt ikke at de går til krig mot ALLE med benskjørhet.
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Det har til og med gått så langt at det har blitt seriøs debatt rundt det å legalisere cannabis i Danmark for å få bukt med volden. Er ganske ville tilstander når det blir tømt AK-47-magasin mot en restaurant...
Vis hele sitatet...
Seriøst? Skulle nesten ikke forundre meg, var på roskilde i år og jeg vil så absolutt si at det praktisk talt var legalisert der. Folk fyrte opp bokstavelig talt over alt!
Har du noen linker hvor det står om denne debatten?
Trådstarter
Tror de fleste missforstår her.. Jeg spør ikke om noe konkret... Bare andre synspunkter.. Nei HA har ikke erklært krig mot alle utlendinger, men fram til nå så har utlendingene med godkjenning av kristianittene (som har ganske mye med det her og gjøre) er vel hasj salget og teretoriet rund fristaden bla. eastergate.

Så det som evt skjer er at HA jager bort utlendingene og begynner og selge hasj på gata selv...

Bandidos har vel også tilbytt seg og hjelpe HA, men de takket nei...
Synes det er kjempe flott at Hell's Angels gjør det!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Isbit Vis innlegg
Synes det er kjempe flott at Hell's Angels gjør det!
Vis hele sitatet...
Du synst det er flott at private, kriminelle, organisasjoner prøver å overprøve den demokratiske staten og politiet sine vedtak?
Trådstarter
Jeg mener det er bra at noen andre enn utlendingene "tar over" staden... Og at det blir HA er egenklig helt OK... Tror de kommer til og bevare byen mye bedre...

Men helst kristianitter som sagt
Neutral Good
Mith's Avatar
Noen andre enn utlendinger? Såvidt jeg vet er alle i Danmark utlendinger...
Kan du ikke si muslimer om det er de du mener?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du synst det er flott at private, kriminelle, organisasjoner prøver å overprøve den demokratiske staten og politiet sine vedtak?
Vis hele sitatet...
Som leopex sa, det er bedre en at muslimer gjør det. Det er i hvertfall min mening.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Isbit Vis innlegg
Som leopex sa, det er bedre en at muslimer gjør det. Det er i hvertfall min mening.
Vis hele sitatet...
Vegen til helvete er brulagt med gode intensjoner.

I mine auge er det like uakseptabelt kven det no enn er som prøver å opptre som privat politistyrke, og prøver å rettferdiggjere drap. At dei i tillegg vel å gu ut mot ei minioritetsgruppe i samfunnet gjer det enda verre. Kva trur du blir resultatet av dette? Meir ekstremisme muligens? Er det rett måte å løyse integreringsproblematikken på trur du? Vil det nødvendigvis betre biletet av Vesten om vi tillet private politistyrker å jakte på muslimer i gatene just for fun?

Eg er overtydd om at å akseptere dette vil skape *GIGANTISKE* problemer med innvandrere, av den typen vi såg i frankrike. Respekt er ei tovegsgate - vi må respektere innvandrarar, og slå ned på overgrep mot dei, om vi skal få respekt tilbake.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vegen til helvete er brulagt med gode intensjoner.

I mine auge er det like uakseptabelt kven det no enn er som prøver å opptre som privat politistyrke, og prøver å rettferdiggjere drap. At dei i tillegg vel å gu ut mot ei minioritetsgruppe i samfunnet gjer det enda verre. Kva trur du blir resultatet av dette? Meir ekstremisme muligens? Er det rett måte å løyse integreringsproblematikken på trur du? Vil det nødvendigvis betre biletet av Vesten om vi tillet private politistyrker å jakte på muslimer i gatene just for fun?

Eg er overtydd om at å akseptere dette vil skape *GIGANTISKE* problemer med innvandrere, av den typen vi såg i frankrike. Respekt er ei tovegsgate - vi må respektere innvandrarar, og slå ned på overgrep mot dei, om vi skal få respekt tilbake.
Vis hele sitatet...
Jauda, vi ser jo hvor mye de respekterer oss tilbake....
Helluen men de fleste episodene har vært andre steder i byen. Merk at det kun har vært en episode i Christiania, mens alle de andre er på Nørrebro! (som er på motsatt side av byen) Og der er det igjen opp til flere gjenger om man ønsker som man kan gå å shoppe litt. Både rockere og innvandrer..Staden er fredsone, pga man ødelegger bare for kampen Christiania har pågående mot regjeringen for å få lov til å være en fristad.
Går man oxo som sagt i tidligere post i istedetgade, så finner man kun junkies og prostituerte der..Det er deres marked!
Det er heller ik en kamp MOT innvandere men gjenger mot gjenger!
Sitat av Isbit Vis innlegg
Jauda, vi ser jo hvor mye de respekterer oss tilbake....
Vis hele sitatet...
Slutt å lyv. De fleste innvandrere respekterer norske lover og skikker til det fullle.

Jeg vil ikke at kriminelle, dopselgende, voldsutøvende bikergangs skal få ansvar for lovhåndhevelse i mitt samfunn.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Slutt å lyv. De fleste innvandrere respekterer norske lover og skikker til det fullle.

Jeg vil ikke at kriminelle, dopselgende, voldsutøvende bikergangs skal få ansvar for lovhåndhevelse i mitt samfunn.
Vis hele sitatet...

Jeg håper det innlegget var en spøk. For det første så vil jeg si det både finnes innvandrere som følger norske lover og skikker, og de som absolutt ikke gjør det.

Det er det samme når det kommer til "bikergangs".

Du kan ikke først be en person om å ikke dra alle under en kam, for så å gjøre det selv i neste setning.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Jeg håper det innlegget var en spøk. For det første så vil jeg si det både finnes innvandrere som følger norske lover og skikker, og de som absolutt ikke gjør det.

Det er det samme når det kommer til "bikergangs".

Du kan ikke først be en person om å ikke dra alle under en kam, for så å gjøre det selv i neste setning.
Vis hele sitatet...
Han skrev "de fleste" ikke "alle".
Ergo, han dro ikke alle under en kam.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av Crabman Vis innlegg
Jeg håper det innlegget var en spøk. For det første så vil jeg si det både finnes innvandrere som følger norske lover og skikker, og de som absolutt ikke gjør det.

Det er det samme når det kommer til "bikergangs".

Du kan ikke først be en person om å ikke dra alle under en kam, for så å gjøre det selv i neste setning.
Vis hele sitatet...
Jeg håper ditt innlegg var en spøk.

Det er jo hevet over enhver tvil at de fleste innvandrere er lovlydige borgere. Det er 3-500.000 mennesker i Norge med innvandrerbakgrunn. Dersom flesteparten av disse ikke oppførte seg bra - og f. eks. tok jobbene som "vi nordmenn" ikke vil ta (vaskekoner- og menn, taxisjåfører, lavtlønnede malere, etc.) - så ville ikke Norge fungert.

Videre: Når Kinseek snakket om "kriminelle, dopselgende, voldsutøvende bikergangs", så refererte han helt tydelig til nettopp kriminelle, dopselgende, voldsutøvende bikergangs. Jeg forstår ikke helt hva du protesterer mot.

Ellers vil jeg si at denne tråden er full av fail. Åpningsinnlegget gjennomsyres av en korttenkt og innvandrerfiendtlig innstilling, om at "Det er jaggu bra at innvandrerne endelig får svi". Som slashdot helt korrekt påpeker, så må vi respektere innvandrerne for at de skal respektere oss.

Veien til fred og forståelse går ikke gjennom å heie på kriminelle drittunger i MC-jakker.

PS: Forresten tror jeg at samtlige medlemmer av HA og Bandidos er skjulte medlemmer av Bamseklubben. Les mer her:
http://www.dagbladet.no/magasinet/20...27/551740.html

Sitat av Geitebolle Vis innlegg
Ja, nemlig, så alle som liker å kjøre MC og er med i en MC klubb er misslykka mennesker. Bare fordi de har andre hobby, klestil og meninger en deg.
Vis hele sitatet...
Nei, nå snakker jeg spesifikt om kriminelle Hells Angels og Bandidos-medlemmer; ikke mennesker som liker MC generelt. Det tror jeg også fremgår ganske tydelig av posten min ovenfor.

Jeg bare syntes det blir latterlig når du skal sitte og forsvare kriminelle gjenger på et internettforum, og fremstiller det som om normale, anstendige mennesker burde ha "god grunn" til å frykte disse tulle-gjengene. Det er ingenting å frykte - og det er i hvert fall ingenting å respektere.
Sist endret av Stormen; 21. juli 2009 kl. 21:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av leopex Vis innlegg
Jeg mener det er bra at noen andre enn utlendingene "tar over" staden... Og at det blir HA er egenklig helt OK... Tror de kommer til og bevare byen mye bedre...

Men helst kristianitter som sagt
Vis hele sitatet...
Jeg møtte store deler av danske HA da jeg var i min tantes bisettelse for en del år siden. Etter bisettelsen ble det holdt en slags fest til minne om min tante, hvor HA var godt representert. Jønke var der også, med politieskorte på perm fra fengselet.

Disse gutta er hyggelige og imøtekommende, og virker ved første øyekast som en skikkelig trivelig gjeng. På et personlig plan så er de jo ikke onde, men det forandrer ikke det faktum at brorparten av dem består av hardbarka kriminelle, voldsmenn og til og med enkelte drapsmenn. Uansett hvor gode venner de er av familien min, så går det ikke ann for meg å overse hva de driver med, og den rollen de forsøker å påta seg i samfunnet. Det er jo helt uakseptabelt, og jeg ser ikke noen grunn til at en hvilken som helst borger med respekt for sine medborgere skal godta det heller.

At én kriminell bande er bedre enn en annen betyr jo ikke at en privat bandekrig er en akseptabel måte å ryddet opp på. Det er uansett ingen som eier retten til å selge illegale rusmidler her og der. Det er jo bare rettigheter som de har funnet opp selv, for å kunne tjene enda mer penger.
Så vidt jeg skjønner er det en dopselgende gjeng som skal ta en annen dopselgende gjeng for å sikre seg steder å selge, altså slettes ikke noe uvanlig. Men så pakker da den ene av partene inn litt rasisme og religionshat i historien og plutselig er det en bra ting synes noen?
Hele Christiania skulle vært viped out! Finnes det ikke politi og en hær i Danmark?
Jeg begynner å få utrolig lite sansen for kriminelle som bare har ønske om å gjøre faen for samfunnet. Dette kan kankskje høres usympatisk ut, men for min del kan de bare sette igang å drepe hverandre, så lenge det ikke går utover noen som faktisk bidrar med noe i samfunnet. Desverre er vel det en umulighet.
Har bare dette å legge til denne diskusjonen: http://tr.im/tphe
se slutten, den beviser Stormen sitt innlegg
Sist endret av åjavelja; 22. juli 2009 kl. 00:03.
Folk som støtter HA må ikke glemme at de er en hardbarka kriminell organisasjon som driver med ran, utpressing, dop, hallik virksomhet osv. Akkurat på samme måte som innvandrergjenger gjør….

Det som kan virke som en forskjell her er at HA sier “Selv om vi er en kriminell gjeng så er det visse regler som skal følges ! Ingen uskyldige/sivile liv skal rammes direkte osv”

Som “mentalmelt” har jeg også vært borti en del “bikers” ikke direkte fra HA men fra støtte grupper .
Dette er greie folk å feste med, snakke med og ha debatter med (er faktisk smarte og oppegående folk) men de fleste av de er også hardbarka kriminelle.
(noe man fort kan glemme når man er rundt dem)

Spørsmålet er vel, skal man la politiet, som må følge samfunnets regler og lover, prøve å stoppe disse kriminelle “innvandrer bandene” ?

Eller skal en organisasjon som HA som “vet hva det går i” stoppe dem?

Er lett å ty til alternativ nr 2 for folk som er lei.
Ta bare Bergen og den berømte Nygårsparken (Bergen sitt svar på plata) der var det til nylig et fredelig rusmiljø.

Mens nå i det siste er det en haug med asylsøkere fra Afrika som har tatt over markede.

De prøver å få barn ned i 10 års alderen på vei til skolen som nye kunder, noe som er helt uaktuelt for “gamlegutta” som henger der.

“31 asylsøkere narkotatt”
http://www.ba.no/nyheter/irix/article4420789.ece

“Foreldre som følger barn i 1. klasse har blitt stoppet og spurt om de vil kjøpe narkotika på vei til
Skolen”
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/article2664137.ece
(tar med linker slik at ingen skal ta det som oppspinn fra min side)


Så ja hadde vært sweet med en gjeng så kunne tatt turen opp der og kastet de helvete vekk!
Men det er dessverre ønsketenking.
Ting er bare ikke så lett. Vold avler vold.

Det at det blir skutt med AK inn i restauranter svarer vel egentlig ganske greit på det?

Dette er (i mine øyne) en geni strek fra HA, for å vinne folket som en slags “frihets kjemper” mot de “fæle innvandrende “ som kommer til Danmark med dopet, volden og drapene på det danske folk.

Når de faktisk driver akkurat med det samme selv……

Invandrargäng i Köpenhamn sköt ihjäl oskyldiga på café
http://www.youtube.com/watch?v=7fBbDhvgU6s

The violent Streets of Copenhagen
http://www.youtube.com/watch?v=T6ZCCECR654

Denne krigen har skapt mer vold og drap på uskyldige en bande krigen HA hadde mot Bandidos på 90tallet(i Danmark) Av alle Europeiske HA gjenger er det den danske som har begått flest drap, så det sier litt om hva Danske HA er i stand til.
mente at Stormen sitt innlegg ble bevist etter 30 sekunder på filmen over
Sist endret av åjavelja; 22. juli 2009 kl. 11:17.
Trådstarter
Dette var nå ikke en tråd for og mobbe værken MC folkene eller muslimene... Bare og diskutere synspunkter rundt selve "krigen" .....
Sitat av Skeid Vis innlegg
Jeg begynner å få utrolig lite sansen for kriminelle som bare har ønske om å gjøre faen for samfunnet. Dette kan kankskje høres usympatisk ut, men for min del kan de bare sette igang å drepe hverandre, så lenge det ikke går utover noen som faktisk bidrar med noe i samfunnet. Desverre er vel det en umulighet.
Vis hele sitatet...
Hva er et samfunn for deg? Tilhører du samfunnet? Hvem er du? Hva om disse som også er en stor del av samfunnet blir lei av dem som "bidrar med noe i samfunnet?"
Trådstarter
Det beste som kan skje der nede nå, etter MIN mening er at muslimene innser at de har tapt og reiser derfra før alle blir henrettet og fristaden blir ødelagt for altid.. For myndighetene kommer til og gjøre noe drastisk hvis ikke en av partene trekker seg ut..

Tror jeg!
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du synst det er flott at private, kriminelle, organisasjoner prøver å overprøve den demokratiske staten og politiet sine vedtak?
Vis hele sitatet...
Tydeligvis trengs det noen til å gjøre det de statsansatte pinglene ikke tør å gjøre. Det er på tide at noen rydder opp!

Det kan virke urettferdig ja, men noen ganger er det det som må til for å få orden.

men hva du mener med KRIMINELLE vet jeg ikke. tydeligvis har du ikke mye kunnskap om HA.

Utlendinger stjeler, sloss og voldtar. HA er en motorsykkelklubb. Hvem er kriminell?
Sitat av Raggaman Vis innlegg
Tydeligvis trengs det noen til å gjøre det de statsansatte pinglene ikke tør å gjøre. Det er på tide at noen rydder opp!

Det kan virke urettferdig ja, men noen ganger er det det som må til for å få orden.

men hva du mener med KRIMINELLE vet jeg ikke. tydeligvis har du ikke mye kunnskap om HA.

Utlendinger stjeler, sloss og voldtar. HA er en motorsykkelklubb. Hvem er kriminell?
Vis hele sitatet...
Du føler at å kalle HA for en motorsykkelklubb er en dekkende nok beskrivelse? Hva med de enorme mengdene illegale rusmidler som de omsetter? Hva med de utallige voldsepisodene, og enkelte drapene som er utført av medlemmene? Er ikke dette en kriminell organisasjon? Come on, våkn opp.

Du får synse hva du vil, men om man skal kunne opprettholde et seriøst demokrati, så kan vi ikke ha private, kriminelle bander til å ordne opp i problemene våre.
Sist endret av mentalmelt; 22. juli 2009 kl. 17:35.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Sitat av Raggaman Vis innlegg
Utlendinger stjeler, sloss og voldtar. HA er en motorsykkelklubb. Hvem er kriminell?
Vis hele sitatet...
Hehe... Du kan tydeligvis ikke så mye om HA.

HA er en organisert, kriminell gjeng. HA driver blant annet med narkotikasalg og torpedovirksomhet. HA har både ulovlige våpen og sprengstoff. De har gjentatte ganger vist at de bruker vold og trusler for å nå sine mål; enten disse er legitime eller ulovlige.

For all del, som mentalmelt også sier: Mange av HA-gutta er sikkert hyggelige folk som har sin egen moralske sans - hvor narkopushing og torpedovirksomhet mot "bad boys" er greit - men de er allikevel kriminelle, og jeg syntes ikke det er greit at disse gutta forsøker å overta politiets oppgaver.

Dersom enkelte innvandrere gjør noe galt, så er dette politiet sin oppgave - og bare politiet sin oppgave.

Er du/dere ikke fornøyd med jobben som politiet gjør, så hold kjeft og kom dere inn i valglokalene.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hehe... Du kan tydeligvis ikke så mye om HA.

HA er en organisert, kriminell gjeng. HA driver blant annet med narkotikasalg og torpedovirksomhet. HA har både ulovlige våpen og sprengstoff. De har gjentatte ganger vist at de bruker vold og trusler for å nå sine mål; enten disse er legitime eller ulovlige.
Vis hele sitatet...
Det kan tydeligvis ikke du heller..

Du sitter og legger frem HA som en gjeng brutale narkodealere og torpedoer, en beskrivelse som heller passer motparten deres i København-konflikten..
At mange av medlemmene i HA er innblanda i narkohandel og andre lyssky aktiviteter skal jeg ikke si noe i mot, men kriminalitet er ikke hovedfundamentet innenfor klubben..

Man må faktisk ha fast jobb, mc-lappen/billappen, ja orden på deg sjøl og livet ditt for å i det hele tatt bli tatt opp som prospect (opplæring/aspirant) i HA..
De utlendingene HA er i krig med kjører en helt annen stil, HER snakker vi mafiavirksomhet/organisert kriminalitet..

Disse folka er der KUN for å suge så mye spenn de kan ut av det markedet som finnes i fristaden, de gir faen i folka som bor der og har null respekt for deres levemåte..

Politiet klarer ikke å hanskes med problemet og christianittene får heller ikke pælma dem ut av det som skal være deres fristed..
Da mener jeg det er forståelig at noen sender en beskjed om at den stilen ikke aksepteres, og at det bare er å pakke sakene sine og dra..
De hører tross alt ikke hjemme i danmark, da de kun er der for å tjene spenn til sine egne nettverk og virksomheter utenfor landet..



Problemer med mafia i tilknytning pusherstreet er jo ikke akkurat noe nytt fenomen heller..
Blei fillerista og skremt ganske godt sjøl av 4 feite balkanske mafia-boys, da jeg på en god tripp klarte og gå inn i feil hus i pusherstreet for et par år sia..

Var helt sikker på at jeg hadde vært på dass i det huset tidligere den dagen, så jeg bare tråkka inn en åpen dør..
blei møtt av 110kilos dresskledde karer som løfta meg opp mot veggen i skjorta, skreik og bombaderte meg med spørsmål hva faen jeg lurte på og hva i helvete jeg*skulle der inne på gebrokkent engelsk..
Fikk mildt sagt hetta, så jeg bare svarte som best jeg kunne på usammenhengende nervøs norglish og fikk fiska opp bankkortet fra lomma og dratt en "øøhh, no hashish? øøhh, im looking for an ATM, you know maybe?"

Fikk meg et saftig tupp i ræva på vei ut døra, og må si at hele episoden forandret mitt syn på det ellers så liberale og avslappede Christiania..
sånne folk hører ikke hjemme der, og det tilføyer ingenting godt til den fristaden at utenlandske kriminelle bosetter seg og benytter stedet som depot for drugsa sine..

Da ser jeg heller at HA får styre, christiania hadde i hvertfall ikke kommet noe dårligere ut av det..
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du synst det er flott at private, kriminelle, organisasjoner prøver å overprøve den demokratiske staten og politiet sine vedtak?
Vis hele sitatet...
Det er vel mere fordi politiet og regjeringen har gjort minimalt mye.
Jeg forstår at de blir forbanna til slutt. Det er jo feil når innvandrere skal være øverst på 'næringskjeden'. Slik er det i hvertfall jeg har opplevd store deler av østlandet, med unntak av der dreggerene holder til, hehe.

Edit; Et godt innlegg av 'El MunchoGrande', og helt riktig det han/hun nevner!
Sist endret av HV90; 24. juli 2009 kl. 18:21.
Trådstarter
Takk for inlegget til El MunchoGrande...

Får håpe det kommer noe godt ut av denne "krigen"
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av leopex Vis innlegg
Takk for inlegget til El MunchoGrande...

Får håpe det kommer noe godt ut av denne "krigen"
Vis hele sitatet...
Det beste som kan skje er at de utsletter hverandre.
Sitat av Muncho Grande
Man må faktisk ha fast jobb, mc-lappen/billappen, ja orden på deg sjøl og livet ditt for å i det hele tatt bli tatt opp som prospect (opplæring/aspirant) i HA..
De utlendingene HA er i krig med kjører en helt annen stil, HER snakker vi mafiavirksomhet/organisert kriminalitet..
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men er det greit å være kriminell på høyt nivå så lenge man har fast jobb, førerkort på diverse, og generelt sett god orden på livet sitt?

Sitat av HV90
Det er jo feil når innvandrere skal være øverst på 'næringskjeden'.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette noe mer feil enn at noen som helst andre er på toppen av den kriminelle næringskjeden?
Sist endret av gulunderstrek; 28. juli 2009 kl. 19:57.
Elmuncho tror du ikke det samme ville skjedd hvis du hadde gått rett inn til et HA kontor(eller hva det var ) ?

Denne tråden har en rasistisk tone, skulle tro at de fleste her sympatiserer med HA fordi de sloss mot andre kriminelle som består av ikke-vestlige folk. HA er et INTERNASJONALT kriminelt nettverk, hvis du tror HA er noe bedre enn de andre kriminelle gjengene så tenk litt over 10 år tilbake da mc-krigen i skandinavia foregikk.
Selv om begge grupperinger er kriminelle, er det en vesentlig forskjell på HA og innvandrergjenger. Vanlige folk har kun hørt om HA gjennom media, kanskje sett dem på motorveien eller på MC-treff. De plager ikke mannen i gata. Derimot vil jeg tro at ganske mange (av unge byfolk iallfall) har følt seg truet, blitt plaget eller kjenner noen som har fått bank av "gangstere". Derfor føler nok mange at HA er det mindre ondet av de to. Jeg må innrømme at jeg føler det slik selv.
Sist endret av xtapolapocetl; 29. juli 2009 kl. 14:13.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Selv om begge grupperinger er kriminelle, er det en vesentlig forskjell på HA og innvandrergjenger. Vanlige folk har kun hørt om HA gjennom media, kanskje sett dem på motorveien eller på MC-treff. De plager ikke mannen i gata. Derimot vil jeg tro at ganske mange (av unge byfolk iallfall) har følt seg truet, blitt plaget eller kjenner noen som har fått bank av "gangstere". Derfor føler nok mange at HA er det mindre ondet av de to. Jeg må innrømme at jeg føler det slik selv.
Vis hele sitatet...
Akkurat det der har jeg fått føle på kroppen selv.
HA var ikke de som grisebanka meg og kjørte en kniv i skuldra mi uten grunn for å si det sånn.

Hadde klyppet meg litt for kort på håret en gang (endestykket på hårtrimmeren satt ikke skikkelig på så når jeg skulle kyppe meg, dermed ble det et skikkelig stygt hakk. Derfor snauet jeg meg helt.

Så var det en dag da jeg var på vei hjem fra jobb i verneskoene og pilotjakke (Ja, jeg brukte den på jobb) da en bil full av utlendinger kom kjørende forbi og sakket ned ved siden av meg.
Jeg har nok muligens sett ut som en nazist og de begynte å ruse bilen mens de så temmelig iltre ut. Jeg kjente igjen den ene personen fra skolen.
Jeg prøvde å virke uberørt og bare tuslet videre. Bilen forsvant og jeg så ikke noe mer til de.
Men til helga møtte jeg på dem ca. midt i sentrum i Kr.sand og endte opp i en blodpøl.
Med dette innlegget er jeg ikke ute etter å svartmale eller glorifisere noen parter i gjengkrigen, men vil poengtere hvor lett det kan være å få usunne holdninger som følger av slike episoder. Enten man rammes direkte eller indirekte.
Dette gjelder selvfølgelig både "utlendinger" og HA.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Disse gutta er hyggelige og imøtekommende, og virker ved første øyekast som en skikkelig trivelig gjeng. På et personlig plan så er de jo ikke onde, men det forandrer ikke det faktum at brorparten av dem består av hardbarka kriminelle, voldsmenn og til og med enkelte drapsmenn. Uansett hvor gode venner de er av familien min, så går det ikke ann for meg å overse hva de driver med, og den rollen de forsøker å påta seg i samfunnet. Det er jo helt uakseptabelt, og jeg ser ikke noen grunn til at en hvilken som helst borger med respekt for sine medborgere skal godta det heller.
Vis hele sitatet...
Alle er hyggelige om man blir kjent med de.. pleier jeg å si.
Man må vurdere utifra noe annet.
som f. eks hva slags meninger de står for. (noe i den duren)

Men det er og noen ordtak som setter ting i perspektiv.

Din fiendes fiende er din venn.
you must choose the least of two burdens. Vet ikke helt hvordan den blir på norsk.