Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1592
Hei!
Har akkurat fått russedressen i posten.

Problemet er at jeg ikke har kjøpt noen strykemerker eller bokstaver fordi det er alt for dyrt hos russeservice.

Vet at det er mulig å få kjøpt dette hos ebay/wish, men gidder ikke å vente på den lange leveringstiden, og spesielt ikke nå som de opphever 350 kroners grensen fra 1. april.

Har hørt rykter om at det er mulig å skrive ut strykemerker etter ønsket bilde hos enkelte butikker, det hadde i såfall vært det optimale.


Noen her som har noen anbefalinger?
I see you...
NAPse's Avatar
Jeg har tidligere brukt vinylkutter og vinyl som kan strykes på tekstiler på hovedbiblioteket i Oslo. Det er for tiden stengt i påvente av at det nye på Bjørvika åpner.

Nå vet jeg ikke hvor du holder til i landet, men du kan jo google og se om ditt lokale makerspace / bibliotek tilbyr bruk av vinylkutter.
Du rekker da fint å bestille før 1 april så den 350kr grensa trenger du ikke å tenke på enda.
Du vil ha fått det meste av varer innen den tid også, selv ifra wish så lenge du ikke drøyer for lenge med å bestille.

Bokstaver til å stryke på finner du billig hos hobbybutikker, Stoffogstil F.eks med tall og bokstaver til 80kr, de har også flere forskjellige fonter og farger.
Merkene derimot finner du stort sett bare hos russesidene og da er ikke prisen særlig dyr for 15-20 merker, er egentlig bare bokstavene som lønner seg å ta andre steder.

Strykemerkepakker:

99-150kr hos russeservice

39-399kr hos russedeal
99-150kr hos russedress

Eventuelt så kan du jo heller kjøpe tekstiltusjer og tegne/fargelegge selv eller få andre til å gjøre det.
Har respekt for at folk ikke vil eller kan bruke mye spenn i russefeiring, men det er ikke 150-300 kr på buksemerker som nødvendigvis er stedet å spare inn. Det vil koste deg like mye å få printa egne i butikk.

Drikk heller ti pils mindre, dropp en taxi tur, ha med nattmat i sekken og spar penger på nattmat, eller hopp over et russearrangement (evn hopp over gjerdet til et russearrangement). Du kan også alliere deg med flere andre og kjøpe hvert deres ark med merker og bytte merker med hverandre fra ark til ark. Evn bare kjøp en hvit marker tusj og tegn på dressen selv, få venner til å tegne og skrive hilsen osv! =)
Sist endret av celtseus; 27. februar 2020 kl. 02:29.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Du kan kjøpe eget papir for strykemerker og printe ut selv, men kvaliteten er så som så. For eksempel her https://www.clasohlson.com/no/Stryke...iler/p/38-6234
Anbefaler å droppe vasking da. Sats på prosjektilspying.
Skal du bare ha bokstaver eller tall ville jeg heller kjøpt noen skikkelige fra stoffbutikk. Tekstillim hvis du vil de skal sitte godt uten sying.