Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1289
Hei

Jeg betalte 700kr for bruker på en side hos en "nettkompis". Han har blocka meg og er det noen måte og ta chargeback? at jeg får pengene tilbake siden jeg fikk ikke det jeg betalte for
Ja. Om du logger inn på payl så skal det stå open case.
Sitat av komplettdamepc Vis innlegg
Hei

Jeg betalte 700kr for bruker på en side hos en "nettkompis". Han har blocka meg og er det noen måte og ta chargeback? at jeg får pengene tilbake siden jeg fikk ikke det jeg betalte for
Vis hele sitatet...
Nei. Paypal dekker ikke virtuelle items. Råder deg til å google deg fram, det er noen smutthull her og der.
Får ikke edita, så poster igjen.

Quote:

"We only cover claims involving physical items that
can be shipped and tracked.
We encourage you to work directly with your seller to resolve the problem.
You'll find their contact information on the Transaction Details page."

Du kan dog ta chargeback igjennom banken din, hvis du du betalte med visa igjennom Paypal.
Jepp, kontakt banken å ta chargeback gjennom dem.

Offtopic: Selv har jeg nettopp solgt virituelle gjenstander for et par tusen, lar bare pengene stå på paypal 6 mdn før jeg bruker de, i tilfelle de tar chargeback.
Åpne sak og skriv at du ikke har motat varen (Der du velger hva saken gjelder).
Da må selger skrive inn sporingsnummer osv.
Men selv da er det lett å få saken lukket om han velger å bruke 10-20min av tiden sin.

Når folk har åpnet sak mot meg, så har de valgt denne methoden. Men jeg er gjerne raskt ute med å sende mail til PayPal support og får svar iløpet av dagen / neste dag og saken er lukket.
Er det virkelig så enkelt som å bare ringe til banken å be dem trekke tilbake penger du har betalt med VISA på nettet?

Jeg brukte VISA kortet mitt på nettet for noen år siden. Fikk ikke det jeg betalt for, og når jeg ringte banken samme dag for å kansellere transaksjonen sa de det var ingenting de kunne gjøre...
Sist endret av NorskeKroner; 24. januar 2014 kl. 22:36.
Sitat av NorskeKroner Vis innlegg
Er det virkelig så enkelt som å bare ringe til banken å be dem trekke tilbake penger du har betalt med VISA på nettet?

Jeg brukte VISA kortet mitt på nettet for noen år siden. Fikk ikke det jeg betalt for, og når jeg ringte banken samme dag for å kansellere transaksjonen sa de det var ingenting de kunne gjøre...
Vis hele sitatet...
Chargeback og kansellere en transaksjon tror jeg er to forskjellige ting.
kjedelig streiting
Dersom det er mulig å ta chargeback og han gjør det, tenker jeg han kan glemme å bruke paypal i uoverskuelig fremtid, samt at de kanskje kommer til å prøve å få penger ut av evt. andre kort tilknyttet kontoen.